Komunikaty PR

Cyberbezpieczeństwo to nie produkt, a proces. Poznaj 5 zasad cyberhigieny

2023-03-07  |  09:43
Biuro prasowe
Kontakt
Materiał prasowy
Symetria PR

Kozia 26a
30-733 Kraków
kontakt|symetriapr.com| |kontakt|symetriapr.com
506 436 176
www.facebook.com/symetriapr

Jasne określenie tego, co i w jakim stopniu ma podlegać ochronie, budowanie bezpieczeństwa opartego na warstwach, monitorowanie środowiska IT w czasie rzeczywistym i skrócenie czasu reakcji na incydenty. To tylko niektóre z kluczowych zasad nowoczesnego cyberbezpieczeństwa, które powinny być podstawą działania każdej firmy, a szczególnie dostawców usług zarządzanych (Managed Service Providers).

The Center for Strategic and International Studies (CSIS) szacuje, że globalne straty finansowe spowodowane cyberprzestępczością przekroczyły bilion dolarów, a całkowite szkody – wynikające m.in. z utraty zaufania do marki – wynoszą obecnie ponad 7 bilionów dolarów. Równie niepokojące są wyniki badań firmy Barracuda Networks – dostawcy rozwiązań bezpieczeństwa typu cloud-first – przedstawione w raporcie “2023 E-mail Security Trends”. Pokazują, że aż 75% badanych organizacji zostało skutecznie zaatakowanych z wykorzystaniem poczty e-mail w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Potencjalne koszty najdroższego z ataków przekroczyły milion dolarów.

Aby faktycznie objąć firmę właściwą ochroną, nie wystarczy zainstalować kilku samodzielnie działających rozwiązań – mówi Mateusz Ossowski, Channel Manager w Barracuda Networks. – Cyberbezpieczeństwo to nie produkt, a proces, który wymaga kompleksowego podejścia i przestrzegania w tym zakresie restrykcyjnych zasad cyfrowej higieny.

Dziś, w związku z rosnącą liczbą ataków cybernetycznych, potrzeba przestrzegania przemyślanych zasad cyfrowej higieny jest pilniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Wdrożenie kompleksowych rozwiązań w tym zakresie może pomóc organizacji uniknąć strat zarówno  finansowych, jak i wizerunkowych, a także uchronić ją przed utratą danych czy zakłóceniami w działalności.

Skala cyberataków stale się powiększa. Związane jest to m.in. z tym, że firmy korzystają coraz częściej z aplikacji webowych i przechowują dane w chmurze – dodaje Mateusz Ossowski. – To oznacza także więcej wyzwań dla firm outsourcingowych, które zarządzają siecią, aplikacjami, infrastrukturą i oczywiście bezpieczeństwem przedsiębiorstw. W stawieniu czoła nowym zadaniom pomoże holistyczne podejście do budowania polityk bezpieczeństwa, oparte na świadomości tego, co chronimy, na widoczności, szybkiej reakcji na incydenty i na wielowarstwowej ochronie.

5 kroków do cyfrowej higieny

Dostawcy usług zarządzanych wraz ze swoimi klientami muszą przyjąć takie strategie bezpieczeństwa, które zapewnią jak największą ochronę danych i infrastruktury IT firm. Powinny się one opierać na kilku filarach:

  1. Ustalenie, co ma być chronione. Dostawcy usług IT muszą uświadomić klientów, że posiadanie wielu różnych urządzeń i aplikacji wymaga silnej ochrony. Są to nie tylko bazy danych, ale też systemy płatności, systemy zamówień, strony internetowe, narzędzia CRM, urządzenia mobilne, a nawet bezprzewodowa sieć LAN w magazynie.

  2. Ochrona danych za pomocą wielu warstw bezpieczeństwa. Firmy outsourcingowe, które kompleksowo świadczą usługi informatyczne, powinny wdrożyć strategię "defense-in-depth", która zakłada stosowanie ochrony na każdym poziomie systemów informatycznych. Począwszy od polityk i procedur, przez zabezpieczenia fizyczne, sieci brzegowej czy sieci wewnętrznej, aż do serwerów i zabezpieczeń aplikacji. Każda kolejna bariera ma za zadanie zatrzymanie intruza, by nie przeniknął głębiej do sieci.

  3. Widoczność. Każda firma korzystająca z dostawcy usług bezpieczeństwa IT powinna mieć włączone monitorowanie swojego środowiska IT w czasie rzeczywistym. Wykrywanie incydentów 24×7 za pomocą sprawdzonego centrum operacji bezpieczeństwa pozwala wyprzedzić potencjalne zagrożenia. Takie monitorowanie to podstawa, aby skutecznie zapobiegać zaawansowanym cyberzagrożeniom, w tym również atakom z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania, np. ransomware.

  4. Skrócenie czasu reakcji. Wczesne wykrycie ataku to tylko jedna strona medalu. Drugą – nie mniej istotną – jest pewność, że firma odpowiednio zareaguje w momencie zauważenia zagrożenia, czyli uruchomi przewidziane procedury działania. Pomoże w tym automatyzacja w rozwiązaniach zabezpieczających lub monitorujących, ale też przemyślana struktura powiadomień i przygotowany plan działania.

  5. Zgodności ze standardami bezpieczeństwa. Dokumenty, takie jak m.in. NIST Cybersecurity Framework, CIS Benchmark czy ISO/IEC 27001 powinny być dla dostawców IT zawsze punktem odniesienia i motywacją do ciągłego doskonalenia oraz stosowania najlepszych praktyk.

Dobre, czyli skutecznie zapobiegające zaawansowanym cyberzagrożeniom, zarządzanie bezpieczeństwem IT jest dziś koniecznością. Tylko organizacje, które przestrzegają zasad cyberhigieny, są w stanie zapewnić swoim klientom bezpieczne środowisko pracy i wysoki poziom ochrony.
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Symetria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.