Komunikaty PR

Czy wiesz ile Twoje auto będzie warte, jak będziesz je sprzedawać?

2020-09-09  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Kalinowska
PKO Leasing

Chłodna 52
00-872 Warszawa
karolina.kalinowska|pkoleasing.pl | |karolina.kalinowska|pkoleasing.pl
722 032 818
www.pkoleasing.pl

Kupując nowe, czy używane auto zwracamy uwagę na moc silnika, rodzaj skrzyni biegów, przebieg czy wyposażenie. Jednak rzadko myślimy o tym, ile stracimy sprzedając kiedyś dany model samochodu. A może warto o utracie wartości auta pomyśleć na samym początku, by nie przeżyć potem przykrego rozczarowania?

Kto z nas nie spotkał się z twierdzeniem, że za samo trzaśnięcie drzwiami w salonie, samochód od razu traci na wartości. Nie jest tajemnicą, że najbardziej tracą auta nowe. W tym wypadku, po trzech latach użytkowania samochodu, utrata wartości może wynieść nawet połowę pierwotnej ceny pojazdu. Przy autach używanych wartość pojazdu spada wolniej. Jak zatem kupować, by stracić jak najmniej sprzedając?

Marka ma znaczenie

W przypadku motoryzacji stwierdzenie, że marka ma znacznie nie jest passe. Wiedzą o tym fani motoryzacji, którzy często przywiązują się do jednego modelu samochodu i latami nie zmieniają swoich przyzwyczajeń. Ta bezgraniczna miłość może mieć swoje konsekwencje, o których dowiemy się sprzedając ukochany samochód. Marka pojazdu ma bowiem duże znaczenie przy wycenie końcowej wartości pojazdu. Zatem myśląc o zmianie auta, sprawdźmy, czy nasza miłość jest odwzajemniona. Jeśli nie, może warto wybrać inny model?

- Na rynku motoryzacyjnym obowiązują pewne stereotypy, które przekładają się również na wycenę końcową danego pojazdu. Najbardziej oczywistym przykładem jest stwierdzenie, że auta japońskie lub niemieckie są uważne za bardziej niezawodne niż np. francuskie. Takie opinie rzutują bezpośrednio na wycenę wartości samochodu i czy się z nimi zgadzamy, czy nie, mają one ostatecznie wpływ na cenę sprzedawanego przez nas pojazdu. Warto zatem przed decyzją o zakupie, przejrzeć ranking najbardziej niezawodnych marekpodkreśla Kamil Klukowski, ekspert platformy internetowej Automarket.pl.

Marka jest ważna, ale ten jeden aspekt nie da nam gwarancji udanej transakcji. Dlaczego? Musimy również wziąć pod uwagę fakt, że opinia o marce jest równie ważnym czynnikiem, co informacja o jej dostępności. Krótko mówiąc, im mniej danego samochodu na rynku z dobrymi opiniami, tym więcej zyskamy sprzedając go.     

O panie i jakie wyposażenie!  

Kupując samochód z rynku pierwotnego lub wtórnego częstym argumentem za ceną pojazdu jest jego bogate wyposażenie. Automatyczna skrzynia biegów, światła LED, systemy wspomagające kierowcę np. aktywny tempomat, skórzana tapicerka, podgrzewane fotele… brzmi wspaniale, ale czy na pewno się opłaca? Otóż kwestia wyposażenia samochodu wcale nie musi podnosić jego wartości.  

- Generalnie im więcej wyposażenia dodatkowego, tym paradoksalnie utarta wartości może być wyższa. Nowości szybko się starzeją, bo co sezon wchodzą nowe rozwiązania. W używanych autach często takie wyposażenie może wymagać drogiego serwisu i wiązać się z inwestycjami, wobec których kupujący mogą być sceptyczni. Kupując model bazowy nie warto go doposażać, bo wartość tych inwestycji się nie zwróci. Najkorzystniejsze jest wybieranie takich wersji wyposażenia, które od razu zawierają wybrane udogodnieniaradzi Kamil Klukowski z Automarket.pl.

Podobną sytuację mamy z samochodami z klasy A. Małe i kompaktowe modele niezwykle popularne
w mieście cieszą się sporym zainteresowaniem. Chętnie kupujemy takie auta – mało palą i niewiele kosztują. Jednak nie traktujmy ich jako inwestycje. Ich wartość nie wróży najlepiej. Dlaczego tak jest? Modeli jest dużo, a producenci często wprowadzają nowe wersje na rynek.

Nowe czy używane?

To pytanie stawia sobie większość kupujących. Obydwie opcje mają tyle samo przeciwników
co i zwolenników. Nie jest tajemnicą, że najwięcej na wartości tracą auta nowe. O zaletach posiadania modelu z salonu nie da się jednak dyskutować. Niezawodność, pierwszeństwo wyboru i sam fakt posiadania nowego auta jest zapewne wliczony w tę początkową utratę wartości i fani nowych aut są z nią pogodzeni.  Inaczej ma się sytuacja na rynku wtórnym. Tu zarówno kupujący, jak i sprzedający będą bardzo starannie kalkulować taką stratę. Na co zatem zwrócić uwagę kupując auto trzyletnie? Na pewno na jego pochodzenie. Sprawdzone i bezpieczne pojazdy będą miały wyższą wartość w przyszłości niż te kupione na tzw. okazjach. W Polsce rynek sprzedaży aut używanych dopiero zaczyna się cywilizować. Do tej pory kupno takiego samochodu kojarzyło się raczej z dużym stresem i z widmem ukrytych usterek. Teraz ten proces może wyglądać zupełnie inaczej. Od niedawna w intrenecie są dostępne platformy dedykowane zakupom aut używanych pochodzących ze sprawdzonego źródła. Na przykład na uruchomionej na początku lipca platformie Automarket klienci znajdą samochody z roczną gwarancją, udokumentowaną historią serwisową i przebiegiem, które przeszły rygorystyczny sprawdzian techniczny.  

Co jeszcze można zrobić, aby nie tracić na … utracie?

Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku wydaje się być wynajem długoterminowy. To rozwiązanie, dzięki któremu unikniemy utraty wartości rezydualnej samochodu, ponieważ jego sprzedaż nie leży po naszej stronie. Korzystając z usługi wynajmu długoterminowego wszystkie opłaty mamy wliczone w ratę a samochód wymieniamy, kiedy skończy nam się umowa finansowania. Co ważne, teraz na rynku pojawiła się unikalna opcja najmu pojazdów

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PKO Leasing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.