Komunikaty PR

Co to znaczy być dobrym liderem?

2024-10-31  |  10:00
Biuro prasowe

Pierwszym ważnym elementem w byciu dobrym liderem jest wykazanie się autentycznością. Uczciwe pokazywanie realnego stanu rzeczy, nawet jeżeli jest on trudny do przyjęcia, to fundament skutecznego zarządzania grupą. Pracownicy cenią liderów, którzy realnie przedstawiają sytuację, jasno wyjaśniają zlecenia i oferują wsparcie wtedy, kiedy jest potrzebne – uważa Piotr Błaszczyk z HR Quality.

Wiąże się z tym także kwestia wiarygodności w oczach innych osób. Jeżeli deklarujemy się na działanie w danym obszarze, zawsze zajmujemy się podejmowaniem odpowiednich kroków w tym kierunku. W ten sposób budujemy wzajemne zaufanie i pokazujemy sens wykonywanej pracy. 

Blisko pracowników

Cenieni szefowie są blisko spraw firmy, dbają o prawidłowy przepływ pracy, a także mądrze wspierają pracowników w osiąganiu celów. Potrafią też skutecznie motywować do kreatywnej pracy oraz egzekwować zlecone zadania – mówi ekspert. Dobry lider działa w sposób uporządkowany, widzi firmę z lotu ptaka, jest zorientowany w bieżących sprawach. Nie ignoruje żadnych uwag i próśb swoich pracowników, wie, jakie nastroje panują w zespole i stara się zrozumieć potrzeby ludzi, z którymi współpracuje. 

Dobry lider działa poprzez otwarty dialog, jasne przekazywanie informacji oraz systematyczne budowanie zaufania. Dzięki takiemu podejściu wytwarza się przyjazna atmosfera pracy, dzięki której pracownicy z chęcią wykonują zadania i czują satysfakcję z efektów swoich działań.

Nie ma jednej recepty na dotarcie do drugiego człowieka – uważa Piotr Błaszczyk. Styl zarządzania musi być odpowiednio dopasowany do osób, z którymi przychodzi nam pracować oraz odpowiednio do nich zmienny. Im bardziej konkretny, komunikatywny i zorientowany w sprawach firmy lider, tym bardziej samodzielni i zadowoleni z pracy pracownicy. W dobrej atmosferze i pod kierownictwem mądrej, empatycznej osoby, pracownikom chce się więcej, sami szukają rozwiązań i chcą się bardziej angażować w życie firmy.  Dobry lider w porę zauważa, którzy pracownicy potrzebują więcej wsparcia, a którzy ucieszą się z większej swobody działania. Potrafi też zmierzyć się z wyzwaniem oddelegowania zadań, co pozwala uniknąć wpadania w rutynę i monotonię, które mogą prowadzić do wypalenia zawodowego.

Ktoś, na kim można polegać

Dobry lider to ktoś, kto towarzyszy swoim pracownikom w życiu firmy i na kim mogą polegać.  Jego obecność motywuje do działania, nie ogranicza i nie stresuje. Pracownicy mają poczucie komfortu działania w bezpiecznej przestrzeni, w której mogą rozwinąć skrzydła.

My, jako ludzie mamy wewnętrzną potrzebę poczucia, że jesteśmy w czymś dobrzy – wtedy dostajemy wiatru w żagle i chce nam się więcej – stwierdza ekspert z HR Quality. Dobry lider zawraca więc uwagę na mocne strony pracowników, docenia ich małe i większe sukcesy, a w razie trudności pomaga znaleźć rozwiązania. Dobry lider wyznacza właściwe kierunki działania i wspiera w procesie wdrażania ich w życie – podsumowuje Piotr Błaszczyk.

Bycie dobrym liderem oznacza posiadanie umiejętności oraz cech, które pozwalają skutecznie prowadzić zespół do osiągania wspólnych celów, a jednocześnie dbają o rozwój i dobrostan jego członków. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej wchodzi w życie. Najważniejszym zadaniem przygotowanie społeczeństwa na zagrożenia

1 stycznia weszła w życie większość zapisów ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej. MSWiA i MON, autorzy przepisów, podkreślają, że pozwolą one stworzyć nowy system reagowania na różnego typu zagrożenia w czasie pokoju i wojny. Legislacja to jednak pierwszy etap tego procesu, który teraz wymaga wysiłków w praktyce, również w obszarze edukacji społeczeństwa. Kwestie ochrony ludności i obrony cywilnej mają być jednym z priorytetów polskiej prezydencji w UE w obszarze spraw wewnętrznych.

Prawo

Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci

Z badania Komisji Zdrowia Publicznego „Lancet” ds. hazardu wynika, że na całym świecie stanowi on większe zagrożenie dla zdrowia publicznego, niż do tej pory sądzono. Jego szybki rozwój za pośrednictwem telefonów komórkowych i internetu sprawia, że kasyno można mieć dziś w kieszeni, dlatego zdaniem naukowców należy go traktować podobnie jak tytoń i alkohol. Zaburzenia związane z hazardem dotykają niemal 16 proc. dorosłych korzystających z kasyn online lub automatów, coraz częściej narażone są na nie także dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.