Komunikaty PR

Co Polacy myślą o kobiecości? Sprawdziła to marka Nutridome

2022-01-18  |  09:45
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.18 MB )
  • Marka Nutridome zbadała, jak Polacy postrzegają kobiecość i siostrzeństwo. Ankietę wypełniło 1057 osób w różnym wieku.

  • Celem badania było lepsze poznanie i zrozumienie współczesnych kobiet oraz wzbudzenie refleksji na temat damskiej solidarności.

  • Okazało się, że większość Polek (75%) jest zadowolonych ze swojego życia osobistego. Mniej ocenia pozytywnie swoje życie zawodowe (60%). Średnio połowie towarzyszy presja związana z byciem dobrą pracowniczką czy matką.

  • 91% badanych uważa, że kobiety powinny mieć takie same prawa co mężczyźni, a 70% osób, że już tak jest. Według połowy (53%) istnieją jednak zachowania, które nie przystoją kobietom.

 

Choć tylko 15% Polek postrzega kobiety jak rywalki, blisko połowa (47%) często porównuje się z innymi dziewczynami. Myśląc o siostrzeństwie, nadal liczniej widzimy więzy krwi niż solidarną wspólnotę. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania marki Nutridome?

 

Polki najczęściej wiążą kobiecość z konkretnymi cechami charakteru, a Polacy – z określonym wyglądem. Różnimy się także, jeśli chodzi o inne kwestie. Podczas gdy 60% mężczyzn uważa, że kobiety mają tyle samo obowiązków co mężczyźni, zgadza się z tym jedynie 36% kobiet. Te oraz wiele innych informacji prezentuje raport „Kobiecość – jak ją współcześnie rozumiemy?”, stworzony przez markę kosmetyczną Nutridome we współpracy z agencją Elephate.

 

Jak oceniają siebie Polki?

Wrażliwa, opiekuńcza, pracowita – oto cechy charakteru, które ankietowane kobiety przypisują sobie najczęściej. Przeszło 7 na 10 pań określa się także ambitnymi, kreatywnymi, niezależnymi i skłonnymi do kompromisu. Być może dlatego większość jest zadowolona zarówno z przebiegu swojej kariery, jak i prywatnego życia. 64% Polek pozytywnie ocenia podział obowiązków domowych w swoim domu – dokładnie taki sam odsetek pań uważa, że ma wystarczająco dużo czasu dla siebie.

 

Żeńskie końcówki wciąż rażą

Naukowczyni, kierowczyni, psycholożka – takie słowa stosuje co piąta Polka i co piąty Polak. Feminatywy brzmią nienaturalnie dla co trzeciego badanego. Największa grupa ma do żeńskich końcówek neutralny stosunek, lecz mimo to po nie nie sięga. Mowa o 44% pań i 49% panów.

 

Kobieca, czyli jaka?

Piękno, delikatność i seksapil to najczęstsze skojarzenia z kobiecością. Dla Polek kobiecość wielokrotnie częściej jest po prostu czuciem się kobietą, a dla Polaków – przeciwieństwem męskości. Choć zgadzamy się, że kobiety powinny mieć takie same prawa co mężczyźni, według niektórych wciąż istnieją rzeczy, które kobiety powinny robić i których im nie wypada. Uważa tak większość Polaków i mniejszość Polek.

 

Wsłuchanie się w potrzeby

Jak pokazuje historia, spory udział w postrzeganiu kobiecości mają marki kosmetyczne. Dziś skupiają się na dostarczaniu produktów, które pomagają dbać nie tylko o wygląd zewnętrzny, ale również samopoczucie. Na afirmację indywidualności i wyrażanie siebie stawia marka Nutridome, która zaangażowała się już m.in. w ruch ciałopozytywności.

W Nutridome wierzymy, że to, co najlepsze dla ciała i duszy, idzie ze sobą w parze. Zachęcamy do tego, aby w codziennym biegu zawsze znaleźć chwilę na zatrzymanie, by uspokoić zmysły i wsłuchać się w siebie. Pomocne mogą być w tym wszelkie rytuały, które sprawiają nam przyjemność – komentuje Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome.

 

Krótko o badaniu

Dane zebrano w ramach anonimowej ankiety, na przełomie listopada i grudnia 2021 roku. W badaniu wzięło udział 1057 osób, których 59% stanowiły kobiety. Kwestionariusz zawierał pytania otwarte oraz zamknięte jedno- i wielokrotnego wyboru.

 

Z pełną treścią raportu o kobiecości można zapoznać się na stronie marki Nutridome.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.