Dobre otwarcie 2024 roku w Grupie Wittchen
W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa Wittchen osiągnęła 93,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. To rezultat o 3% niższy od wypracowanego w bardzo dobrym pierwszym kwartale 2023 roku, gdy obserwowano wciąż mocną krajową konsumpcję, dodatkowo wspieraną popytem ze strony klientów z Ukrainy, przebywających w Polsce. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku, sprzedaż Grupy Wittchen wzrosła o blisko 45%.
Według wstępnych szacunków, w pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż Grupy Wittchen w segmencie detalicznym zmalała o 1% r/r do 84,1 mln zł, podczas gdy w segmencie B2B wyniosła 8,9 mln zł wobec 11,2 mln zł przed rokiem.
– Wypracowanie ponad 93 mln zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale stanowi silne otwarcie 2024 roku w Grupie Wittchen. Nasza sprzedaż do klientów detalicznych jest na zbliżonym poziomie jak rok wcześniej. Odróżniamy się tym samym od szerokiego rynku, biorąc pod uwagę niskie odczyty GUS dotyczące sprzedaży detalicznej w pierwszych miesiącach tego roku, szczególnie w kategoriach: tekstylia, odzież i obuwie. Ze spokojem patrzymy na sprzedaż hurtową do klientów w segmencie B2B w perspektywie całego roku. Jeden z naszych partnerów zrealizował w pierwszym kwartale ubiegłego roku duże zakupy, co powiększyło wynik tego segmentu. Liczymy na podobne zamówienia w tym roku, tyle że w kolejnych kwartałach – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen SA.
– Dzięki działaniom prosprzedażowym, zdołaliśmy osiągnąć porównywalny poziom sprzedaży jak w pierwszym kwartale 2023 roku, kiedy to sytuacja rynkowa była znacznie bardziej sprzyjająca. Obserwowaliśmy wówczas wciąż mocną konsumpcję krajową oraz dodatkowy popyt ze strony klientów z Ukrainy, w szczególności na walizki i inne akcesoria podróżne – dodaje Jędrzej Wittchen.
Grupa Wittchen konsekwentnie realizuje również plan ekspansji międzynarodowej. Ważnym wydarzeniem minionego kwartału było uruchomienie własnego sklepu internetowego na rynku austriackim, po tym jak w 2023 roku marka rozpoczęła sprzedaż na tym rynku we współpracy z popularnymi marketplace’ami. Austria jest już szóstym zagranicznym rynkiem Europy, gdzie Grupa Wittchen uruchomiła własny e-sklep. W planach jest również otwarcie sklepów stacjonarnych w Wiedniu oraz w Niemczech, co zwiększy rozpoznawalność marki w Europie Zachodniej.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów mieszkaniowych. – Zainteresowanie nadal będzie rosło i paradoksalnie przyczyni się do tego niedawna zapowiedź ministra rozwoju i technologii, że nie będzie Kredytu 0 proc. – ocenia dr Jacek Furga, prezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. Jak wskazuje, pomimo braku kolejnego programu wsparcia dla kredytów mieszkaniowych 2024 rok również zakończył się dobrym wynikiem, a jakość obsługi złotowych kredytów mieszkaniowych pozostaje na bardzo wysokim poziomie.
Prawo
W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania
W 2023 roku w Polsce funkcjonowało 170 ośrodków interwencji kryzysowej, ale w wielu powiatach tego typu wsparcie wciąż nie jest dostępne. NIK już w 2021 roku alarmował, że ponad połowa powiatów nie powołała takich ośrodków. Tylko część istniejących placówek świadczy całodobowo wsparcie dla osób doświadczających kryzysów, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie dotyczącym interwencji kryzysowej oraz finansowaniu tych usług.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.