Do 2025 roku sprzedaż internetowa będzie odpowiadać za ponad 15% rynku artykułów

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Sprzedaż internetowa od kilku lat zachowuje najwyższe dynamiki wzrostu wśród wszystkich kanałów rynku artykułów kosmetycznych, co w najbliższych latach nie ulegnie zmianie. W kolejnych latach kanał ten będzie rósł ponad trzykrotnie szybciej niż cały rynek kosmetyczny, średniorocznie wzrastając o 9,5% w latach 2020-2025, jak pokazuje raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025”.
W 2019 r. sprzedaż internetowa artykułów kosmetycznych osiągnęła wartość 2,6 mld zł, odpowiadając za prawie 11% udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi. Według prognoz PMR, udział ten wzrośnie do prawie 16% w 2025 roku.
Na wysoki wzrost dynamiki kanału internetowego ma wpływ obecność wszystkich największych graczy w kanale online, czy też wzrost popularności sklepów już działających. W 2019 r. sklep internetowy uruchomił ostatni z największych graczy na rynku – Hebe. Rośnie również popularność sklepów internetowych innych największych sieci w Polsce. Przykładem jest Rossmann, który w okresie promocyjnym sieci zawiesił możliwość bezpłatnego odbioru zamówień w sklepach stacjonarnych ze względu na nie nadążanie z ich realizacją.
Również na wzrost dynamiki kanału mają wpływ wciąż nowi gracze pojawiający się na rynku (m.in. Flaconi), czy rozszerzanie oferty artykułów kosmetycznych przez firmy spoza tego rynku, jak Zalando, które w ostatnim roku mocno rozszerzyło ofertę beauty.
<wykres 1>
Rossmann liderem rynku artykułów kosmetycznych – z blisko ¼ udziału w rynku
Zdecydowanym liderem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce jest sieć Rossmann – z prawie 1/4 udziału w całym rynku. Na koniec 2019 r. sieć posiadała blisko 1 400 drogerii w całej Polsce. Kolejnym graczem według udziału w rynku jest sieć dyskontów spożywczych Biedronka. Firma ta nie specjalizuje się w artykułach kosmetycznych, ale ze względu na dużą sieć sprzedaży nawet skromna oferta przekłada się na znaczące przychody w kategorii.
<wykres 2>
Więcej szczegółowych informacji oraz prognozy rozwoju rynku w poszczególnych regionach są przedstawione w raporcie
PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025” -> https://mypmr.pro/products/handel-detaliczny-artykulami-kosmetycznymi-w-polsce-2020-1
KONTAKT DLA MEDIÓW:
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.