Coraz więcej pytań o własną firmę. Dane infolinii PARP
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Wzrosła liczba zapytań dotyczących własnej firmy kierowanych na infolinię PARP. Tylko w pierwszym kwartale 2021 r. jej pracownicy udzielili łącznie blisko 20 tysięcy konsultacji, odpowiadając dziennie średnio na ponad 300 pytań od polskich przedsiębiorców i osób, które myślą o własnym biznesie. Najwięcej dotyczyło uruchomienia działalności gospodarczej, dofinansowania jej rozwoju, przebranżowienia czy korzystania z Bazy Usług Rozwojowych.
W pandemii Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości odnotowuje rosnące zainteresowanie prowadzeniem biznesu wśród Polaków. Widać to w raportach z działania infolinii w pierwszym kwartale 2021 r., gdzie ponad 50 proc. wszystkich konsultacji dotyczyła uruchomienia własnej działalności gospodarczej i finansowania jej rozwoju lub przebranżowienia oraz korzystania z Bazy Usług Rozwojowych. Rozmówcy najczęściej pytali o to jak założyć konto, jak uzyskać wpis do Bazy jako dostawca usług, jak pozyskać dofinansowanie na usługę. Rosnące zainteresowanie własną firmą widoczne było także w liczbie uczestników szkoleń w ramach Akademii PARP 2.0. Kurs “Jak założyć własną firmę?” ukończyło aż 6197 osób. Nie maleje też zainteresowanie programami i konkursami koordynowanymi przez PARP, w tym Programem Inteligentny Rozwój a także programami Polska Wschodnia oraz Wiedza Edukacja Rozwój.
- Poza zagadnieniami dotyczącymi uruchomienia działalności gospodarczej i Bazą Usług Rozwojowych, najczęstszymi tematami były te dotyczące naborów takich jak : „Badania na rynek”, „Przemysł 4.0”, „Design dla przedsiębiorców”. Przedsiębiorcy pytali o to, kto może być wnioskodawcą, jakie kryteria należy spełniać, jak wygląda ocena składanych wniosków. Często pojawiały się też pytania o Akademię PARP, publikacje wydawane przez Agencję czy spotkania i konferencje organizowane dla przedsiębiorców – mówi Aneta Zielińska-Sroka, kierownik w PARP, koordynująca pracę Infolinii.
17 lat w kontakcie z firmami
Już od 17 lat infolinia PARP pomaga przedsiębiorcom i rozpowszechnia informacje o ofercie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W tym czasie jej pracownicy udzielili ponad 500 tysięcy konsultacji.
- Pomimo pandemii, jesteśmy stale do dyspozycji przedsiębiorców, a liczba zapytań, które do nas napływają nieprzerwanie rośnie. W pierwszym kwartale 2021 r. było ich o blisko 600 więcej niż rok temu. Najchętniej wybieraną drogą kontaktu są połączenia telefoniczne, które stanowią 68,9 proc. wszystkich zapytań, jednak nasi konsultanci dostępni są również za pośrednictwem poczty e-mail oraz LiveChat, gdzie udzielają odpowiedzi na bieżąco – dodaje Aneta Zielińska-Sroka.
Wirtualny konsultant
Do dyspozycji przedsiębiorców jest też strona www.faq.parp.gov.pl z odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania. Obecnie jest ich blisko 2200. Baza jest regularnie aktualizowana i uzupełniana tak, by potencjalni beneficjenci mogli szybko znaleźć odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości.
Polecam!
Z prowadzonego cyklicznie „Badania satysfakcji Klientów w zakresie obsługi Infolinii PARP” wynika, że klienci są zadowoleni z jakości obsługi, uprzejmości konsultantów, długości czasu oczekiwania na odpowiedź oraz długości oczekiwania na połączenie w kolejce. Ogólna skłonność do polecenia Infolinii PARP w 2020 r. wyniosła 41 p.p. i była wyższa od wskaźnika z 2019 r. o 0,5 p.p. (40,5) – świadczy to o wysokim poziomie zadowolenia klientów i ich chęci do polecania infolinii innym.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.