CEVA Logistics uruchamia ekspresowe połączenie kolejowe Chiny - Europa
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, uruchomił ekspresowe połączenie kolejowe na trasie Jinhua (Chiny) - Dourges (Francja). Nowe rozwiązanie ma zapewnić klientom dodatkową pojemność ładunkową w odpowiedzi na bezprecedensowy wzrost popytu na usługi transportowe i logistyczne.
Z Chin w ciągu 18 dni – pierwszy transport już zrealizowany
Pierwszy pociąg CEVA Logistics z wagonami załadowanymi 22 kontenerami z różnego rodzaju towarami, wyruszył z Jinhua 26 listopada. Do francuskiego Dourges dotarł 18 dni później, 14 grudnia.
Licząca 11 tys. km trasa kolejowa przebiega przez państwa leżące wzdłuż szlaku „Jeden Pas i Jedna Droga”, tj. Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę i Niemcy. W Europie terminal przeładunkowy znajduje się w Dourges we Francji, z którego później realizowane są dostawy do Belgii, Holandii, Hiszpanii, Włoch oraz Francji.
Szybkie, wygodne i zrównoważone rozwiązanie w transporcie kolejowym
Dzięki uruchomieniu ekspresowych połączeń kolejowych Jinhua - Dourges, CEVA Logistics zapewnia klientom szybkie, wygodne i zrównoważone rozwiązanie w dostawach Chiny-Europa. Co warto zaznaczyć, w porównaniu z transportem drogowym, wykorzystanie opcji pociągu blokowego zmniejsza emisję CO2 nawet o 67 proc.
Xavier Bour, global ground and rail product leader CEVA Logistics, podkreśla: „W odpowiedzi na niespotykany dotąd wzrost popytu na usługi transportowe i logistyczne w globalnych łańcuchach dostaw, CEVA Logistics stara się zapewnić obecnym i potencjalnym klientom wygodne i zrównoważone rozwiązania. Częścią tej strategii są oferowanie przez nas i macierzystą firmą - Grupę CMA CGM usługi w transporcie kolejowym i multimodalnym między Chinami a Europą. Francja jest ważnym hubem logistycznym Europy, dzięki nowej usłudze CEVA Logistics wchodzi na rynek usług kolejowych w Europie Wschodniej i Zachodniej. Kolejnym etapem rozszerzania naszego potencjału kolejowego będzie rozwój na rynku południowoeuropejskim".
Usługi kolejowe CEVA
CEVA Logistics realizuje kolejowe przewozy towarowe między Azją i Europą oraz w Europie i Ameryce Północnej, zarówno w imporcie jak i eksporcie. Operator świadczy usługi w zakresie transportu ładunków pełnokontenerowych (FCL), drobnicowych (LCL) i block train.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prace nad unijnym budżetem po 2027 roku nabierają tempa. Projekt ma być gotowy w lipcu
W Parlamencie Europejskim głosowanie nad sprawozdaniem dotyczącym wieloletniego budżetu UE na lata 2028–2034. Uwzględnia ono stanowisko PE ws. priorytetów na kolejną perspektywę finansową, ale też struktury i zasobów budżetu. Priorytetem ma być m.in. kwestia obronności ze względu na globalne napięcia geopolityczne i wojnę w Ukrainie. Zdaniem europosła PiS w pracach nad wieloletnimi ramami finansowymi brakuje rzetelnej debaty o źródłach finansowania planowanych wydatków i konieczności szukania oszczędności. Obawia się przy tym niekorzystnych zmian w polityce spójności i polityce rolnej.
Handel
Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar

Na wtorkowym posiedzeniu Parlamentu Europejskiego posłowie zgodzili się w trybie pilnym procedować kwestię zmiany dotyczącej redukcji emisji CO2 dla nowych aut osobowych i dostawczych. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się w czwartek 8 maja. Dzięki zmianie podejścia do obowiązku corocznej redukcji dwutlenku węgla producenci samochodów mogą uniknąć grożących im kar, które pewnie przełożyłyby się na wzrost cen dla klienta końcowego oraz na dalsze pogorszenie kondycji branży.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.