CitySpace kontynuuje dynamiczny rozwój. Będą kolejne lokalizacje
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz@prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
CitySpace właśnie otworzył dodatkowe biura w Warszawie i powiększa centra we Wrocławiu i Gdańsku. W planach są otwarcia dwóch kolejnych lokalizacji i wejście na nowy rynek. Szybką ekspansję CitySpace umożliwia przemyślana strategia i dobra koniunktura na rynku. Operator dysponuje obecnie 18 tys. mkw. powierzchni elastycznej w 5 miastach Polski. Rozwój marki wspiera jej właściciel – Echo Investment – dywersyfikując dzięki temu swoje portfolio usług.
CitySpace – jeden z największych operatorów elastycznych powierzchni biurowych w Polsce – nie zwalnia tempa rozwoju. Ekspansji marki w Polsce sprzyja nie tylko dobra strategia, ale także przynależność do grupy Echo Investment. Operator część biur otwiera w budynkach należących do Echo, co przynosi korzyści obu podmiotom. – Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój Echo Investment w sektorze biurowym, posiadanie partnera, który pozwala odpowiadać na potrzeby najemców nie tylko na rynku umów długoterminowych, ale także w segmencie umów krótkoterminowych, jest kluczowe. Dzięki obecności CitySpace w naszym portfolio, oferta Echo Investment może być szyta na miarę, a nasze budynki mogą być dostosowywane do przyszłych potrzeb najemców i wynajmujących – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment. – W ciągu ostatnich kilku lat polski rynek biurowy przeszedł ogromną transformację, a elastyczne rozwiązania przyciągają coraz bardziej zróżnicowaną grupę klientów. Ostatnie miesiące także wykazały wzrost znaczenia dostawców elastycznych powierzchni biurowych i widzimy, że ten trend się utrzymuje – zauważa.
Mocny rozwój w trzech miastach
Tylko w pierwszym półroczu 2020 roku CitySpace powiększył zarządzaną przez siebie powierzchnię o ponad 3,2 tys. mkw. m.in. o nowe biuro w kompleksie O3 Business Campus w Krakowie (ponad 1,7 tys. mkw.). Dzięki dalszemu rozwojowi w ostatnim czasie w Warszawie powiększyło się biuro w centrum Beethovena, a łączna liczba miejsc stanowisk pracy w tym obiekcie to aktualnie 326. Nowością jest sektor z własną kuchnią – to przestrzeń biurowa stworzona z myślą o jednej firmie (zwykle kuchnie są wspólne). W nowej strefie jest także sala spotkań na wyłączność, która może posłużyć jako gabinet. Do strefy wchodzi się przez niezależne wejście. W centrum Beethovena znajdują się różnorodne przestrzenie do pracy: strefa coworkingowa, biura typu open space, ciche i kameralne prywatne gabinety, a także dedykowane pokoje do spotkań. Takie urozmaicenie to standard we wszystkich centrach CitySpace w Polsce. Typowe udogodnienia to także: pełne umeblowanie i wyposażenie biur oraz przestrzeni wspólnych, recepcja, serwis sprzątający, wsparcie IT oraz menedżerów biura, czy możliwość instalacji firmowych urządzeń w serwerowni.
Dodatkowa przestrzeń we wrocławskim biurowcu Nobilis Business House otworzy się już w październiku. Przybędzie prawie 800 mkw. elastycznej powierzchni biurowej, dzięki czemu łączna wielkość biur przekroczy 2 tys. mkw. Po zmianach do dyspozycji firm będzie ponad 300 stanowisk pracy w biurach typu open space oraz w gabinetach.
Z kolei otwarcie w Gdańsku planowane jest na styczeń 2021. W budynku Tryton Business House operator wprowadza nowości: coworking, kolejną kuchnię i recepcję, która mieścić się będzie na parterze biurowca. W projektowaniu nowej przestrzeni uczestniczyła firma Mikomax, specjalizująca się w tworzeniu biur dopasowanych do potrzeb. Po modernizacji także w Gdańsku wielkość elastycznej powierzchni biurowej przekroczy 2 tys. mkw.
CitySpace na nowym lokalnym rynku
CitySpace dostrzega potencjał rozwoju zwłaszcza na rynkach poza Warszawą. W planach na najbliższe miesiące jest uruchomienie dwóch kolejnych lokalizacji we Wrocławiu i Katowicach. Dodatkowo operator zakłada, że w perspektywie najbliższych dwóch lat wejdzie na nowy rynek regionalny. – Sytuacja na rynku udowadnia nam, że pozycja biur elastycznych jest ugruntowana, a ich rola będzie rosnąć, szczególnie w regionach, dlatego z optymizmem i uważnością przyglądamy się sytuacji, szukając optymalnych projektów do rozwoju naszego konceptu – wyjaśnia Jarosław Bator, dyrektor zarządzający CitySpace.
Wśród zróżnicowanej grupy klientów korzystających z biur CitySpace są takie firmy, jak: Northpass, EPP, Duco, Pro Progressio i Feno. Jak podkreśla operator, coraz więcej firm pyta o biura elastyczne, bo ma świadomość, że dzięki temu ogranicza ryzyko związane z nieproduktywnym wykorzystaniem przestrzeni biurowej. – Klientom trudno określić przyszłe potrzeby przy wynajmowaniu tradycyjnych biur na kilka lat. Firmy się rozbudowują lub kurczą, dlatego przestrzeni jest zawsze albo za mało, albo za dużo. Rozwiązania elastyczne pozwalają dostosowywać liczbę stanowisk pracy do bieżącej sytuacji, a tym samym umożliwiają zapobieganie stratom finansowym i są elementem zarządzania ryzykiem biznesowym – mówi Jarosław Bator. Jak podkreśla, znaczenie przestrzeni elastycznych wzrosło w czasie pandemii, ponieważ wiele firm doceniło model hybrydowy, łączący pracę biurową ze zdalną: – Już w maju część firm zgłaszała chęć powrotu do trybu stacjonarnego lub przejście na tryb mieszany. Głównym powodem były trudności, które wystąpiły podczas przedłużającego się okresu pracy zdalnej, takie jak: brak możliwości wygospodarowania komfortowego miejsca do pracy, budowania więzi pomiędzy pracownikami, czy ograniczony dostęp do nowoczesnych technologii, zaawansowanej infrastruktury i wsparcia IT.
CitySpace zarządza biurami elastycznymi w pięciu miastach Polski: w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach i Krakowie. Prowadzi w tych miastach 10 centrów biurowych, z czego połowę w Warszawie. CitySpace dysponuje na dziś 2,3 tys. miejscami pracy na blisko 18 tys. mkw. powierzchni elastycznej.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.