Komunikaty PR

Demo gry Moonshine Inc. pobrane 8 tys. razy w siedem dni!

2022-03-08  |  08:50
Biuro prasowe

Klabater SA, notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo przygotowuje się do premiery autorskiego projektu – Moonshine Inc. Demo gry, dostępne w serwisie STEAM, w siedem dni zostało pobrane 8 tys. razy. Pełna wersja tytułu, w wersji na PC oraz konsole, trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2022 roku. Obecnie największą popularność gra notuje kolejno: w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej, Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej. W 2022 roku Klabater szykuje osiem premier.

- Moonshine Inc. to jedna z naszych najważniejsza z tegorocznych premier. Udostępnione w lutym br. darmowe demo gry osiąga obiecujące wyniki. Tylko podczas Festiwalu Steam, w dniach 21-28 lutego – tytuł został pobrany 8 tys. razy, a w miesiąc od udostępnienia – już ponad 10 tys. – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

Moonshine Inc. to gra z gatunku tycoon z silnie rozbudowaną warstwą poświęconą tzw. craftingowi. Bohater zmierzy się z koniecznością spłaty długów, zaciągniętych przez swojego przyjaciela. W tym celu będzie musiał stworzyć imperium bimbrownicze w wirtualnych Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Gracze będą mogli eksperymentować z setkami różnych składników, ogromną liczbą receptur i apartów odtwarzając znane – i tworząc własne – craftowe alkohole.

– Moonshine wprowadzi odbiorców w nieznany świat prawdziwej amerykańskiej wolności, w której bimbrownicy, przemyt samogonu, czy leśne destylarnie są całkowicie wolne od podatku. Po opiniach graczy mamy pewność, że możliwość budowy własnego bimbrowniczego imperium i przygotowywanie najlepszej Księżycówki jest dla nich bardzo ciekawą propozycją. – dodaje Robert Wesołowski.

Wśród benchmarków porównywanych do Moonshine Inc. Klabater wymienia PC-towe wersje gier: Potion Craft od Tiny Build, Frostpunk – 11 bit studios, Weedcraft – Ville Monarch oraz Cooking Simulator – Big Cheese Studio.

– Najsilniejszym elementem Moonshine Inc. jest system craftingu, tutaj wzorowaliśmy się na najlepszej grze z tego gatunku słynnym Potion Crafcie. Inspirowały nas też rozwiązania z rodzimych produkcji np. studia Ville Monarch w grze Weedcraft, czy Big Cheese Studio w Cooking Simulator. W naszej ocenie mieszanka elementów craftingowych, fabularnych i strategicznych może w znaczący sposób wyróżnić naszą produkcję na tle dostępnych na rynku gier – mówi Robert Wesołowski.

Demo symulatora destylacji największym powodzeniem cieszy się obecnie w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Azji, dobry wynik gra odnotowuje także w Europie Środkowo-Wschodniej.

– W przypadku Moonshine Inc. 29 proc. odbiorców dema pochodzi z Europy Zachodniej, 27 proc. z Ameryki Północnej, a 23 proc. z Azji. Nasze gry docierają do największych rynków światowych, co pokazuje również, że gracze z tamtych lokalizacji oczekują tytułów indie, w których się specjalizujemy. Nie można zapomnieć, że w przypadku Ameryki Północnej i Azji tytuł wpisuje się też w narrację kulturową i trendy społeczne. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

Inspiracją do stworzenia Moonshine Inc. był popularny program telewizyjny Moonshiners, w Polsce znany pod nazwą Bimbrownicy. Aby produkcja jak najlepiej odzwierciedlała realistyczne pędzenie bimbru, Klabater zaprosił do współpracy chemika, który czuwa nad utrzymaniem wysokiego realizmu w symulacji procesów związanych z fermentacją i destylacją alkoholi dostępnych w grze.

- Docelowo w grze znajdzie się ponad 40 różnych składników i blisko 100 receptur do odkrycia i produkcji, z wykorzystaniem ponad 30 zróżnicowanych maszyn i urządzeń bimbrowniczych. Aby odnieść sukces – wyprodukować i sprzedać setki litrów bimbru – użytkownik będzie musiał efektywnie zarządzać swoimi pracownikami i siecią dostaw. Dodatkowo, będzie nękany przez skorumpowanych szeryfów, agentów ATF, czy samego gubernatora. – dodaje Michał Gembicki.

Już w kwietniu grę Moonshine Inc. będzie można obejrzeć podczas największych amerykańskich targów gier niezależnych w Bostonie – Pax East, gdzie Klabater, wspólnie z fundacją Indie Games Poland, będzie się prezentował szerokiej amerykańskiej publiczności. Premiera Moonshine Inc. na PC odbędzie się w trzecim kwartale 2022 roku. Jednocześnie studio pracuje nad innymi autorskimi tytułami, z których najbardziej istotnym jest sequel Crossroads Inn. Pierwsza część symulatora zarządzania karczmą, w tydzień od premiery, przyniosła spółce zwrot kosztów z inwestycji. Gra i udostępnione dodatki (DLC) sprzedały się w liczbie ponad 120 tys. egzemplarzy.

W najbliższych miesiącach spółka zapowiedziała także wydanie gier: Best Month Ever!, Orbit.Industries, Production Line, Weedcraft, Kaiju Wars, Crossroads Inn Edycja Switch oraz gry z serii Strategi Minds: The Pacific oraz Blitkrieg na platformy Xbox.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.