Komunikaty PR

Deweloperskie apartamenty: gdzie jest ich więcej?

2024-10-14  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mikołaj Ostrowski
RynekPierwotny.pl

ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl
Do pobrania KOMUNIKAT ( 0.06 MB )

Klienci firm deweloperskich najczęściej szukają mieszkań o powierzchni 40 mkw. - 60 mkw. Wspomniana sytuacja nie zmienia się już od lat. Te mieszkania, które ze względu na metraż (powyżej 100 mkw.) faktycznie można nazwać apartamentami, stanowią niewielką część oferty rynkowej deweloperów. Jest to jednak ciekawy segment rynku pierwotnego mieszkań. Eksperci portalu RynekPierwotny.pl postanowili mu się przyjrzeć odrobinę bliżej.

Na wstępie warto sprawdzić, jaką część całej podaży nowych mieszkań stanowią lokale o powierzchni użytkowej przekraczającej 100 mkw. Udział największych mieszkań w całej ofercie deweloperów według danych BIG DATA RynekPierwotny.pl z września br. wynosił:

  • Bydgoszcz - 2,8%
  • Katowice - 4,7%
  • Kraków - 2,2%
  • Lublin - 0,8%
  • Łódź - 1,3%
  • Poznań - 2,9%
  • Szczecin - 1,2%
  • Trójmiasto - 2,6%
  • Warszawa - 2,8%
  • Wrocław - 2,3%

Wynik dotyczący Katowic może wydawać się nieco zaskakujący. Dokładniejsza analiza danych wskazuje, że w Stolicy Górnego Śląska deweloperzy oferują całkiem sporo lokali liczących 100 mkw. - 120 mkw. (3,3% całej podaży). Pod względem łącznej liczby dostępnych lokali o powierzchni ponad 100 mkw. przoduje jednak oczywiście Warszawa (prawie 400 ofert deweloperów we wrześniu 2024 r.).

Ciekawe wydają się również dane o średniej ofertowej cenie 1 mkw. nowych lokali liczących sobie ponad 100 mkw. Taka wrześniowa średnia stawka z ofert deweloperów była następująca:

  • Bydgoszcz - 12 627 zł/mkw.
  • Katowice - 11 633 zł/mkw.
  • Kraków - 15 705 zł/mkw.
  • Lublin - 11 297 zł/mkw.
  • Łódź - 12 181 zł/mkw.
  • Poznań - 14 792 zł/mkw.
  • Szczecin - 13 069 zł/mkw.
  • Trójmiasto - 17 814 zł/mkw.
  • Warszawa - 20 997 zł/mkw.
  • Wrocław - 14 072 zł/mkw.

Największą dodatnią różnicę prezentowanych cen 1 mkw. względem średnich stawek z całego rynku widzimy w przypadku Bydgoszczy (+23%), Warszawy (+18%) oraz Trójmiasta (+15%). Ciekawa sytuacja dotyczy Katowic, Krakowa i Wrocławia, gdzie oferta największych lokali była we wrześniu br. wyraźnie tańsza od średniej obliczonej dla całego rynku pierwotnego.

Autor: Andrzej Prajsnar, ekspert portalu RynekPierwotny.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: RynekPierwotny.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.