Czy korzystanie z odroczonych płatności jest bezpieczne?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Niska cena oraz szybka dostawa produktu coraz rzadziej świadczą o przewadze konkurencyjnej danego sklepu. Klienci oczekują dodatkowych możliwości zapłacenia za określony towar. Odroczona płatność pojawia się obok płatności za pobraniem, przed dostawą czy rozliczeniem w ratach, tym bardziej że ponad 80% transakcji w Internecie nie kończy się zakupem, ponieważ konsumentom brakuje środków na koncie bankowym. Ponadto, odroczone płatności są jedną z najbardziej bezpiecznych metod płatności.
O bezpieczeństwie tego modelu transakcyjnego świadczy fakt, że w momencie realizacji płatności środki pieniężne nie wychodzą bezpośrednio z konta lub portfela klienta. Koszt nabycia produktów pokrywa firma pośrednicząca pomiędzy sklepem a kupującym. W następnym kroku wspomniany podmiot natychmiast rozlicza się z danym sklepem, a towary są wysyłane bezpośrednio do konsumenta pod wskazany adres dostawy.
Pamiętajmy, że zakupy w Internecie są bardzo często impulsywne. Widzimy świetną ofertę lub atrakcyjną promocję, z której chcemy od razu skorzystać. Nieroztropne czy impulsywne działania nie sprzyjają podjęciu odpowiedzialnej decyzji zakupowej. Swoje środki można nieświadomie przekazać niewiarygodnemu podmiotowi. Odroczone płatności dają gwarancję, że każdy sklep, który jest z nimi zintegrowany, został odpowiednio sprawdzony, ma historię oraz dobre opinie, ale przede wszystkim jest rzetelny i wiarygodny. W przeciwnym razie, frustracja klienta, będąca efektem nieudanej transakcji, rykoszetem odbijałaby się bezpośrednio na firmie oferującej odroczoną płatność – mówi Paweł Maciszewski, architekt rozwiązań IT w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Inną, zweryfikowaną metodą płatności odroczonych, są wirtualne karty. Ich obsługą zajmują się podmioty o stabilnej pozycji rynkowej, które wprost dbają o renomę oraz komfort ich użytkowania. Wśród nich są dostawcy międzynarodowych systemów płatniczych lub firmy procesujące transakcje, które w sposób szczególny chronią dane, a w relacjach ze swoimi partnerami wymagają odpowiednich zasad bezpieczeństwa. – Oferując kartę KUPUJTERAZ, nie przechowujemy w naszych zasobach danych karty, jak numer, data ważności czy kod CCV. Ponadto, można ją czasowo zablokować. To znaczy, że jeśli przez przypadek podamy dane w mało wiarygodnym miejscu, nikt jej wówczas nie użyje. Kartę możemy natomiast odblokować na czas transakcji, która z reguły trwa 1-2 minuty, zrealizować ją i zablokować ponownie – dodał Paweł Maciszewski.
Transakcje o większej wartości lub transakcje podejrzane przechodzą przez tzw. weryfikację 3DS (3d Secure). Jest to metoda autoryzacji transakcji dokonywanych bez fizycznego użycia karty stosowana przez organizacje płatnicze. Obecnie udostępniają ją Visa, MasterCard, American Express oraz JCB. Ma ona na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz zaufania do płatności kartami w Internecie. 3-D Secure jest standardem zabezpieczenia transakcji poprzez identyfikację właściciela karty przy użyciu dodatkowego, najczęściej jednorazowego hasła wygenerowanego przez token lub otrzymanego SMS-em. Aby uniemożliwić podejrzenie, hasła tego nie używa się przy transakcjach wymagających fizycznej obecności karty, stąd nigdy nie jest ono identyczne z PIN-em.
Innym rozwiązaniem zabezpieczającym jest procedura ChargeBack, czyli procedura reklamacji bezpośrednio u organizacji płatniczej polegająca na tym, że w pierwszym kroku środki, które są reklamowane wracają na konto klienta, a dopiero później następuje weryfikacja zasadności reklamacji.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.