CEVA Logistics uruchamia nowe połączenia między Azją, Bliskim Wschodem i Europą
Rozwijając globalną ofertę usług transportu lądowego CEVA Logistics uruchamia kolejne połączenia transgraniczne między Europą, Bliskim Wschodem i Azją. Dzięki doświadczeniu zespołów frachtu drogowego i kolejowego w zakresie łączenia usług, CEVA oferuje teraz kompleksowe rozwiązania w lądowych przewozach towarowych.
Codzienne połączenia kontenerowe CEVA między Turcją a Niemcami
CEVA Logistics, wykorzystując własne naczepy typu mega-box i 45 kontenerów High Cube Pallet Wide (HCPW), realizuje codzienne, bezpośrednie połączenia kolejowe z terminala kolejowego Halkali w Stambule (Turcja) do terminala kolejowego w Duisburgu (Niemcy). Czas tranzytu w przypadku tego połączenia intermodalnego wynosi 6 dni. Po przyjeździe do Duisburga kolejne operacje nadzorowane są przez zespół European Control Tower CEVA, który wspiera organizację dostaw do miejsc docelowych z wykorzystaniem rozbudowanej sieci drogowej CEVA.
Cotygodniowe przewozy kolejowe z Wietnamu do Niemiec via Chiny
W ostatnim czasie CEVA uruchomiła połączenia kolejowe z wykorzystaniem pociągu blokowego między Wietnamem a Europą, przez Chiny. Usługa może obejmować też inne rozwiązania multimodalne, w tym opcje truck-rail lub sea-rail, dla klientów oczekujących bardziej efektywnych połączeń między Azją Południowo-Wschodnią a Europą. W 2021 r. wolumen przewozów kolejowych na trasie Chiny Europa w ramach rozwiązań CEVA zwiększył się ponad dwukrotnie w stosunku do 2020 r, w tym czasie firma obsłużyła 135 pociągów blokowych, dla porównania w roku 2020 było ich 50.
Dodatkowo, oprócz pociągów blokowych, CEVA ma możliwość konsolidacji kontenerów i zapewnienia transportu drogowego do terminala kolejowego w Wietnamie oraz zarządzania odprawą celną w miejscu nadania i przeznaczenia, także w tranzycie. Firma wykorzystuje również rozwiązania sprzętowe end-to-end, co eliminuje konieczność przeładunków.
Rozwiązanie multimodalne między Chinami a Azją Południowo-Wschodnią
CEVA uruchomiła nowe połączenie multimodalne w transporcie drogowym i kolejowym typu truck-rail-truck, aby zmniejszyć obawy klientów o zatory i przestoje na granicach, które występują na trasach między Chinami a krajami Azji Płd.-Wsch. Nowe rozwiązanie jest niezawodną opcją przewozu towarów w tym regionie, z czasem dostaw door-to-door wynoszącym od 4 do 8 dni. Obejmuje ono odbiór ładunków i ich transport w ramach sieci drogowej CEVA w Chinach, a następnie wykorzystanie pociągów blokowych CEVA do przewozu towarów z Pinxiang, Nanning, Kunming, Xiamen i Chongqing w Chinach do Tajlandii, przez Wietnam lub Laos. Tu przesyłki są odbierane i na kołach, w ramach rozbudowanej sieci połączeń drogowych CEVA, dostarczane do miejsc docelowych, także w Malezji i Singapurze.
Xavier Bour, global head of Ground, CEVA Logistics, mówi: „Nasze zaangażowanie w logistykę responsywną oznacza, że nieustannie wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów i oceniamy dynamikę zmian na rynku. Dlatego wciąż wprowadzamy kompleksowe rozwiązania logistyczne na strategicznych trasach, które są zarówno skuteczne jak i efektywne. Dzięki bezpiecznej, globalnej sieci, od odbioru do dostawy, nasze kompleksowe rozwiązania transportu lądowego zapewniają klientom lepszą kontrolę na niestabilnym rynku".

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.