Dobre otwarcie 2024 roku w Grupie Wittchen
W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa Wittchen osiągnęła 93,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. To rezultat o 3% niższy od wypracowanego w bardzo dobrym pierwszym kwartale 2023 roku, gdy obserwowano wciąż mocną krajową konsumpcję, dodatkowo wspieraną popytem ze strony klientów z Ukrainy, przebywających w Polsce. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku, sprzedaż Grupy Wittchen wzrosła o blisko 45%.
Według wstępnych szacunków, w pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż Grupy Wittchen w segmencie detalicznym zmalała o 1% r/r do 84,1 mln zł, podczas gdy w segmencie B2B wyniosła 8,9 mln zł wobec 11,2 mln zł przed rokiem.
– Wypracowanie ponad 93 mln zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale stanowi silne otwarcie 2024 roku w Grupie Wittchen. Nasza sprzedaż do klientów detalicznych jest na zbliżonym poziomie jak rok wcześniej. Odróżniamy się tym samym od szerokiego rynku, biorąc pod uwagę niskie odczyty GUS dotyczące sprzedaży detalicznej w pierwszych miesiącach tego roku, szczególnie w kategoriach: tekstylia, odzież i obuwie. Ze spokojem patrzymy na sprzedaż hurtową do klientów w segmencie B2B w perspektywie całego roku. Jeden z naszych partnerów zrealizował w pierwszym kwartale ubiegłego roku duże zakupy, co powiększyło wynik tego segmentu. Liczymy na podobne zamówienia w tym roku, tyle że w kolejnych kwartałach – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen SA.
– Dzięki działaniom prosprzedażowym, zdołaliśmy osiągnąć porównywalny poziom sprzedaży jak w pierwszym kwartale 2023 roku, kiedy to sytuacja rynkowa była znacznie bardziej sprzyjająca. Obserwowaliśmy wówczas wciąż mocną konsumpcję krajową oraz dodatkowy popyt ze strony klientów z Ukrainy, w szczególności na walizki i inne akcesoria podróżne – dodaje Jędrzej Wittchen.
Grupa Wittchen konsekwentnie realizuje również plan ekspansji międzynarodowej. Ważnym wydarzeniem minionego kwartału było uruchomienie własnego sklepu internetowego na rynku austriackim, po tym jak w 2023 roku marka rozpoczęła sprzedaż na tym rynku we współpracy z popularnymi marketplace’ami. Austria jest już szóstym zagranicznym rynkiem Europy, gdzie Grupa Wittchen uruchomiła własny e-sklep. W planach jest również otwarcie sklepów stacjonarnych w Wiedniu oraz w Niemczech, co zwiększy rozpoznawalność marki w Europie Zachodniej.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.