Diners Club Polska we współpracy z IATA wprowadza Travel Services Account
Nowa usługa Diners Club Polska ma przede wszystkim zwiększyć transparentność płatności w branży turystycznej. Travel Services Account jest pierwszym, dostępnym w Polsce rozwiązaniem płatniczym zgodnym z wytycznymi Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).
Diners Club Polska wprowadza na rynek Travel Services Account (TSA) – wirtualny instrument płatniczy stworzony wyłącznie dla biur podróży. Wydawany w porozumieniu z IATA, jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych na świecie spełnia wymogi tej organizacji, w tym dotyczące zasad bezgotówkowych płatności dla pośredników tzw. Transparency in Payments (TIP). Akceptacja TSA ograniczona jest do branż związanych z turystyką i służy m.in. do płatności za bilety lotnicze, hotele czy wynajem samochodów.
– Sektor usług turystycznych znalazł się w niezwykle trudnej sytuacji. Jako przedstawiciele marki Diners Club, od początku swojego istnienia związanej z podróżami, jesteśmy przekonani, że usługa TSA będzie pomocnym rozwiązaniem dla branży odradzającej się w warunkach „nowej normalności”, poprawiając transparentność i ekonomikę płatności pomiędzy biurami podróży a liniami lotniczymi - mówi Paweł Pomianowski, Prezes Zarządu Diners Club Polska. – Co ważne, klienci otrzymają możliwość korzystania z TSA bez żadnych dodatkowych opłat za wydanie tego instrumentu płatniczego czy jego użytkowanie – dodaje.
Udogodnienia finansowe dzięki odroczonej spłacie
Przedsiębiorcy, którzy zamówią nową usługę Diners Club Polska będą mogli skorzystać także z odroczonej płatności. W ramach TSA dla biura podróży przyznawany jest limit wydatków, a jego wykorzystywanie oznacza konieczność spłaty zobowiązania w określonym terminie, nawet do 59 dni od dokonania transakcji zakupu. W praktyce przedsiębiorcy mogą wykorzystać przyznane środki bez żadnych dodatkowych kosztów. Może to znacząco poprawić płynność np. w przypadku nagłych zatorów płatniczych.
Powszechna akceptacja nie tylko w podróży
Pozostałymi kartami z portfolio Diners Club można płacić w większości największych sieci detalicznych, m.in. Auchan, Carrefour, Lidl, Żabka, Castorama, IKEA, Leroy Merlin, sieciach aptek Ziko, Dr Max, DOZ oraz stacjach benzynowych – Orlen, Lotos, BP, Shell czy Amic Energy. Wśród akceptantów są także największe marki technologiczne oraz e-commerce, jak Amazon, AliExpress czy Uber. Kartami Diners Club można zapłacić nawet za bilety komunikacji miejskiej – w serwisach online i aplikacjach.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacja o Diners Club Polska
Diners Club Polska jest jedynym niebankowym podmiotem w Polsce, który wydaje karty kredytowe z okresem bezodsetkowym do 59 dni i atrakcyjnym oprocentowaniem kredytu w wysokości od 4,32 proc. Karty tego wydawcy można połączyć z największym europejskim programem lojalnościowym - Miles and More. Oferta kart Diners Club jest kierowana do dużych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, przedstawicieli wolnych zawodów, podróżników, oraz wszystkich, którzy cenią wygodę i bezpieczeństwo. Karty są akceptowane w ponad 35 mln punktów handlowo-usługowych w ponad 200 państwach i terytoriach zależnych oraz w 1,3 mln bankomatów. Spółka jest licencjobiorcą Diners Club International, najstarszego wydawcy kart płatniczych oraz jednej z największych i najbardziej znanych niebankowych instytucji finansowych na świecie, należącej do Discover Financial Services.
Więcej informacji na stronie: www.dinersclub.pl
Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Inwestycje w sektorze turystycznym: jak aparthotele i obiekty SPA zmieniają nadmorskie miasta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.