DHL Parcel stawia na kobiety

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice sortowni i kurierki. Swoimi kompetencjami w niczym nie ustępują mężczyznom. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmiany sektora logistycznego, a przy tym budują wartość ekonomiczną przedsiębiorstw, co potwierdza przykład DHL Parcel.
Logistyka ma twarz kobiety
Prawie 40% wszystkich pracowników DHL Parcel Polska to kobiety. Panie zajmują blisko 50% stanowisk menedżerskich i stanowią 40% zarządu. Jak przyznaje kierownictwo DHL Parcel Polska, taka zróżnicowana struktura pozwala na twórcze dyskusje. Te z kolei przekładają się na lepsze efekty podejmowanych działań w porównaniu do tych podejmowanych w homogenicznym środowisku.
– Dzisiaj rozróżnienie, która branża jest męska, a która damska, nie ma znaczenia. Zmiana zaszła w nas, kobietach. Jesteśmy silne, świadome swoich mocnych stron, łamiemy tabu. Kiedy patrzę na nasze wspaniałe kurierki i magazynierki, które doskonale radzą sobie w pracy, nasze menedżerki i koleżanki z zespołu zarządzającego, widzę, jak wielką siłę daje różnorodność. Inteligencja różnorodnych zespołów rośnie, dzięki czemu pracują one bardziej efektywnie. Kiedy podczas spotkania zarządu obradujemy nad strategią firmy, nikt nie zastanawia się, czy głos zabiera kobieta, czy mężczyzna, istotne jest to, co ma do powiedzenia – mówi Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel Polska.
Duże kompetencje i wiele wyzwań
Łańcuchy dostaw to ogromne, złożone i dynamiczne ekosystemy, w których współpraca jest bardzo ważna. W takim środowisku kobiece kompetencje nabierają szczególnego znaczenia. Jak wynika z badania „Przywództwo kobiet w logistyce - gdzie jesteśmy i co dalej?”[1], przeprowadzonego przez Forum Kobiet w Logistyce, panie mają sporo do zaoferowania firmom z branży logistycznej. 86% respondentek regularnie uzupełnia swoje wykształcenie w zakresie kompetencji miękkich, głównie w obszarach: leadership, mentoringu, komunikacji, autoprezentacji i wystąpień publicznych, znajomości języków obcych. 41% badanych poszerza regularnie swoje umiejętności w zakresie rozwoju kompetencji twardych, takich jak: zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami, zmiany prawne, wiedza branżowa, jak np. szkolenia ze spedycji, operacji magazynowych. Jednak, jak wskazuje badanie, kobiety wciąż mierzą się również z wieloma wyzwaniami, takimi jak pogodzenie obowiązków zawodowych z życiem prywatnym, np. wychowywaniem dzieci (51%), czy brak uznania kompetencji kobiet za równe kompetencjom mężczyzn (41%). Trudności pojawiają się również wewnątrz firm i dotyczą strategii oraz polityki zarządzania zasobami ludzkimi, na co wskazuje aż 42% ogółu respondentek. Dlatego tak ważna jest polityka promująca różnorodność i czerpanie z jej potencjału. Wśród firm, w których o sukcesie decydują kompetencje i wyniki, a nie płeć jest DHL Parcel.
DHL Parcel wspiera kobiety
DHL jest pierwszą firmą kurierską, która zaczęła świadomie budować ofertę dla kobiet w tym zawodzie. Są one obecne w filmach, wywiadach czy na zdjęciach w ofertach pracy. Firma docenia ich wiedzę, doświadczenie, talenty, pasje, charyzmę i charakter oraz przywiązuje dużą wagę do ich rozwoju, co wyraża poprzez specjalne programy. Przykładowo „Liderki w logistyce” to unikatowy projekt skierowany do pań na stanowiskach menedżerskich, ale także przyszłych liderek przygotowujących się do tej roli, w którym panie mogą wymienić się doświadczeniami, opiniami i wiedzą. Program służy wzajemnemu wsparciu i rozwojowi kobiet w DHL Parcel. Tylko w ostatnim czasie liczba uczestniczek zwiększyła się aż o 50%.
DHL Parcel wspiera również pracujących rodziców, np. poprzez projekt „Wonder Parents”, który pomaga łączyć role zawodowe i prywatne na różnych etapach życia.
DHL Parcel przekonuje, że logistyka to branża, dla każdego, kto wykazuje odpowiednie kompetencje, predyspozycje i zaangażowanie. To właśnie te czynniki, a nie płeć, powinny być zawsze decydujące.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752
[1]https://kobietywlogistyce.pl/wp-content/uploads/2022/12/Raport_Przyw%C3%B3dztwo_Kobietw_Logistyce_ForumKobietwLogistyce_06122022.pdf

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.