Cyfrowa bankowość jest gotowa w 1 proc.

Miał zostać gwiazdą koszykówki, jednak kontuzja pokrzyżowała te plany. Zajął się usługami finansowymi, przez lata pełniąc rolę doradcy i analityka. W końcu sam zaczął budować nową bankowość. Dziś David M. Brear, założyciel i CEO 11: FS to jedna z czołowych gwiazd na globalnej mapie fintechu.
- Naszą wizją jest zmiana struktury usług finansowych, ale naszą misją jest wyłącznie uwalnianie talentów. Im więcej zaprzęgniemy ich do pracy w nowych finansach, tym szybciej podbiją one świat. Bo np. cyfrowa bankowość jest gotowa dopiero w 1 proc. Zatem jest masa pracy, której nie wykonają syci menedżerowie wielkich instytucji – powtarza David M. Brear, założyciel i CEO 11: FS, jeden z najbardziej oczekiwanych speakerów podczas nadchodzącego Impact finance’20.
To właśnie ten Brytyjczyk wraz ze swoim – liczącym już blisko 250 osób - zespołem jest gorącym nazwiskiem dla firm, szukających nowego, świeżego spojrzenia na usługi finansowe. W jego przedsięwzięciu, powstałym w 2016 r. na bazie klubu dyskusyjnego przy jednym ze stolików Starbucksa w Londynie, ma za partnerów m.in. eksliderów z Barclays Banku czy współzałożyciela neobanku Monzo. 11: FS to również robiące wrażenie marki, ściśle z nim współpracujące, takie jak Mox, RBS czy Atom Bank oraz DNB i Starling Bank. Zdaniem wielu, Brear i spółka kreują nową kohortę przyszłych dominatorów na scenie usług finansowych.
- Nie chcemy i nie deklarujemy się jako czysty konsulting ani jako stricte firma technologiczna. Współtworzymy nowe przedsięwzięcia, zgodnie z założeniem, że główne wyzwanie w usługach finansowych to nie technologia, a kwestie kulturowe, zakorzenienia w starych nawykach – oceniał gość Impact finance’20 w niedawnym wywiadzie dla „Forbesa”.
Lider bez garnituru
David M. Brear podkreśla, że jego zespół nie proponuje cudownej receptury czy unikalnego składnika, czyniącego bankowość z dnia na dzień atrakcyjniejszą dla konsumentów. Wierzącym w cuda w biznesie proponuje zakasanie rękawów i ciężką pracę. On w swojej karierze pracował – przed 11: FS - m.in. jako globalny dyrektor bankowości cyfrowej w Gartnerze, jak i menedżer w Infosys, Lloyds Banking Group czy Avivie.
- Tak, przed 11: FS żyłem po stronie korporacji. Nosiłem garnitury, błyszczące buty i byłem świadkiem, jak firmy wydają miliardy na poprawę swoich usług i niewiele osiągają. To było bardzo frustrujące, zobaczyłem dobrą i złą stronę usług finansowych. Stąd teraz mam głębokie, holistyczne spojrzenie na to, co jest zepsute, jeśli chodzi o oferowanie prawdziwie cyfrowych usług klientom. Te obecne są bardzo często źle zarządzane i do tego zbyt drogie – uważa Brytyjczyk, uważany za tego, który najlepiej wyczuwa trendy w cyfrowych finansach.
Jak sam twierdzi, 11: FS na polu walki o projekty nie może sobie pozwolić na „uczciwą walkę z McKinsey’ami czy Bains’ami”. Ci gracze mają bowiem dużo więcej zasobów i talentów w swoich szeregach.
- Naszą receptą na rozwój nie są jednak faule, a autentyczność. Drogą zwycięstwa nie jest też obiecywanie magicznych efektów. Jest nią wybór autentycznych projektów, nad którymi chcemy pracować, i nasze pełne zaangażowanie w nie – kwituje David M. Brear.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.