Komunikaty PR

Czy wynajem własnego auta się opłaca?

2021-11-25  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Do pobrania Dane ( 0.23 MB )

Samochód, który długo stoi, zużywa się i generuje koszty, a po dłuższym postoju wiele elementów może nawet odmówić posłuszeństwa. Co zrobić z nieużywanym pojazdem? Z pomocą przychodzi HoppyGo – platforma otwartego wynajmu aut w formule peer-to-peer, która kieruje swą ofertę do wielu grup - przede wszystkim do osób, które rzadko korzystają ze swoich samochodów, a jednocześnie poszukują dodatkowych środków finansowych. Firma dzieli się swoimi danymi, a wyniki analizy nie pozostawiają wątpliwości – na takim pojeździe można zarobić. Jeden z użytkowników aplikacji w ciągu ostatnich 6 miesięcy wynajął swoje auto ponad 40 razy. Jakie pojazdy można przeznaczyć na wynajem i ile można na tym zyskać?

Po co wynajmować swoje auto?

Według ekspertów motoryzacyjnych auta stoją nieużywane przez 95% czasu, natomiast średni roczny koszt utrzymania samochodu waha się od 4700 do 7000 zł. Oznacza to, że nawet jeśli z niego nie korzystamy, musimy płacić za ubezpieczenie, wykonywać przeglądy okresowe czy naprawy. Wynajem w formule P2P (peer-to-peer) pozwala na kompensację wydatków ponoszonych na eksploatację  pojazdu, ale jest też sposobem na dodatkowy dochód.

- Na wynajem niejednokrotnie przeznaczane jest drugie domowe auto, które często stoi w garażu. Co ciekawe, zauważyliśmy, że właściciele tych samochodów z reguły wynajmują je po bardzo atrakcyjnych stawkach, dzięki czemu użytkownicy chętnie z nich korzystają. Cena, która przyciąga wypożyczających, jest jednym z parametrów mających wpływ na wysokie zainteresowanie daną ofertą. Sprawia to, że dzięki HoppyGo właściciele aut mogą liczyć na naprawdę satysfakcjonujące zarobki — komentuje Piotr Boguszewski, Country Manager HoppyGo Polska.

Ile można zarobić?

Kwoty, jakie można zarobić, zależą m.in. od: marki, wyposażenia, przebiegu oraz okresu najmu. Obecnie średni miesięczny przychód wynajmujących wynosi 430 zł. Najaktywniejszy właściciel, udostępniający swój samochód na platformie HoppyGo, w ciągu pół roku zanotował na swoim koncie ponad 40 wynajmów, z kolei największy wygenerowany w tym okresie przez innego użytkownika zarobek to przeszło 11 000 zł. Auta można wypożyczać na jeden dzień, ale w większości przypadków (65%) użytkownicy decydują się na wynajem na 3 dni i dłużej. Pokazuje to, że car sharing w formule peer-to-peer zdecydowanie odróżnia się od miejskiego car sharingu, gdzie czas korzystania z pojazdu liczony jest najczęściej w minutach.

Koszt  dobowy za wynajęcie auta ustalany jest indywidualnie, między innymi na podstawie czasu rezerwacji, dziennej stawki za wypożyczenie danego pojazdu, a także wybranego pakietu ubezpieczenia. Z danych HoppyGo wynika, że 40% wypożyczeń jest za mniej niż 100 zł/dzień. Co ciekawe, aż 35% pojazdów, z których korzystają wypożyczający, jest w cenie powyżej 200 zł. Zdarza się, że przekracza ona nawet 400 zł za dzień - w takim przedziale cenowym wynajmowane są najnowsze auta marki premium i sportowe. 

Jakie auto warto wynająć?

Na platformie HoppyGo największą popularnością cieszą się hatchbacki i sedany (33%). Tuż za nimi znajdują się kombi (27%) oraz kabriolety (16%). Polacy chętniej decydują się na pojazdy z manualną skrzynią biegów - wybiera je aż 67% użytkowników. TOP5 najczęściej wypożyczanych na HoppyGo marek to ciesząca się dużą sympatią Polaków, ekonomiczna Škoda (14%), Mercedes (13%), Audi (10%), KIA (9%) i Renault (8%).

 - Widzimy spore zainteresowanie wypożyczających nie tylko nowymi autami, ale również tymi ok. 10-11-letnimi. Jeśli dysponujemy samochodem mającym nie więcej niż 15 lat, z przebiegiem do 300 tys. km, to śmiało możemy zarejestrować go na platformie HoppyGo. Co ważne, udostępniane modele muszą być sprawne technicznie i zadbane – tłumaczy Robin Švaříček, CEO HoppyGo.

Czy wynajem peer-to-peer jest bezpieczny?

Dzięki współpracy z jedną z największych marek ubezpieczeniowych w Polsce każdy wynajem jest ubezpieczony. HoppyGo zapewnia ubezpieczenie AC na czas trwania wynajmów oraz wsparcie assistance w podróży. Nie ma też potrzeby podpisywania długich umów, wystarczy potwierdzić wynajem w aplikacji HoppyGo, a polisa automatycznie generuje się na okres jego trwania. Co więcej, nie trzeba też w żaden sposób ingerować we własne ubezpieczenie auta czy zgłaszać jakichkolwiek zmian do ubezpieczyciela.

- W HoppyGo dokładamy wszelkich starań, aby wszyscy zarejestrowani na platformie, zarówno właściciele aut, jak i użytkownicy byli starannie weryfikowani. Dzięki temu mamy pewność, że auto oddajemy w dobre ręce, a wypożyczający będą je traktowali jak swoje - dodaje Piotr Boguszewski.

Ponadto, inaczej niż w przypadku aut na minuty, właściciel i wypożyczający muszą się spotkać we wspólnie uzgodnionym miejscu. Dzięki aspektowi społeczności i temu, że samochody są wynajmowane na cały dzień lub dłużej, użytkownicy nie rotują w ekspresowym tempie, a właściciel ma pełną kontrolę nad tym kiedy, komu i za ile wypożycza swoje auto. Kontakt osobisty przed i po wynajmie buduje również większe poczucie odpowiedzialności wynajmujących za powierzone mienie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.