CEVA Logistics rozwija fracht morski i otwiera nowe biuro w Gdyni
CEVA Logistics, łącząc polskich i europejskich klientów z portami na całym świecie, uruchamia nowe biuro oddziału w Gdyni. Teraz jego zespół stawia na dynamiczny rozwój usług frachtu oceanicznego, w tym drobnicowego (LCL), całokontenerowego (FCL), a także break bulk i Project Forwarding.
Obecnie CEVA posiada w Polsce ponad 30 oddziałów, w tym specjalizujących się w logistyce kontraktowej we Wrocławiu, Poznaniu i Pile. W nowym gdyńskim biurze zarządzania frachtem pracują członkowie zespołów frachtu oceanicznego oraz Industrial Projects i Energy Services (IP&ES). Pełni ono także funkcję wieży kontroli dla połączeń kolejowych w Europie.
Wiodąca sieć, LCL z kompensacją emisji CO2
Gdyński oddział świadczy usługi frachtu oceanicznego w oparciu o rozbudowaną, globalną sieć logistyczną, obejmującą 1000 oddziałów i 10 tys. punktów port - pairs. Obsługując porty w Gdyni i Gdańsku, CEVA oferuje bezpośrednie połączenia LCL między Europą a Ameryką Północną i regionem Azji i Pacyfiku - w tym z Hongkongiem, Ningbo i Szanghajem. Jednym z kluczowych kierunków dla rozwoju usług LCL gdyńskiego oddziału CEVA jest Ameryka Północna. Firma uruchomiła już cotygodniowe połączenia z Chicago do Gdyni, z serwisem odbioru przesyłek z dowolnego miejsca w USA.
W ramach globalnej sieci CEVA świadczy szeroki wachlarz usług, w tym związanych ze zrównoważonym rozwojem. W 2021 r. CEVA była jedną z pierwszych firm spedycyjnych, które w 100 proc. kompensują usługi LCL. Offsetowanie jest wartością dodaną dla klientów i nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. Rocznie CEVA obsługuje ok. 500 000 m sześc. ładunków LCL.
Program offsetowania śladu węglowego w ramach usługi „Share the Box" LCL realizowany jest przy współpracy z PUR Project i wspiera działania na rzecz ochrony przyrody w południowo-wschodniej części Sierra Leone.
Short sea z Gdyni do Wielkiej Brytanii zasilany LNG
CEVA oferuje także klientom bardziej zrównoważone opcje transportu w zakresie żeglugi bliskiego zasięgu (short sea). Firma uruchomiła cotygodniowy serwis morski Greenroute z Gdyni do Tilbury w Wielkiej Brytanii. Połączenie typu Greenroute oznacza, że wszystkie rejsy odbywają się na statkach zasilanych skroplonych gazem ziemnym LNG. Przez port w Gdyni CEVA realizuje też transporty LCL short sea dla klientów z innych krajów Europy Wschodniej, w ramach połączeń z Bratysławy, Hamburga i Pragi. Przesyłki są konsolidowane w gdyńskim porcie, a CEVA odpowiada za kompleksową organizację dostaw, w tym odprawy celne po obu stronach.
Stephane Gautrais, global ocean leader, CEVA Logistics, mówi: „Doświadczony zespół w naszej nowej siedzibie oddziału pomoże klientom czerpać korzyści wynikające zarówno z dostępu do globalnej sieci jak i efektywnej oraz zrównoważonej oferty frachtu oceanicznego. Nasi pracownicy rozumieją nie tylko potrzeby klientów, ale także głębokie zmiany i trendy na rynku. A ponieważ ta wszechstronność wciąż jest bardzo ważna, nasz zespół opracowuje i dostarcza potrzebne rozwiązania".

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.