Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?
Docieranie do nowych klientów przy małym budżecie
Koronawirus zmusił niemal co drugą markę (48 proc.) w Polsce do zmiany wydatków na SEM, a jedną trzecią do przetasowania budżetów na social media[1]. To nie jedyne działania marketingowe, które uległy transformacji wskutek pandemii. Wideo, lokowanie produktu, content marketing czy influencer marketing – wiele firm zmniejszyło intensywność aktywności tego typu. Tymczasem promocja marki powinna być jedną z najważniejszych pozycji w budżecie – to klucz do pozyskiwania nowych klientów.
– Zmniejszone przychody przedsiębiorstw zmuszają je do rezygnacji z wielu wydatków – w tym ograniczenia środków przeznaczonych na reklamę. Całkowite wykreślanie tej pozycji z budżetu może mieć jednak długofalowo negatywne skutki. Jeśli natomiast zmniejszymy nakłady na reklamę, znacznie łatwiej będzie potem wrócić do intensywniejszych działań. Warto pamiętać, że nawet przy ograniczonych możliwościach finansowych możliwe jest prowadzenie relatywnie niskokosztowych działań, takich jak pozycjonowanie strony w Google’u czy dotarcie do nowych klientów za pośrednictwem social media – mówi Kamil Sroka, Head of SEO w DevaGroup, agencji marketingu interaktywnego.
Zadbanie o SEO nie wymaga wielkich kosztów
Firmy, które borykają się z problemem słabej widoczności w wyszukiwarce Google i trudnościami z pozyskaniem nowych klientów drogą online, powinny zacząć od określenia głównych fraz kluczowych, na które chcą się pozycjonować. Pomagają w tym bezpłatne narzędzia, takie jak Semstorm, Planer Słów Kluczowych Google czy Moz Keyword Explorer. Następnym krokiem jest rozbudowanie strony o odpowiednie treści – opisy podstron, wpisy na blogu, publikacje eksperckie. W tych materiałach powinny znaleźć się nie tylko informacje istotne dla klientów, ale również wymienione wyżej frazy kluczowe.
Ważne jest również nadawanie podstronom oraz wszystkim materiałom tytułów zawierających frazy kluczowe i umieszczonych w odpowiednich nagłówkach HTML. Każde zdjęcie powinno być opisane – to ważne nie tylko dla osób niedowidzących, ale również algorytmów Google’a. Pozycję strony w wynikach wyszukiwania poprawia również odpowiednie linkowanie do poszczególnych podstron. Przykładowo, wpis na blogu firmowym o tym, jak dobrać telefon, może zawierać link do oferty telefonów danego przedsiębiorstwa.
Co na to by powiedział klient?
– Warto wcielić się w rolę potencjalnego klienta i z jego perspektywy przejrzeć stronę internetową. Czy strona szybko się ładuje i czy jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne? Na ile dobrze witryna komunikuje przekaz Twojej firmy? Jak łatwo można znaleźć konkretną ofertę? Czy klient może szybko skontaktować się z Tobą np. za pośrednictwem live chatu lub wtyczki Messengera, czy zostawiasz go tylko z formularzem kontaktowym i odpowiadasz na emaile po kilku dniach? – wylicza Kamil Sroka.
Żyłą złota przy relatywnie niskich nakładach finansowych może być również prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Konto na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy LinkedInie może umożliwić dotarcie do nowych odbiorców. Dziesiątki potencjalnych klientów znajdują się właśnie w tych kanałach, a dobre wyczucie momentu, dzielenie się wartościowymi treściami oraz umiejętność zręcznego włączania się w konwersacje publiczne może otworzyć wiele nowych drzwi. To właśnie również za pośrednictwem social media wiele osób zadaje pytania o produkty lub usługi. Odpowiednio promowane angażujące posty, które chętnie udostępniane są dalej, mogą być kluczem do poszerzenia świadomości o nawet najbardziej niszowej firmie, a tym samym promocji marki.
– Sposobów na promocję firmy przy małym budżecie jest bardzo wiele. Jednak najważniejsze jest stworzenie spójnej strategii marketingowej, która połączy wszystkie kanały i umożliwi dotarcie do klienta z jednolitym przekazem. Aktywna promocja marki jest trudna, jeśli w zasadzie nie do końca wiadomo, co właściwie chcemy powiedzieć klientom – podsumowuje Kamil Sroka.
W prowadzeniu działań reklamowych mogą pomóc liczne poradniki oraz artykuły dostępne bezpłatnie w sieci. Jeśli wyzwanie jest większe i niezbędne będzie kompleksowe podejście do tematu promocji marki, potrzebne może się okazać sięgnięcie po pomoc profesjonalnej agencji marketingowej, która przeprowadzi audyt strony oraz profilów w mediach społecznościowych i doradzi, w jaki sposób można dotrzeć z przekazem do nowych klientów.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.