Dachser nagrodzony za CSR i logistykę kontraktową
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Operator logistyczny Dachser Polska po raz szósty z rzędu otrzymał tytuł Firma Dobrze Widziana. To wyróżnienie w konkursie Business Centre Club, przyznawane firmom społecznie odpowiedzialnym. Z kolei w Niemczech operator znalazł się w gronie najlepszych marek logistycznych. Dachser zajął drugie miejsce w rankingu niemieckiego magazynu Logistik Heute i stowarzyszenia logistycznego BVL. Czytelnicy pisma oraz członkowie BVL docenili operatora za logistykę kontraktową.
Kapituła konkursu Firma Dobrze Widziana ocenia i przyznaje wyróżnienia firmom, którym bliska jest idea biznesu odpowiedzialnego społecznie, angażują się w działania o takim charakterze, a także upowszechniają wiedzę na temat CSR. W tym roku BCC zorganizowała jedenastą edycję konkursu Firma Dobrze Widziana, a Dachser otrzymał tytuł po raz kolejny. Tym samym operator ma na swoim koncie już sześć tych wyróżnień.
W ostatnim czasie Dachser został też doceniony za działalność biznesową. W rankingu zorganizowanym w Niemczech przez pismo Logistik Heute i organizację branżową BVL firma zajęła drugie miejsce w kategorii „Usługa logistyki kontraktowej”. O miejsca w 12 kategoriach rankingu rywalizowało 250 marek. Wysoka lokata Dachser pokazuje, że usługi magazynowe i transportowe operatora są dobrze oceniane przez rynek. W oddziałach na całym świecie firma ma 1,6 mln mkw. powierzchni magazynowej, co oznacza ponad 2,4 mln miejsc paletowych, i nadal inwestuje w ten obszar.
„Jesteśmy bardzo dumni z powodu tych wyróżnień. Dotyczą dwóch zupełnie różnych obszarów - biznesu i społecznej odpowiedzialności - oraz zostały przyznane w różnych krajach, ale jednocześnie bardzo dobrze oddają charakter naszej grupy. Dachser pracuje na swój biznesowy sukces starając się być jak najlepszym pracodawcą, doradcą, partnerem i członkiem społeczności. Nasza działalność na całym świecie jest oparta na tym samym systemie wartości, a tego typu wyróżnienia pokazuja, że idziemy dobrą drogą”, mówi dr inż. Grzegorz Lichocik, Prezes Dachser w Polsce.
Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej
Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.