Czy cargo lotnicze to przyszłość lotnisk regionalnych w Polsce?
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Na zaproszenie Olgierda Geblewicza, Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, grono interdyscyplinarnych ekspertów będzie debatowało nad tym, jak transport lotniczy może wesprzeć wzrost gospodarczy regionu i rozwój lokalnych przedsiębiorstw. Już 3 października, w Szczecinie, odbędzie się konferencja „Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”.
Czy Szczecin - Goleniów może dołączyć do grona najważniejszych portów lotniczych cargo w Polsce? Jak lokalny biznes może wykorzystać połączenia lotnicze do budowy przewagi konkurencyjnej w europejskich i globalnych łańcuchach dostaw? Na specjalne wydarzenie poświęcone potrzebom przedsiębiorców oraz przedstawienia perspektyw rozwoju sektora transportu lotniczego w regionie zaprasza Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
„Czy leci z nami paczka? Spokojnie, to tylko air cargo”
3 października (wtorek), godz. 10
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Szczecin. ul. Piłsudskiego 40
Sala Delfin
Moderacja: Adrian Furgalski, Prezes Zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
Podczas wydarzenia będzie można posłuchać ekspertów i ekspertki ds. planowania łańcuchów dostaw, przedstawicieli linii lotniczych czy zagranicznych portów lotniczych, którzy opowiedzą o tym, jak efektywnie wykorzystać możliwości tworzone przez transport lotniczy w modelu biznesowym. Zaprezentowane zostaną także case study sukcesu firm z woj. zachodniopomorskiego, które postawiły na rozwiązania logistyczne tego rodzaju. Wśród gości specjalnych wydarzenia pojawią się przedstawiciele takich firm jak: DSV – Global Transport and Logistics, Welcome AirportServices, DGS Diagnostics, Bring, SkyCargo.
- Transport, logistyka to jedna z najmocniejszych gałęzi gospodarki Pomorza Zachodniego. Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy Wschód z Zachodem, Północ z Południem Europy. Szczecin i region od stuleci rozwija się, oczywiście, dzięki transportowi morskiemu. Rozbudowa infrastruktury drogowej i kolejowej zwiększa nasz potencjał w sektorze transportu. A dodatkowe możliwości widzimy właśnie w air cargo - mówi marszałek Olgierd Geblewicz. - Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje. Rozwój towarowego transportu lotniczego to impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów.
Transport ładunków samolotami to obecnie dynamicznie rozwijający się rynek usług transportowych. Według raportów ULC w pierwszym kwartale br. przez polskie porty lotnicze przetransportowano ponad 45 tysięcy ton cargo „on board”, czyli o 13,3 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. i aż o 65 procent więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Choć ponad połowa cargo przechodzi przez lotnisko w Warszawie, to coraz większy udział w rynku mają porty regionalne - Rzeszów, Katowice, Wrocław, Gdańsk. Czy już wkrótce wśród liderów znajdzie się też port lotniczy Szczecin-Goleniów? Czy droga lotnicza jest drogą do sukcesu biznesowego firm z województwa zachodniopomorskiego?
Organizatorami konferencji są: Urząd Marszałkowski WZ, Gmina Miasto Szczecin i DSV Global Transport and Logistics.
Partnerzy wydarzenia: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów i Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.