Cyfrowa bankowość jest gotowa w 1 proc.
Miał zostać gwiazdą koszykówki, jednak kontuzja pokrzyżowała te plany. Zajął się usługami finansowymi, przez lata pełniąc rolę doradcy i analityka. W końcu sam zaczął budować nową bankowość. Dziś David M. Brear, założyciel i CEO 11: FS to jedna z czołowych gwiazd na globalnej mapie fintechu.
- Naszą wizją jest zmiana struktury usług finansowych, ale naszą misją jest wyłącznie uwalnianie talentów. Im więcej zaprzęgniemy ich do pracy w nowych finansach, tym szybciej podbiją one świat. Bo np. cyfrowa bankowość jest gotowa dopiero w 1 proc. Zatem jest masa pracy, której nie wykonają syci menedżerowie wielkich instytucji – powtarza David M. Brear, założyciel i CEO 11: FS, jeden z najbardziej oczekiwanych speakerów podczas nadchodzącego Impact finance’20.
To właśnie ten Brytyjczyk wraz ze swoim – liczącym już blisko 250 osób - zespołem jest gorącym nazwiskiem dla firm, szukających nowego, świeżego spojrzenia na usługi finansowe. W jego przedsięwzięciu, powstałym w 2016 r. na bazie klubu dyskusyjnego przy jednym ze stolików Starbucksa w Londynie, ma za partnerów m.in. eksliderów z Barclays Banku czy współzałożyciela neobanku Monzo. 11: FS to również robiące wrażenie marki, ściśle z nim współpracujące, takie jak Mox, RBS czy Atom Bank oraz DNB i Starling Bank. Zdaniem wielu, Brear i spółka kreują nową kohortę przyszłych dominatorów na scenie usług finansowych.
- Nie chcemy i nie deklarujemy się jako czysty konsulting ani jako stricte firma technologiczna. Współtworzymy nowe przedsięwzięcia, zgodnie z założeniem, że główne wyzwanie w usługach finansowych to nie technologia, a kwestie kulturowe, zakorzenienia w starych nawykach – oceniał gość Impact finance’20 w niedawnym wywiadzie dla „Forbesa”.
Lider bez garnituru
David M. Brear podkreśla, że jego zespół nie proponuje cudownej receptury czy unikalnego składnika, czyniącego bankowość z dnia na dzień atrakcyjniejszą dla konsumentów. Wierzącym w cuda w biznesie proponuje zakasanie rękawów i ciężką pracę. On w swojej karierze pracował – przed 11: FS - m.in. jako globalny dyrektor bankowości cyfrowej w Gartnerze, jak i menedżer w Infosys, Lloyds Banking Group czy Avivie.
- Tak, przed 11: FS żyłem po stronie korporacji. Nosiłem garnitury, błyszczące buty i byłem świadkiem, jak firmy wydają miliardy na poprawę swoich usług i niewiele osiągają. To było bardzo frustrujące, zobaczyłem dobrą i złą stronę usług finansowych. Stąd teraz mam głębokie, holistyczne spojrzenie na to, co jest zepsute, jeśli chodzi o oferowanie prawdziwie cyfrowych usług klientom. Te obecne są bardzo często źle zarządzane i do tego zbyt drogie – uważa Brytyjczyk, uważany za tego, który najlepiej wyczuwa trendy w cyfrowych finansach.
Jak sam twierdzi, 11: FS na polu walki o projekty nie może sobie pozwolić na „uczciwą walkę z McKinsey’ami czy Bains’ami”. Ci gracze mają bowiem dużo więcej zasobów i talentów w swoich szeregach.
- Naszą receptą na rozwój nie są jednak faule, a autentyczność. Drogą zwycięstwa nie jest też obiecywanie magicznych efektów. Jest nią wybór autentycznych projektów, nad którymi chcemy pracować, i nasze pełne zaangażowanie w nie – kwituje David M. Brear.
Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy
Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.