Dachser: 30 czarterów, z czego 8 w jednym tygodniu
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Od początku kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, który wybuchł pod koniec lutego, operator logistyczny Dachser Air & Sea Logistics wyczarterował dla swoich klientów 30 samolotów i przetransportował w sumie ponad 60 mln masek oraz środki ochrony osobistej, w tym rękawice. Pod koniec kwietnia Dachser po raz pierwszy w historii firmy w jednym tylko tygodniu zorganizował aż osiem rejsów czarterowych, z czego trzy na trasie Hongkong-Los Angeles.
„Dzięki tym rejsom możemy zaoferować naszym klientom dostęp do przestrzeni ładunkowej wszystkich oddziałów Dachser w Stanach Zjednoczonych i w różnych lokalizacjach w Ameryce Łacińskiej”, powiedział Timo Stroh, szef Global Air Freight w Dachser. Firma przygotowuje również podobne „mini” czartery, które będą obsługiwały połączenia Szanghaj - Dallas, Szanghaj - Los Angeles i Hongkong - Dallas.
Organizując rejsy czarterowe Dachser wspiera swoich klientów w dostarczaniu niezbędnych artykułów medycznych. Operator stara się w ten sposób równoważyć braki przestrzeni ładunkowej w transporcie lotniczym, która skurczyła się o połowę z powodu globalnej epidemii i prawie całkowitego braku lotów pasażerskich.
Wkład na rzecz społeczeństwa
„Rejsy czarterowe stały się dla Dachser Air & Sea Logistics istotną działalnością w skądinąd bardzo trudnych warunkach rynkowych. Z drugiej strony czujemy się zmotywowani i usatysfakcjonowani, że robimy coś ważnego dla społeczeństwa, budując jednocześnie markę Dachser na rynku transportu lotniczego”, mówi Timo Stroh.
Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej
Jakie wózki widłowe sprawdzą się w obsłudze gabarytów w portach?
Czterodniowy tydzień pracy w transporcie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Warszawa przyspiesza proces termomodernizacji budynków. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki
Zgodnie z Zieloną Wizją Warszawy stolica ma zredukować emisje gazów cieplarnianych o 40 proc. do 2030 roku. To cel pośredni przed zaplanowanym do 2050 roku osiągnięciem neutralności klimatycznej. Dużą rolę w tym procesie będzie odgrywać termomodernizacja budynków prowadząca do ograniczenia zużycia energii i ciepła. Elektrownie i elektrociepłownie podlegające administracji centralnej odpowiadają dziś za ok. 70 proc. emisji dwutlenku węgla w mieście. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki, wspierane również środkami z UE.
Farmacja
Giganci farmaceutyczni inwestują w sztuczną inteligencję. Chcą szybciej i taniej opracowywać kandydatów na leki
Rynek wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie projektowania nowych leków wzrośnie w ciągu pięciu lat ponad pięciokrotnie – przewidują analitycy MarketsandMarkets. Symptomy dynamicznych wzrostów widać już teraz – w ciągu ostatnich dni giganci farmaceutyczni podpisali kilka dużych umów na wykorzystanie rozwiązań z zakresu SI w typowaniu i wstępnej ocenie kandydatów na nowe leki. Modele układu odpornościowego i algorytmy analizujące skuteczność oraz bezpieczeństwo terapii celowanych pozwalają przyspieszyć tempo wdrażania innowacji lekowych i zwiększać skuteczność procesu opracowywania nowych leków. Obecnie jest ona bardzo niska – wynosi zaledwie 10 proc.
Farmacja
Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
Umieralność mężczyzn w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest wyższa niż kobiet. Jak wskazuje GUS, w 2023 roku przeciętne trwanie życia mężczyzn wynosiło 74,7 lat, a kobiet – 82 lata. Choć w ostatnim czasie ta różnica maleje, wciąż jest większa niż w innych krajach europejskich. Eksperci Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn podkreślają, że przyczynia się do tego wiele czynników społecznych, m.in. inny charakter pracy i większa wypadkowość czy bagatelizowanie profilaktyki zdrowotnej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.