Komunikaty PR

Czy gry na komórkę zastąpią konsole i PC?

2022-01-14  |  09:00
Biuro prasowe

Rywalizacja pomiędzy konsolą a komputerem pod kątem gier może zostać przerwana przez coraz bardziej zaawansowane telefony komórkowe – to najczęściej używane urządzenie do takiej rozrywki wśród młodych. Według prognoz agencji Spicy Mobile rynek gier mobilnych w 2023 r. osiągnie wartość 100 mld USD. Warto wiedzieć, że już w tym momencie wartość gier mobilnych jest wyższa niż komputerowych i konsolowych razem wziętych. Tempo wzrostu przyśpieszyło m.in. przez pandemię. Jaki więc będzie kolejny rok dla branży gier mobilnych?

Niepozorny gracz

W Polsce łącznie z telefonów komórkowych korzysta 96 proc. dorosłych Polaków, z czego w większości używają oni smartfonów (78 proc.) – wynika z badań Centrum Badania Opinii Społecznej. To obrazuje jak dużym potencjałem dysponuje rynek gier mobilnych. Co więcej, badanie przeprowadzone przez fundację Dbam o Mój Zasięg pokazuje, że najczęstszym urządzeniem wykorzystywanym do gier wśród uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych jest właśnie smartfon. Taką odpowiedź zaznaczyło 35% młodych respondentów.

Rynek gier mobilnych rośnie i nic nie zapowiada, żeby w 2022 r. ten trend się zmienił. Raport Newzoo dostarcza konkretnych liczb – w 2020 r. branża wzrosła o 13% r/r, a jej wartość szacowano na 77 mld USD. W 2023 r. ten wynik może przebić już 100 mld USD.

Co więcej, dane firmy AppsFlyer mówią o tym, że liczba instalacji aplikacji na smartfony w trakcie pandemii wzrosła o 45% r/r. Rosnące zainteresowanie rozrywką na telefony komórkowe sprawia, że wprowadzane są dodatkowe usługi oraz ułatwienia dla graczy, ale także twórców gier.

Warto wiedzieć, że Polska nie odbiega od globalnych trendów. Wartość rodzimego rynku gier (w tym gier mobilnych) wyniosła na koniec 2020 r. 2,49 mld złotych. Co istotne, niemal połowę z tej liczby stanowią przychody z gier mobilnych, które odnotowały wzrost na poziomie 12% r/r – wynika z raportu „CHANGE AND PEOPLE. Mobile w nowej rzeczywistości”.

Nowe możliwości dla deweloperów

Rosnący rynek gier mobilnych to także szansa dla deweloperów, którzy rozwijają ten wirtualny świat. Na podstawie ostatnich zmian w regulaminie App Store, wprowadzonych przez Apple, programiści mogą teraz zbierać dane kontaktowe graczy. Umożliwia to kontakt z użytkownikami w celu umożliwienia im skorzystania z alternatywnych systemów płatności w grach.

Xsolla przewidziała zmiany już na początku 2021 roku, kiedy to wprowadziła do oferty produkty aktywnie wykorzystywane przez największych światowych producentów gier – mówi Chris Hewish, prezes Xsolla. Połączyliśmy teraz te produkty i doświadczenia w eleganckie nowe rozwiązanie o nazwie Xsolla Web Shop for Mobile Games, zaprojektowane w celu zwiększenia przychodów programistów i pomocy w budowaniu bliższych relacji z graczami – dodaje.

Xsolla Web Shop powstał, aby umożliwić twórcom gier mobilnych tworzenie sklepów na ich własnej witrynie w prosty i wygodny sposób. Korzystając z platformy gracze mogą m.in. wyposażyć się w przedmioty dostępne w grze, wirtualne waluty i subskrypcje czy doładowywać konta. Rozwiązanie to oszczędność w porównaniu z tradycyjnymi opcjami płatności w aplikacji – co więcej, narzędzie pozwala zatrzymać większą część dochodu dla programisty.

Rynek dojrzewa – od kilku lat jest nieprzerwanie na fali wznoszącej i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. W związku z tym ważnym elementem dalszego wzrostu branży gier mobilnych jest zapewnienie możliwości rozwoju dla deweloperów, tym bardziej, że firmy ­chcą zapewnić graczom jak najlepsze doznania i komfort użytkowania.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.