Chefs Culinar otwiera listę najemców MLP Business Park Łodź
Wiodący ogólnopolski dystrybutor produktów do sektora HoReCa został pierwszym najemcą parku MLP Business Park Łódź. Firma wynajęła ponad 1,6 tys. m kw. powierzchni magazynowej i biurowej. W zawarciu transakcji najemcę wspierała agencja Renthis Estate.
MLP Group zawarło pierwszą umowę najmu w nowo budowanym parku biznesowym MLP Business Park Łodź. Firma Chefs Culinar zakontraktowała łącznie ponad 1,6 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, z czego na cele magazynowe przeznaczy 1,4 tys. m kw., a na socjalne i biurowe 240 m kw. W zawarciu transakcji pośredniczyła agencja Renthis Estate.
Chefs Culinar jest wiodącym ogólnopolskim dystrybutorem produktów spożywczych i niespożywczych do rynku HoReCa. Współpracuje z restauracjami, hotelami i firmami cateringowymi. W ofercie ma około 12 tys. wysokiej jakości produktów. Asortyment obejmuje pełen przekrój produktów dla gastronomii: od tłuszczów, nabiału, przypraw, przez świeże mięsa, ryby, warzywa i owoce, proste w przygotowaniu dania convenience, aż po napoje bezalkoholowe i najlepsze wina.
- Bardzo cieszymy się z zawarcia umowy z pierwszym najemcą naszego powstającego parku biznesowego. Kluczową rolę w projektach MLP Business Park odgrywa lokalizacja. Inwestycje te znajdują się w obrębie miast, z dobrym dostępem do komunikacji miejskiej. Powierzchnię biurową charakteryzuje wysoki standard wykończenia. Dodatkowo w ramach modułów istnieje możliwość stworzenia powierzchni wystawienniczej czy ekspozycyjnej. Zgodnie z naszą strategią wszystkie obiekty spełniają najwyższe standardy i są poddawane procesowi certyfikacji BREEAM – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
- Klient poszukiwał nowoczesnej przestrzeni magazynowej o wysokim standardzie w centralnej części naszego kraju. Kluczową rolę w podjęciu decyzji odegrała również znakomita lokalizacja w pobliżu autostrady A1 oraz w bliskim sąsiedztwie centrum Łodzi. Otwartość na negocjacje oraz elastyczność dewelopera w dostosowaniu powierzchni do specyficznych potrzeb najemcy była dla nas również olbrzymim atutem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektywnej współpracy, która doprowadziła do pomyślnego zakończenia transakcji. – podkreślił Jacek Dobrowolski, Property Negotiator, Renthis Estate.
MLP Business Park Łódź jest drugim parkiem logistycznym na terenie aglomeracji łódzkiej należącym do MLP Group. Zgodnie ze strategią w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju inwestycja zostanie poddana certyfikacji ekologicznej BREEAM New Construction, na poziomie Excellent. Obiekty będą wyposażone m.in. w systemy fotowoltaiczne, a także stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Jednocześnie około 30% terenu stanowić będą tereny zielone oraz zbiornik retencyjny.
MLP Business Park Łódź to nowy park logistyczny, który powstanie na działce o powierzchni 16 hektarów, a po ukończeniu będzie oferował łącznie 30,4 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni. Inwestycja charakteryzuje się doskonałą lokalizacją. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki komunikacji miejskiej. Park położony jest w odległości zaledwie 10 km od centrum Łodzi. Od autostrady A1 (węzeł Łódź Wschód) oddalony jest zaledwie o 4 km, a od autostrady A2 (węzeł Łódź Północ) jest tylko 25 km. Z kolei do drogi ekspresowej S14, biegnącej po zachodniej stronie miasta, dzieli odległość 15 km. Tyle samo jest do lotniska w Łodzi.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.