Komunikaty PR

Czy okres jesienno-zimowy to dobry czas na zakup motocykla?

2022-11-23  |  18:28
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
  • Do końca września blisko o 17% więcej motocykli zarejestrowano w Polsce w 2022 r., niż w analogicznym okresie minionego roku. Najwięcej jednośladów rejestrowano wraz z początkiem sezonu – w maju – gdy ceny rosły.
  • Od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych można zaoszczędzić, kupując motocykl w tak zwanym martwym sezonie. Średnia cena motocykli po sezonie jest najniższa w perspektywie całego roku. Z jakich środków finansować taki zakup?
  • Honda (3773 szt.), Yamaha (2314 szt.), Junak i BMW dominują wśród nowozarejestrowanych motocykli w 2022 r. w Polsce.

Można liczyć na łut szczęścia i w szczycie sezonu kupić wymarzony model z dobrym rocznikiem, doskonałym przebiegiem, bez usterek i konieczności serwisu w cenie poniżej rynkowej. Niemniej jest to niezwykle rzadka sytuacja, zważywszy na fakt, że w sezonie jest też duża konkurencja wśród zainteresowanych zakupem motocykla. Jak się okazuje, to po sezonie średnia cena motocykla jest zdecydowanie najniższa w perspektywie roku. Czy to oznacza, że koniec sezonu jest najlepszym momentem na zakup jednośladu?

„Martwy sezon” to dobry czas na zakup

Najmniej zainteresowanych, a potencjalnie najwięcej sprzedających pojawia się wraz z zakończeniem sezonu motocyklowego. Dlaczego? Bo zima to kiepska pora na motocyklowe przejażdżki, a po sezonie maszyny wymagają serwisu, potencjalnych napraw, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Czy zatem to dobry czas na zakup motocykla?

–  Okres posezonowy jest pod względem cenowym najkorzystniejszą porą na zakup motocykla. Wtedy właśnie średnia cena pojazdu jest najniższa w perspektywie całego roku. Wówczas też na rynku jest najwięcej ofert sprzedaży używanych motocykli, które niejednokrotnie wymagają od razu dodatkowych nakładów na renowację, serwis, konserwację, ale dzięki temu są dostępne w wyjątkowo korzystnych cenach. Również początek roku jest dobrym czasem na zakup nowego motocykla, ponieważ część dealerów prowadzi wyprzedaże poprzednich roczników, które nie znalazły swoich właścicieli w minionym sezonie – podkreśla Nuno de Oliveira, Dyrektor Generalny Cofidis Polska.

Po sezonie spada liczba zainteresowanych zakupem motocykla, co może oznaczać bardzo korzystne warunki negocjacyjne i brak presji czasu. Kupujący w takich okolicznościach ma więcej czasu do namysłu, większe możliwości chłodnej oceny pojazdu. Choć warto mieć na uwadze, że w tym czasie warunki atmosferyczne mogą być niesprzyjające testom motocykla w terenie.

Inną ważną korzyścią zakupu używanego motocykla po sezonie, jest czas na wykonanie niezbędnych napraw, serwisu sprzętu. Przyjmując, że początek sezonu wypada w kwietniu lub maju, to przy korzystnym układzie nabywca motocykla z drugiej ręki może mieć nawet pół roku na przygotowanie  maszyny na przejażdżki i podróże.

Jakie motocykle kupują Polacy?

Ceny motocykli są wysoce zróżnicowane, na co wpływ mają m.in. marka, model, pojemność silnika, wiek, przebieg, stan techniczny... W Polsce w 2022 r. najwięcej zarejestrowano motocykli o pojemności silnika mniejszej lub równej 125 cm3. Ten segment jednośladów stanowi najwyższy, bo aż 44,2% udział wśród wszystkich rejestracji jednośladów w tym roku – i jest o 2,2 p.p. wyższy niż rok wcześniej.

Motocykle o pojemności silnika nieprzekraczającej 125 cm3 są w Polsce najchętniej wybieranymi maszynami. Wpływ na ich popularność ma niski próg wejścia, czyli obowiązek posiadania prawa jazdy kat. B przez przynajmniej 3 lata. Nie jest tutaj obowiązkowe posiadanie uprawnień kat. A. Jak również o tak dużej popularności tego segmentu motocykli decyduje dostępność i stosunkowo najniższa cena wśród pozostałych rodzajów motocykli – mówi Anita Makowska Dyrektor Marketingu w Cofidis Polska.

Pojazdy z tego segmentu są dostępne w cenach od ok. 7 tys. zł do 25 tys. zł za nowy sprzęt – wśród najpopularniejszych modeli. 

Jednoślady o pojemności silnika przekraczającej 1000 cm3 stanowią w tym roku 16,3% udziału wśród wszystkich rejestracji motocykli, co plasuje je na drugim miejscu pod względem popularności. Od początku roku do września zarejestrowano 3 431 takich pojazdów. Największą popularnością wśród tego segmentu cieszą się marki BMW, Honda i Harley-Davidson. 

Jak sfinansować motocyklowe marzenia?

Choć często funkcjonalność, charakter i poziom użyteczności motocykli znacznie odbiega od klasycznej wizji środka transportu, jakim są auta, to wcale nie muszą być dużo tańsze od niego i mogą stanowić duże obciążenie dla domowego budżetu, przez co nie zawsze mogą być finansowane ze środków własnych. Jeśli motocykl kupowany jest u dealera lub w salonie, bardzo często dostępne są opcje zakupu ratalnego lub leasingu, które mogą stanowić najkorzystniejsze formy finansowania, które warto rozważyć. Jeśli sięgamy po motocykl z „drugiej ręki”, dostępne są także opcje kredytów gotówkowych, pożyczek czy kredytów samochodowych, które również mogą być przeznaczone na zakup jednośladu – tłumaczy Nuno de Oliveira, Dyrektor Generalny Cofidis Polska.

Warunki i intratność dostępnych opcji finansowania zakupu motocykla za pożyczone pieniądze jest zależna od aktualnej oferty kredytodawców, ale też od samych pojazdów. Dla przykładu – przyjęło się, że motocykle finansowane kredytem samochodowym nie powinny być starsze niż 5-8 lat, choć to także indywidualna kwestia ustalana przez każdą instytucję finansową odrębnie. Zdecydowanie najprostszą opcją zewnętrznego finansowania zakupu motocykla jest kredyt gotówkowy, który przez klienta może być przeznaczony na dowolny cel. Jednak w wielu przypadkach taka opcja może być znacznie najbardziej kosztowna niż zakup przy pomocy produktu specjalnie stworzonego do finansowania zakupu pojazdów.

– Możliwości finansowania zakupu motocykla jest wiele, każda z nich niesie ze sobą szereg korzyści i wyzwań. Warto jasno ocenić, która jest w danym przypadku dostępna i najatrakcyjniejsza. Podczas tzw. martwego sezonu, gdy podaż motocykli jest większa niż popyt, jest też więcej czasu na spokojną analizę sytuacji finansowej i wybór najkorzystniejszej opcji finansowania – podpowiada Anita Makowska z Cofidis Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem. Biuro prasowe
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej
Motoryzacja Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia
2024-04-25 | 15:35

Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia

Arval Service Lease Polska, lider polskiego rynku wynajmu pojazdów, kontynuuje współpracę z Hop.City, dostawcą rowerów i skuterów dla firm kurierskich. Arval

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.