Czy rynek nieruchomości jest gotowy na pokolenie Z?
Temat Generacji Z coraz częściej porusza się w kontekście różnic pokoleń – jednak nie powinno nas to dziwić. Przedstawiciele tej generacji coraz liczniej meldują się na rynku pracy. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości będą dysponować swoimi oszczędnościami, które ulokują w różne inwestycje – w tym oczywiście także na rynku nieruchomości. Jakie są ich potrzeby i oczekiwania wobec deweloperów?
Czas to pieniądz, a kawa to rozmowa
Pokolenie Z żyje w ciągłym ruchu. Niezwykle ważną dla nich kwestią jest lokalizacja ich miejsca zamieszkania. Ta generacja nie lubi czekać, przez co nieprzychylnie patrzy na inwestycje położone na przedmieściach czy w dzielnicach oddalonych od centrum. Wiążą się one z ciągnącymi się podróżami komunikacją miejską bądź autem.
Dobra lokalizacja jest zarazem gwarancją licznych miejsc, w których mogą rozwijać swoje życie towarzyskie: kawiarni, restauracji czy popularnych placów miejskich. Relacje społeczne stanowią dla „Zetek” jedną z najważniejszych kwestii ich codziennego życia. Wynika to z faktu, że wychowywali się w dobie internetu i nowych technologii, które znacznie ułatwiały komunikację ze znajomymi. Z biegiem lat chęć do utrzymywania relacji się nie zmniejszyła, jedynie zmieniły się miejsca, w których spędzają swój wolny czas.
Wolność i swoboda
Kolejną z charakterystycznych cech pokolenia Z jest ich niechęć do przywiązywania się do jednego miejsca. Cenią sobie swobodę, dlatego chcą pozostawać elastyczni i mobilni. Bardzo często decydują się na wynajem zamiast na kupno mieszkania. Jeśli w grę wchodzi zakup nieruchomości, to najczęściej to ich rodzice podejmują decyzję o zapewnieniu dzieciom dobrego startu. Część młodych oczywiście przekonuje się do posiadania własnego mieszkania. Jednak ze względu na brak doświadczenia w tego typu transakcjach oczekują oni transparentnej oferty i przeprowadzenia przez cały proces krok po kroku.
Design i solidność
Kwestią, na którą zwraca uwagę większość reprezentantów generacji Z, jest dobry design. Niezwykle istotną dla nich sprawą jest solidność i estetyka wykonania rzeczy, z których korzystają i którymi się otaczają. Oczywiście tyczy się to także rynku nieruchomości – wyglądu inwestycji i wystroju wnętrz.
– Jedną z naszych najczęściej wybieranych inwestycji wśród pokolenia Z jest Pixel House. Nasi klienci cenią sobie niecodzienny design budynku, który na stałe wpisał się już w świadomość wrocławian, ale także dobrą infrastrukturę komunikacyjną czy bliskość terenów zielonych połączonych z atrakcjami centrum miasta – komentuje Tomasz Bednarek z WPBM „Mój Dom" S.A.
Innowacje na rynku
Rynek nieruchomości jest niezwykle dynamiczny i dostosowuje się do bieżących trendów oraz potrzeb. Mocno obrazuje to przykład coraz częściej pojawiających się na inwestycjach technologii smart – umożliwiających efektywne i łatwe zarządzanie nieruchomością. Silnie kształtuje się także rynek transakcji inwestycyjnych, a to wszystko przekłada się na jeszcze większą liczbę ofert dla pokolenia Z.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.