Diagnostyka S.A wdrożyła nowoczesne narzędzia Salesforce

Diagnostyka, największa w Polsce sieć laboratoriów medycznych, dołączyła do grupy użytkowników rozwiązań Salesforce, rozpoczynając w czerwcu br. eksploatację nowego systemu obsługi sprzedaży i zarządzania współpracą z Kontrahentami. Za wdrożenie odpowiadała firma Sii.
Głównym celem wdrożenia nowego systemu w Diagnostyce było zapewnienie sprawnego realizowania celów biznesowych spółki, wsparcie działu sprzedaży, podniesienie produktywności i efektywności pracy przedstawicieli medycznych czy udostępnienia pracownikom 360 stopniowego widoku klienta z każdego miejsca i z każdego urządzenia, także mobilnego.
- Diagnostyka na przestrzeni ostatnich lat nieustająco się rozwijała, stale poszerzając liczbę swoich kontrahentów. Postanowiliśmy rozpocząć kolejny etap naszej cyfrowej transformacji i dzięki temu usprawnić zarówno pracę naszego zespołu handlowego, obsługę naszych klientów, jak i jeszcze lepiej analizować zbierane od lat dane – komentuje Przemysław Kulas, Dyrektor Sprzedaży w Diagnostyka S.A. -Dzięki temu nasi pracownicy zyskają więcej czasu na poprawę jakości usług świadczonych naszym kontrahentom. Dokładna analiza danych pozwoli nam także wyciągnąć więcej trafnych wniosków i lepiej projektować nasze działania w przyszłości – dodał Przemysław Kulas.
Nowy system został zbudowany z wykorzystaniem funkcjonalności zapewnianych przez moduły SalesCloud i Salesforce Maps, a dzięki integracji platformy Salesforce z wieloma systemami wewnętrznymi Diagnostyki uzyskano 360 stopniowy widok klienta.
Proces budowy systemu rozpoczął się w październiku 2022 r. i trwał łącznie 9 miesięcy. System został wdrożony w Diagnostyce czerwcu, przy pomocy Sii Sp z o.o. – największego dostawcy usług doradztwa technologicznego, transformacji cyfrowej, BPO i inżynieryjnych w Polsce, partnera wdrożeniowego Salesforce.
- Wsparcie jakiego udzieliło nam Sii było kompleksowe i profesjonalne. Od momentu wyboru technologii, poprzez skrupulatną analizę przedwdrożeniową, aż po development i optymalizację gotowego produktu, Sii wspierało nas w wyborze optymalnych rozwiązań i stworzeniu narzędzi odpowiadających potrzebom zarówno Przedstawicieli Medycznych, jak i Zarządu firmy – powiedział Przemysław Kulas.
Implementacja systemu została poprzedzona przeprowadzeniem szczegółowej analizy przedwdrożeniowej, która zapewniła prawidłowe zidentyfikowanie i opisanie wymagań biznesowych oraz technicznych, a w rezultacie pozwoliła na realizację wdrożenia zgodnie z planowanym zakresem i harmonogramem.
- Celem było stworzenie systemu, który jest czymś więcej niż platformą do raportowania wizyt. Chcieliśmy oddać do dyspozycji Przedstawicieli Medycznych narzędzie, które daje kompletny ogląd kontrahenta łącząc informacje z wielu systemów dziedzinowych. Chcieliśmy, żeby pracownicy Działów Handlowych mieli szybki i wygodny dostęp do informacji, również w terenie. Zdecydowanie założenia te udało się zrealizować – podsumowuje Przemysław Kulas, Dyrektor Sprzedaży Diagnostyka S.A.
Wdrożenie rozwiązań Salesforce już w pierwszym okresie pozwoliło na wsparcie operacyjne działań sprzedażowych. Pracownicy Diagnostyki uzyskali szybki dostęp do najważniejszych i aktualnych danych w widoku 360 Kontrahenta, widok poziomu realizacji targetów sprzedażowych, a także ułatwioną obsługę kampanii sprzedażowych oraz reklamacji. Przedstawiciele medyczni usprawniają swoją pracę dzięki m.in. zautomatyzowaniu powtarzalnych procesów, szybkiemu docieraniu do potrzebnych danych poprzez wyszukiwarkę kontekstową, ułatwieniom w obsłudze sprzedaży, planowaniu wizyt w oparciu o scoring, optymalizacji tras w oparciu o mapy. Ważnym efektem wdrożenia rozwiązań Salesforce, widocznym już na samym początku, jest ujednolicone raportowanie i dostęp do dashboardów z odpowiednim zestawem danych dla różnych grup użytkowników: przedstawicieli medycznych, dyrektorów, Zarządu. Pracownikom zapewniono także dostęp do potrzebnych im narzędzi i danych, zarówno w formie aplikacji mobilnej (tablety), jak i desktopowej (na komputerach), z możliwością dostępu do danych dla przedstawicieli pracujących w terenie.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku
Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.
Finanse
Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.