CSR Poland Awards 2023. Biznes nagrodzony za projekty odpowiedzialne społecznie
CSR Poland Awards 2023. Biznes nagrodzony za projekty odpowiedzialne społecznie
23 marca w krakowskich Sukiennicach przyznano po raz pierwszy statuetki CSR Poland Awards dla osób i firm zaangażowanych społecznie. Zwycięskie projekty były skupione wokół tematu człowieka, działań na rzecz pracowników czy określonej społeczności. Oprócz inicjatyw przedsiębiorstw nagrodzono też lidera społecznej odpowiedzialności biznesu.
Do konkursu mogła zgłosić się każda organizacja posiadająca siedzibę lub oddział na terenie Polski, która w 2022 roku zrealizowała projekt CSR. Łącznie organizatorzy otrzymali 283 zgłoszenia ze 162 firm. Większość to projekty społeczne dużych korporacji. Choć tematem wiodącym w ubiegłym roku było wsparcie dla Ukrainy, firmy realizowały różnorodne inicjatywy, m.in. prozdrowotne, edukacyjne, sportowe, i wspierały różne grupy społeczne.
– Kapituła konkursowa oceniająca projekty miała bardzo trudne zadanie. Firmy wdrożyły w 2022 r. mnóstwo działań charytatywnych, rozwijały wolontariat, tworzyły oryginalne programy dla swoich pracowników. W trendach, poza projektami wspierającymi Ukrainę, mocno było widać inicjatywy prozdrowotne, w tym te wspierające zdrowie psychiczne zespołu – komentuje Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run, organizatorka CSR Poland Awards 2023.
W gronie laureatów konkursu CSR Poland Awards 2023 znaleźli się:
- Bank BNP Paribas S.A. w kategorii Community Affairs za projekt Kampanii edukacyjnej “Misja Kieszonkowe”, dotyczący edukacji finansowej w szkołach podstawowych połączony z kampanią społeczną skierowaną do rodziców.
- The Walt Disney Company (Polska) Sp. z o.o. w kategorii Diversity, Equity and Inclusion za projekt Disney na rzecz dostępności, którego celem było przystosowanie historii Disneya tak, by były one dostępne również dla dzieci z niepełnosprawnościami słuchu, wzroku oraz w spektrum autyzmu.
- Trans.eu Group S.A. w kategorii Social Engagement za projekt u-KRAINA MOŻLIWOŚCI, w ramach którego firma przeznaczyła 2 mln zł na pomoc uchodźcom z Ukrainy.
- mBank S.A. w kategorii Corporate Community za projekt Z energią po zdrowie, w zakresie którego powstał program wspierający zdrowie i samopoczucie pracowników Grupy mBanku.
- Bartłomiej Budnicki z firmy SKANSKA w kategorii CSR Leader za tworzenie bezpiecznej przestrzeni w swojej firmie dla pracowników LGBTQ+.
W jury konkursu zasiadali: Agnieszka Pleti – prezes Fundacji Poland Business Run, dr Ewa Jastrzębska – rzeczniczka etyki Szkoły Głównej Handlowej, dr hab. Dorota Gierszewski – kierowniczka Pracowni Pedagogiki Społecznej i Andragogiki UJ, Tomasz Włodarski – członek rady Fundacji Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Małgorzata Szlendak – ekspertka w dziedzinie komunikacji i trenerka. Honorowym członkiem kapituły konkursu był Andrzej Kulig – Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Polityki Społecznej i Komunalnej.
Pierwsza edycja konkursu CSR Poland Awards oraz towarzyszącej mu konferencji pod hasłem “The Human Side of Business” cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego już dziś organizator – Fundacja Poland Business Run zaprasza do udziału w przyszłym roku.

To już 20 lat Kongresu Pożarnictwa FIRE | SECURITY EXPO – Świętuj z nami jubileusz na PGE NARODOWY

Ruszyły zapisy do 3. edycji Poland Business Run Kids! Mali biegacze pobiegną dla 8-letniego Oliwiera

Emitel rozwija inteligentne systemy wodociągowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.