Columbus opublikował swój drugi Raport Zrównoważonego Rozwoju

Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Grupa Columbus Energy udostępniła informacje niefinansowe za działalność w 2022 r. Raport Zrównoważonego Rozwoju, który sporządzono zgodnie ze standardami GRI w opcji „Core”, zawiera m.in. szczegółową analitykę generowanego przez Grupę śladu węglowego.
Zasadniczą częścią opublikowanego Raportu Zrównoważonego Rozwoju Grupy Columbus jest analiza śladu węglowego. Współdziałając z Carbon Footprint Foundation, Grupa określiła 3 główne obszary, w ramach których identyfikuje emisję, a tym samym precyzyjnie przedstawia swój wpływ na środowisko.
Jak wynika z opublikowanych danych, całkowity ślad węglowy Columbus w 2022 r. wyniósł 74 434,98 tCO2e (metoda market-based) i 74 460,01 tCO2e (metoda location-based) i był o ponad 37% niższy niż w 2021 r. W 2022 r. negatywny wpływ środowiskowy w przeliczeniu na ekwiwalent dwutlenku węgla był o ok. 13,5% mniejszy względem 2021 r. Wynika to m.in z usprawnienia organizacji logistyki, optymalizacji procesu sprzedaży, a także dostarczania towarów do wielu lokalizacji jednym środkiem transportu. Spadek odnotowano także w przypadku zużycia energii elektrycznej - aż o 18% w stosunku do roku bazowego. Dzięki zmianie lokalizacji biur oraz podjętym działaniom oszczędnościowym, Grupa zredukowała też o 45%, czyli niemal o połowę, zużycie wody.
- Zrównoważony rozwój to proces i projekt na wiele lat. Podstawową rolą biznesu jest generowanie stabilnego zysku, który może być przedstawiany w różnej walucie. Rok 2022 był dla nas wymagający: zmiana legislacji, redefinicja założeń opłacalności OZE w Polsce, wybuch wojny w Ukrainie, zmiana paradygmatu niezależności energetycznej Europy, wzrosty cen energii, destabilizacja rynku energetycznego, galopująca inflacja, presja płacowa. I focus na kondycję finansową Grupy. Czy w tym wszystkim jest miejsce na zrównoważony rozwój? Nasze procesy organizacyjne i operacyjne zostały zweryfikowane pod kątem optymalizacji ekologicznej. Wprowadziliśmy i cały czas kontynuujemy globalny międzyzespołowy projekt #AmbasadorESG, który napawa mnie dumą i satysfakcją, ale też wdzięcznością za to, że wygenerowaliśmy pole na działania: inkluzywne, różnorodne, ciekawe i kreatywne - komentuje Agnieszka Rozwadowska, Dyrektorka Biura Zarządu i CSR.
Przypomnijmy, że w Grupie Columbus od lipca 2022 r. działa projekt Ambasador ESG. Jego członkowie, wyłonieni wśród pracowników, nie tylko odpowiadają za rzetelną identyfikację źródeł, agregowanie, przetwarzanie i opracowywanie danych, ale przede wszystkim podejmują oddolne inicjatywy wprowadzania zmian w swoich obszarach codziennej aktywności zawodowej. Dzięki temu pracownicy angażują się oraz oddziałują na organizację, o kondycji której świadczą, oprócz wskaźników finansowych, również informacje dotyczące wpływu na środowisko, społeczeństwo i wewnętrzne zasady organizacyjne.
- Gromadząc dane niefinansowe, identyfikując istotne obszary naszej działalności, mieliśmy okazję skupić się na tych aspektach, które są tak często pomijane w codziennej pracy. Przyjrzeliśmy się naszym mocnym i słabym stronom, przeanalizowaliśmy efekty działań i zweryfikowaliśmy cele. Dostrzeżenie intencji i wartości, które stoją za codziennymi wyborami i działaniami, a przede wszystkim świadomość wpływu wywieranego na różne grupy interesariuszy jest ważną i potrzebną lekcją w każdej organizacji. Dlatego z pełnym przekonaniem zachęcam wszystkie osoby zarządzające przedsiębiorstwami, aby taką lekcję odrobiły - twierdzi Dawid Zieliński, Prezes Columbus Energy S.A.
Raport można pobrać ze strony Grupy Columbus.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.