Komunikaty PR

Diamenty – pewna inwestycja na niepewne czasy

2020-11-20  |  08:01

Analitycy nie mają wątpliwości: świat stoi u progu kryzysu ekonomicznego. Nadchodzący czas będzie szczególnie trudny i niepewny pod względem lokowania kapitału. Warto rozważyć bezpieczne inwestycje alternatywne, do których należy zakup diamentów lokacyjnych. W tym przypadku można mieć pewność, że wartość kamienia z biegiem lat nie spadnie. Jak bezpiecznie lokować kapitał w diamentach radzi Sebastian Motowidło, rzeczoznawca jubilerski i rzeczoznawca diamentów.

Zakup diamentu inwestycyjnego to swoista poduszka bezpieczeństwa, sposób na zabezpieczenie kapitału, którym dysponujemy. Ryzyko spadku wartości jest znikome, ponieważ diamenty wybierane przez profesjonalistów jako diamenty lokacyjne są rzadkie i pożądane, niewiele jest na świecie złóż w których znajdowane są kamienie bardzo dobrej jakości – wyjaśnia Sebastian Motowidło. Diament skutecznie ochroni nasz kapitał przed zgubnym wpływem zjawiska inflacji. Jest inwestycją zawsze dostępną, całkowicie niezależną od kondycji finansowej innych podmiotów, a w razie nieprzewidzianych zdarzeń można go łatwo i dyskretnie przemieścić.

Wybór kamienia – klucz do sukcesu

Kamień lokacyjny musi mieć odpowiednią czystość, barwę, masę oraz szlif. – W przypadku diamentów bezbarwnych najbardziej cenione są te o wysokiej, delikatnej bieli. Przy kamieniach o barwie fantazyjnej, niezwykle ważne jest głębokie nasycenie i możliwie równomierne rozłożenie barwy, jednak zwłaszcza w przypadku zakupu tych kamieni lepiej skorzystać z fachowego doradztwa. Wartość dobrze wybranego diamentu fantazyjnego może wzrosnąć znacząco w zaskakująco krótkim czasie – mówi Sebastian Motowidło.

Istotna jest również jakość szlifu i czystość kamienia.  –  Co do masy zaś, im większa tym większy możliwy wzrost wartości i stabilność diamentu – dodaje prezes firmy Gemso. W przypadku lokowania kapitału należy kupować diamenty luzem. – Biorąc pod uwagę opłacalności inwestycji, lepiej unikać zakupu kamieni w biżuterii. Wówczas zawsze ponosimy koszty, często niezwykle wysokie, jej wytworzenia – radzi Motowidło.

Ważne, by kamień posiadał certyfikat wydany przez jeden z renomowanych międzynarodowych instytutów gemmologicznych: GIA Gemological Institute of America, IGI International Gemological Institute oraz HRD Antwerp Institute of Gemmology. Brak certyfikatu oznacza dodatkowy koszt, kamień niecertyfikowany jest niemożliwy do zbycia. Jeśli inwestor chce go sprzedać, musi wysłać go do certyfikacji na własny koszt. Nie wspomnę już, że w przypadku braku certyfikatu, możemy paść ofiarą oszustwa – tłumaczy rzeczoznawca diamentów. Obecnie niezbędnym wymogiem jest też laserowa inskrypcja, wiążąca diament z certyfikatem.

Inwestycja długoterminowa

Diamenty to inwestycja długoterminowa, decydując się na zakup diamentu lokacyjnego trzeba mieć świadomość, że to lokata kapitału na co najmniej 5 lat. – Jeśli nasza sytuacja finansowa jest stabilna, zakup właściwego kamienia będzie doskonałą dywersyfikacją kapitału. W świecie kamieni szlachetnych  to czas jest najlepszym sojusznikiem inwestora, im dłużej diament pozostanie z nami, tym drożej go potem sprzedamy. Dodatkowo możemy wygrać przy wzroście kursu dolara, gdyż jest on walutą w której się diamentami handluje – twierdzi prezes Gemso. Ważne, by podczas zakupu zapytać o odniesienie ceny diamentu do cennika hurtowego Rapaport. Profesjonalne podmioty zawsze podadzą tę informację i to z nimi najlepiej zawierać transakcje – im mniej pośredników, tym niższa cena diamentu.

Kamienie o mistrzowskim szlifie i dużej masie są często poszukiwane i pożądane przez najlepszych jubilerów, projektantów, domy aukcyjne, kolekcjonerów lub zamożnych inwestorów. Wartość takich kamieni wzrastać.  – Właściwy diament, wbrew obiegowej opinii, łatwo spieniężyć. Wystarczy nawiązać kontakt z profesjonalnym podmiotem handlującym takimi kamieniami. Natomiast, diament o kiepskim szlifie i marnej czystości trudno sprzedać nawet osiedlowemu jubilerowi, nie wspominając o podmiotach profesjonalnie handlujących kamieniami szlachetnymi. Podobnie jest w przypadku kamieni  o małej masie lub kamieni fantazyjnych o słabym nasyceniu barwy. W takich przypadkach czas znalezienia nowego nabywcy i kwota uzyskana ze sprzedaży mogą być dalekie od oczekiwań – przestrzega Sebastian Motowidło.

Bezpieczeństwo transakcji

Należy zawsze żądać dostarczenia diamentu i przechowywać go w znanym sobie miejscu. – Propozycja zakupu samego certyfikatu lub produktu finansowego opartego o diamenty powinna wzmóc naszą czujność. Podobnie jak wizja bycia współwłaścicielem diamentu lub zakup go na raty. W handlu diamentami takie zjawiska nie występują – przestrzega Motowidło.

Inwestujący w kamienie nie powinni obawiać się zadawania pytań, fachowego doradztwa. – Na rynku są obecni profesjonaliści, zajmujący się wyszukiwaniem i handlem diamentami lokacyjnymi. Dysponują niezbędną wiedzą, doświadczeniem i kontaktami pozwalającymi na wybór i zakup diamentu, który w swoim czasie ochroni i pomnoży majątek kupującego – mówi.

Pozostaje jeszcze kwestia emocjonalna – diament lokacyjny to zarówno cud natury, jak i arcydzieło sztuki szlifierskiej. – Niewiele jest na świecie rzeczy piękniejszych od mistrzowsko wyszlifowanego diamentu, a takim nabytkiem chcemy się chwalić. Niestety, nasza niedyskrecja i nierozwaga mogą sprawić, ze nasz diament padnie łupem złodziei. Nie bez powodu mówi się, że diamenty lubią spokój i ciszę – podsumowuje Sebastian Motowidło. 

Więcej informacji o ekspercie oraz diamentach lokacyjnych można znaleźć na stronie:  https://www.gemso.pl/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.