CES 2023: Floty autonomiczne - przełomowe wyniki testów Goodyear i Gatik
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
System Goodyear SightLine może precyzyjnie mierzyć tarcie między oponą a drogą i staje się przez to niezwykle cennym rozwiązaniem dla autonomicznych flot transportowych – wynika z testów przeprowadzonych przez Goodyear, jednego z wiodących producentów opon i rozwiązań dla flot, i firmę Gatik, jednego z liderów logistyki autonomicznej w Ameryce Północnej. Firmy przedstawiły obiecujące wyniki wspólnych badań podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas.
Goodyear SightLine to system czujników w oponie, który mierzy jej stan zużycia, obciążenie, ciśnienie powietrza oraz temperaturę, a następnie łączy te dane w chmurze z danymi o warunkach drogowych w czasie rzeczywistym i autorskimi modelami tarcia gumy, aby precyzyjnie zmierzyć potencjał tarcia między oponą a drogą. Dzięki temu jest w stanie wykryć warunki niskiej przyczepności, takie jak zaśnieżone lub oblodzone drogi, a następnie przekazać dane w czasie rzeczywistym do zautomatyzowanego systemu jazdy (ADS) w pojeździe. Są to informacje krytycznie ważne dla samochodów autonomicznych jeśli chodzi o planowania trasy i tworzenie zaleceń co do bezpiecznej prędkości jazdy, limitów przyspieszenia oraz odległości za pojazdem.
Wspólne testy szacowania tarcia opon o nawierzchnię zostały przeprowadzone w trudnych warunkach zimowych, na wymagających drogach Kanady, czyli jednym z rynków, na których Gatik prowadzi swoją działalność przewozową. Wyniki testów to istotny postęp w dziedzinie autonomicznego transportu towarów - dla firm takich jak Gatik oznacza to zwiększenie efektywności biznesu oraz wyższą wartość dla klientów na rynku krótkodystansowych dostaw B2B.
„Opona jest jedyną częścią styku pojazdu z nawierzchnią, a dzięki zaawansowanym systemom może przekazywać ważne informacje do pojazdu, zwiększając jego bezpieczeństwo i osiągi. To kolejny krok w kierunku ewolucji opony, aby nie tylko spełniała swoją podstawową funkcję, ale była także węzłem nowych danych i informacji,” powiedział Chris Helsel, wiceprezes Goodyeara ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii.
„W firmie Gatik staramy się dostarczać naszym klientom rozwiązania, które stale podnoszą branżowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, efektywności i wydajności,” powiedział Arjun Narang, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel firmy Gatik. „Korzystanie z przełomowej technologii SightLine Goodyeara pomaga nam w realizacji tych celów, a także dostarczaniu wyższej wartości przy zwiększonym bezpieczeństwie w środkowym etapie przewozów”.
Technologia SightLine ma ogromne znaczenie dla autonomicznej jazdy w przyszłości, ale już w tym roku Goodyear zamierza zastosować ją w wybranych pojazdach jako wyposażenie fabryczne, co poprawi ich funkcjonalność na obecnym rynku mobilności.
Patrząc w przyszłość, system Goodyear SightLine może być zintegrowany z systemami producentów samochodów, dzięki czemu ważne funkcje bezpieczeństwa będą mogły być przekazywane do układów sterowania pojazdu. Przydatnymi funkcjami będą ostrzeżenia przed aquaplaningiem i ogólne monitorowanie stanu opon, które pojawią się na dalszym etapie.
Gatik
Gatik, lider w autonomicznej logistyce środkowego etapu przewozów, dostarcza towary w sposób bezpieczny i wydajny za pomocą swojej floty lekkich i średnich ciężarówek. Firma koncentruje się na logistyce krótkodystansowej, B2B dla detalistów z listy Fortune 500, takich jak Loblaw, Walmart, KBX i Georgia-Pacific, a w 2021 r. została pierwszą na świecie firmą, która obsługuje w pełni autonomiczne dostawy komercyjne na środkowym etapie przewozów. Autonomiczne ciężarówki skrzyniowe klasy 3-6 firmy Gatik są komercyjnie wykorzystywane na wielu rynkach, w tym w Ontario, Teksasie, Arkansas i Luizjanie. Gatik współpracuje z liderami branży, w tym Goodyear, Ryder, Isuzu i Cummins. Założona w 2017 roku przez weteranów branży technologii autonomicznej, firma ma biura w Toronto, Ontario i Mountain View w Kalifornii. W 2022 roku Gatik został umieszczony na liście Forbes'a najlepszych amerykańskich pracodawców startupów oraz przez Fast Company w rankingu Idei Zmieniających Świat. W 2021 roku Gatik został wyróżniony na liście Forbes AI 50 oraz jako Pionier Technologii Światowego Forum Ekonomicznego.
Goodyear
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 55 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.