Komunikaty PR

Czy możemy spodziewać się opóźnień w przesyłkach?

2020-04-26  |  13:04
Kontakt

Globalizacja przyzwyczaiła konsumentów oraz firmy do możliwości kupowania towarów z całego świata ze świadomością, że w ciągu nawet kilku dni znajdą się one pod konkretnym adresem. Jednak w dobie pandemii już 34 proc. polskich przedsiębiorstw ma kłopoty z otrzymywaniem na czas zamówionych produktów od podwykonawców[1]. W całej Unii ponad połowa biznesów doświadcza trudności związanych z łańcuchami dostaw[2]. Co to w praktyce oznacza dla przeciętnego konsumenta czy firmy? W jaki sposób można odpowiedzieć na nowe wyzwania?

Już nie tylko menedżerowie są zainteresowani łańcuchami dostaw. Problemy związane z logistyką przesyłek międzynarodowych dotykają biznesy oraz konsumentów na całym świecie. Nawet w Stanach Zjednoczonych prawie 75 proc. firm mierzy się z problemami logistycznymi, a w przypadku większości lokalnych przedsiębiorstw czasy realizacji zamówień wydłużyły się podwójnie[3].

Redukcja liczby międzynarodowych lotów, ograniczenia w ruchu transgranicznym, zamykane porty morskie, dłuższe kontrole na granicach – to główne czynniki, które sprawiają, że międzypaństwowy przepływ towarów staje się coraz większym wyzwaniem. Tymczasem dla wielu przedsiębiorstw gwarancja sprawnych dostaw od podwykonawców jest fundamentem, na którym opierają swój biznes. Sytuacja dotyczy m.in. firm z branży kosmetycznej, motoryzacyjnej czy wnętrzarskiej.

W naszym przypadku nieprzerwana ciągłość dostaw jest możliwa dzięki wykorzystaniu własnej sieci połączeń lotniczych i drogowych na terenie 220 krajów i terytoriów oraz zaangażowaniu pracowników i kurierów, także w tym trudnym momencie – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express Polska. – Realizują oni m.in. międzynarodowe zamówienia na towary istotne w dobie pandemii: artykuły higieniczne, medyczne czy krytyczne wyposażenie dla szpitali. W przypadku tego rodzaju przesyłek to szczególnie istotne, aby dotarły pod konkretny adres w określonym czasie.

Sprzedaż w sieci motorem napędowym handlu

Wyzwania związane z realizacją międzynarodowych dostaw nie oznaczają jednak braku popytu na nie, czego dowodem może być rosnąca popularność e-commerce. Dwie trzecie przebadanych europejskich biznesów wskazało, że ograniczenie funkcjonowania tradycyjnych sklepów skłoniło je do zaoferowania klientom alternatywnych możliwości dostarczania produktów. W 78 proc. przypadków chodziło o rozpoczęcie sprzedaży w sieci[4].

– Klienci zamknięci w domach coraz częściej kupują w sieci. To ogromna szansa dla tych, którzy chcą rozwinąć swoją działalność online, ale jednocześnie ogromne wyzwanie. Jeszcze przed pandemią co piąty konsument oczekiwał, że zamówienie złożone w Europie znajdzie się u niego w domu w terminie do trzech dni roboczych[5]. Teraz, w dobie samoizolacji, dla klientów gwarancja sprawnej dostawy będzie ważniejsza od niskiej ceny – dodaje Tomasz Buraś. – Presja wywierana na sklepy online będzie rosnąć, a jakość obsługi kurierskiej będzie integralnym elementem wrażeń danego klienta z e-zakupów.

Jak odpowiedzieć na nowe wyzwania?

W takiej sytuacji sprawne zarządzanie łańcuchami dostawy będzie jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek. Firmy, które zauważają wyzwania związane ze swoimi procesami logistycznymi, powinny zacząć od sporządzenia listy kluczowych towarów niezbędnych do zachowania ciągłości działania oraz oszacowania dostępnych stanów magazynowych. Warto również obserwować zachowania klientów i realistycznie oszacować ich zapotrzebowanie na dane produkty w dobie pandemii. Konieczna będzie optymalizacja produkcji oraz dystrybucji, np. z pomocą sztucznej inteligencji, a także odpowiednie zarządzenie finansami w celu zachowania płynności.

Najważniejsza jednak pozostaje uczciwa komunikacja z klientami. Jeśli firma spodziewa się opóźnień w realizacji zamówień, warto ich o tym poinformować. Istotne jest również wsparcie rzetelnego partnera logistycznego, który zagwarantuje terminową dostawę pod konkretny adres na całym świecie.


[1] Francusko-Polska Izba Gospodarcza

[2] Ecommerce Europe

[3] Institute for Supply Management

[4] Ecommerce Europe

[5] DHL Express, 21st Century Spice Trade

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą! Biuro prasowe
2024-12-20 | 10:00

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Inwestorzy dotrzymali obietnicy i tuż przed Świętami Bożego Narodzenia oddany został do użytkowania łącznik ulicy Suwak i ulicy Cybernetyki na warszawskim Służewcu. Oznacza to, że
Infrastruktura Modernizacje w branży wod-kan
2024-11-28 | 01:00

Modernizacje w branży wod-kan

Koszty utrzymania i rozwoju infrastruktury, coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ekologii i bezpieczeństwa, a nawet problemy z dostępnością personelu – to najbardziej
Infrastruktura Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli
2024-10-31 | 01:00

Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli

Fontanny od wieków są ważnym elementem architektury miejskiej, pełniąc zarówno funkcje praktyczne, jak i dekoracyjne. Ich historia sięga czasów starożytnych. Powstawały

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.