Co czwarty ROR zakładany w Banku Pocztowym to Konto dla seniorów
ITBC Communication
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl
Niemal 25 procent rachunków zakładanych w ostatnich miesiącach w Banku Pocztowym to Konta w Porządku Plus przeznaczone dla seniorów. Jak podaje ZUS, który wspólnie z Bankiem Pocztowym w poprzednich latach działał na rzecz upowszechnienia usług finansowych wśród seniorów - obecnie już trzech na czterech emerytów pobiera świadczenia bezpośrednio na rachunek bankowy.
Już co czwarte konto zakładane w Banku Pocztowym to rachunek przeznaczony dla seniora. Od początku 2020 roku sprzedaż ROR dedykowanych tej grupie wiekowej stanowi średnio w miesiącu około 25% wszystkich kont otwieranych w Banku. W ostatnich latach Bank Pocztowy był jedną z kilku instytucji finansowych, które w ramach wspólnych działań z ZUS oferowały darmowe rachunki dla seniorów.
– Cieszy nas postępujący wzrost liczby seniorów korzystających z wygodnej i bezpiecznej formy otrzymywania świadczeń emerytalnych – na konto bankowe. To dla nas bardzo ważna grupa Klientów, dlatego z tym większym przekonaniem jesteśmy częścią tej zmiany, oferując produkty dopasowane do potrzeb osób starszych, które pozwalają im powoli wchodzić w nowocześniejszy świat bankowości. Szeroki dostęp do usług finansowych, który zapewniamy, eliminuje wykluczenie w dostępie do sektora bankowego – ze względu na wiek czy miejsce zamieszkania – to jeden z elementów naszej strategii rozwoju. Warto nadmienić, że obecnie niemal 40 procent rachunków otwartych w Banku Pocztowym, to rachunki dla seniorów, wszystkie umożliwiają korzystanie z bankowości elektronicznej, ale także z dedykowanego finansowania, które niedawno uruchomiliśmy – mówi Jakub Słupiński, p.o. Prezesa Zarządu Banku Pocztowego. – Większe ubankowienie osób starszych to także ich większe bezpieczeństwo – nie tylko to finansowe, ograniczające ryzyko współczesnych zagrożeń jak próby wyłudzeń „na wnuczka”. W dzisiejszych czasach to także zwiększenie bezpieczeństwa własnego zdrowia – dlatego także konta dla seniorów dają możliwość ograniczenia obrotu gotówkowego i częstych wizyt w banku na rzecz płatności bezgotówkowych i zdalnych form kontaktu z bankiem – dodaje Jakub Słupiński.
W poprzednich latach w ramach współpracy z ZUS Bank Pocztowy proponował seniorom przede wszystkim darmowe otwarcie i prowadzenie rachunku, brak opłat za kartę oraz wpłaty i wypłaty w placówkach banku, a także darmowe przelewy. Obecnie w ofercie Banku znajduje się Konto w Porządku Plus, czyli przygotowany z myślą o seniorach ROR z możliwością obsługi w placówkach Banku i Poczty Polskiej, a także za pośrednictwem zdalnych kanałów – bankowości internetowej i mobilnej czy przez Infolinię Banku Pocztowego lub serwis IVR. Konto w Porządku Plus daje także możliwość skorzystania z usługi dostarczenia gotówki do domu przez listonosza, a do rachunku wydawane są karty płatnicze, jedna z kart do wyboru to karta z logo Caritas, która daje możliwość wspierania szlachetnych inicjatyw.
Z myślą o swoich najstarszych klientach Bank Pocztowy wprowadził również specjalną ofertę kredytu gotówkowego. Kredyt w Porządku z niską prowizją dla seniorów przeznaczony jest dla klientów indywidualnych, których jedynym źródłem dochodu jest emerytura. Dodatkowe finansowanie w wysokości do 5000 złotych na okres maksymalnie 36 miesięcy seniorzy mogą uzyskać bez przestawiania bankowi dodatkowego zabezpieczenia. Z takiej oferty można skorzystać do 30 czerwca br. - w placówkach Banku Pocztowego i Poczty Polskiej, lub przekazać prośbę o kontakt listonoszowi.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego obecnie około 7 mln Polaków pobiera świadczenia emerytalne. Jak podaje ZUS około 75 proc. z nich otrzymuje pieniądze bezpośrednio na konto bankowe.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.