Demo gry Moonshine Inc. pobrane 8 tys. razy w siedem dni!
Klabater SA, notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo przygotowuje się do premiery autorskiego projektu – Moonshine Inc. Demo gry, dostępne w serwisie STEAM, w siedem dni zostało pobrane 8 tys. razy. Pełna wersja tytułu, w wersji na PC oraz konsole, trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2022 roku. Obecnie największą popularność gra notuje kolejno: w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej, Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej. W 2022 roku Klabater szykuje osiem premier.
- Moonshine Inc. to jedna z naszych najważniejsza z tegorocznych premier. Udostępnione w lutym br. darmowe demo gry osiąga obiecujące wyniki. Tylko podczas Festiwalu Steam, w dniach 21-28 lutego – tytuł został pobrany 8 tys. razy, a w miesiąc od udostępnienia – już ponad 10 tys. – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.
Moonshine Inc. to gra z gatunku tycoon z silnie rozbudowaną warstwą poświęconą tzw. craftingowi. Bohater zmierzy się z koniecznością spłaty długów, zaciągniętych przez swojego przyjaciela. W tym celu będzie musiał stworzyć imperium bimbrownicze w wirtualnych Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Gracze będą mogli eksperymentować z setkami różnych składników, ogromną liczbą receptur i apartów odtwarzając znane – i tworząc własne – craftowe alkohole.
– Moonshine wprowadzi odbiorców w nieznany świat prawdziwej amerykańskiej wolności, w której bimbrownicy, przemyt samogonu, czy leśne destylarnie są całkowicie wolne od podatku. Po opiniach graczy mamy pewność, że możliwość budowy własnego bimbrowniczego imperium i przygotowywanie najlepszej Księżycówki jest dla nich bardzo ciekawą propozycją. – dodaje Robert Wesołowski.
Wśród benchmarków porównywanych do Moonshine Inc. Klabater wymienia PC-towe wersje gier: Potion Craft od Tiny Build, Frostpunk – 11 bit studios, Weedcraft – Ville Monarch oraz Cooking Simulator – Big Cheese Studio.
– Najsilniejszym elementem Moonshine Inc. jest system craftingu, tutaj wzorowaliśmy się na najlepszej grze z tego gatunku słynnym Potion Crafcie. Inspirowały nas też rozwiązania z rodzimych produkcji np. studia Ville Monarch w grze Weedcraft, czy Big Cheese Studio w Cooking Simulator. W naszej ocenie mieszanka elementów craftingowych, fabularnych i strategicznych może w znaczący sposób wyróżnić naszą produkcję na tle dostępnych na rynku gier – mówi Robert Wesołowski.
Demo symulatora destylacji największym powodzeniem cieszy się obecnie w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Azji, dobry wynik gra odnotowuje także w Europie Środkowo-Wschodniej.
– W przypadku Moonshine Inc. 29 proc. odbiorców dema pochodzi z Europy Zachodniej, 27 proc. z Ameryki Północnej, a 23 proc. z Azji. Nasze gry docierają do największych rynków światowych, co pokazuje również, że gracze z tamtych lokalizacji oczekują tytułów indie, w których się specjalizujemy. Nie można zapomnieć, że w przypadku Ameryki Północnej i Azji tytuł wpisuje się też w narrację kulturową i trendy społeczne. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.
Inspiracją do stworzenia Moonshine Inc. był popularny program telewizyjny Moonshiners, w Polsce znany pod nazwą Bimbrownicy. Aby produkcja jak najlepiej odzwierciedlała realistyczne pędzenie bimbru, Klabater zaprosił do współpracy chemika, który czuwa nad utrzymaniem wysokiego realizmu w symulacji procesów związanych z fermentacją i destylacją alkoholi dostępnych w grze.
- Docelowo w grze znajdzie się ponad 40 różnych składników i blisko 100 receptur do odkrycia i produkcji, z wykorzystaniem ponad 30 zróżnicowanych maszyn i urządzeń bimbrowniczych. Aby odnieść sukces – wyprodukować i sprzedać setki litrów bimbru – użytkownik będzie musiał efektywnie zarządzać swoimi pracownikami i siecią dostaw. Dodatkowo, będzie nękany przez skorumpowanych szeryfów, agentów ATF, czy samego gubernatora. – dodaje Michał Gembicki.
Już w kwietniu grę Moonshine Inc. będzie można obejrzeć podczas największych amerykańskich targów gier niezależnych w Bostonie – Pax East, gdzie Klabater, wspólnie z fundacją Indie Games Poland, będzie się prezentował szerokiej amerykańskiej publiczności. Premiera Moonshine Inc. na PC odbędzie się w trzecim kwartale 2022 roku. Jednocześnie studio pracuje nad innymi autorskimi tytułami, z których najbardziej istotnym jest sequel Crossroads Inn. Pierwsza część symulatora zarządzania karczmą, w tydzień od premiery, przyniosła spółce zwrot kosztów z inwestycji. Gra i udostępnione dodatki (DLC) sprzedały się w liczbie ponad 120 tys. egzemplarzy.
W najbliższych miesiącach spółka zapowiedziała także wydanie gier: Best Month Ever!, Orbit.Industries, Production Line, Weedcraft, Kaiju Wars, Crossroads Inn Edycja Switch oraz gry z serii Strategi Minds: The Pacific oraz Blitkrieg na platformy Xbox.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.