Komunikaty PR

Chmura hybrydowa dla przemysłu – dlaczego warto na nią postawić?

2021-04-22  |  14:15
Biuro prasowe

Zgodnie z najnowszymi prognozami, globalny rynek przetwarzania w chmurze w 2025 roku przekroczy wartość 800 miliardów dolarów, podczas gdy obecnie wart jest niespełna połowę tej kwoty. Zainteresowanie chmurą dynamicznie rośnie, ponieważ niesie ona wiele korzyści, w tym możliwość szybkiej adaptacji do zmian i skalowania, co jest kluczowe szczególnie dla branży produkcyjnej. Aby odczarować mity wokół chmury i wskazać, jak dzięki niej zbudować przewagę konkurencyjną w sektorze przemysłowym, GFT zaprasza na cykl bezpłatnych webinarów z udziałem specjalistów Google Cloud. Pierwszy z nich pt. „Chmura hybrydowa dla przemysłu” odbędzie się już 27 kwietnia.

 

Dynamiczny rozwój usług chmurowych zauważalny jest nie tylko w skali globalnej, ale również w Polsce, gdzie w samym 2019 roku odnotowano 30-procentowy wzrost rynku. Jest to także związane z coraz większą dostępnością chmury, m.in. dzięki uruchomieniu w Warszawie regionu Google Cloud. Od chwili jego startu, 14 kwietnia br., firmy z Europy Środkowo-Wschodniej mogą liczyć na większą wydajność i prędkość aplikacji opartych o chmurę Google. Jednocześnie ci, którzy dopiero zastanawiają się nad wdrożeniem takiego rozwiązania, mogą spodziewać się łatwiejszej i bardziej efektywnej migracji do chmury.

 

- Mamy nadzieję, że otwarcie regionu Google Cloud w Warszawie wpłynie pozytywnie na rozwój innowacji w różnych sektorach, w tym także w przemyśle. Od dawna współpracujemy z GFT, aby wspierać digitalizację przedsiębiorstw z tej branży i powstawanie projektów z zakresu Przemysłu 4.0. Wspólnie wspieramy polskie firmy w budowaniu przewagi konkurencyjnej, dzięki rozwiązaniom chmurowym dla przemysłu – mówi Jakub Skuratowicz z Google Cloud.

 

W tym celu GFT Poland i Google Cloud w ramach partnerstwa podjęli się organizacji cyklu webinarów dla sektora przemysłowego. Mają one przedstawić korzyści i rozwiać wątpliwości związane z chmurą, a także zaprezentować na przykładach, jak rozwiązuje ona problemy firm produkcyjnych na całym świecie.

 

– Chmura może wspierać branżę przemysłową w wielu aspektach – umożliwia szybkie skalowanie i trafne symulacje, przyspiesza produkcję i ogranicza wykorzystanie zasobów. Cieszymy się, że razem z Google Cloud będziemy popularyzować rozwiązania chmurowe w przemyśle, które z pewnością przełożą się na wzrost konkurencyjności polskich przedsiębiorstw - podkreśla Tomasz Smoleński z GFT Poland.

 

Pierwsze spotkanie online pt. „Chmura hybrydowa dla przemysłu” odbędzie się już 27 kwietnia o godzinie 10:00. Eksperci GFT, Tomasz Smoleński i Andrzej Szelemetko, oraz specjalista Google Cloud Jakub Skuratowicz opowiedzą, czym jest chmura hybrydowa i jak dzięki niej efektywniej zarządzać przedsiębiorstwem. Udowodnią, że za sprawą rozwiązań hybrydowych można wejść do chmury bez komplikacji i nadmiernego ryzyka. Nie zabraknie także przykładów wdrożeń, które GFT i Google Cloud realizują na całym świecie. Webinar jest bezpłatny, zarejestrować można się na stronie: https://landing.gft.com/gftforindustry/

Kolejne odcinki serii odbędą się odpowiednio 25 maja i 15 czerwca, a dotyczyć będą m.in. cyfrowych bliźniaków (digital twins) oraz integracji globalnej produkcji w chmurze. Więcej szczegółów już wkrótce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.