Dobre praktyki Avon docenione w corocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznes
Program edukacyjny dla dziewcząt „Normalne, że ich dotykam”, Gabinety z Różową Wstążką, aplikacja Avon Alert, Polityka Wsparcia Menopauzalnego i Program Wolontariatu dla Pracowników – te działania w obszarze CSR marki Avon znalazły się w opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki”.
Wydawany od 2002 roku Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), największej i najdłużej działającej organizacji zajmującej się tematyką CSR i ESG. Główną część publikacji stanowi podsumowanie działań z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju, realizowanych przez firmy w poprzednim roku. W aktualnej, 21. edycji, zaprezentowano inicjatywy zgłoszone przez 272 firmy. Wśród docenionych praktyk znalazło się aż sześć realizowanych przez firmę Avon.
Swoją misję tworzenia lepszego świata dla kobiet i dla nas wszystkich, Avon realizuje od lat przez różne działania i programy. Marka jest powszechnie znana ze swojej Kampanii Avon Kontra Rak Piersi, którą prowadzi w Polsce od 1998 r. oraz wyróżnionych w raporcie FOB Gabinetów z Różową Wstążką. W ramach tej akcji, prowadzonej od 15 lat, Avon dofinansował 63 tysiące badań USG piersi, przekazując na ten cel każdego roku ok. 500 tys. zł i angażując setki gabinetów w całej Polsce.
W raporcie FOB znalazł się także program edukacyjny „Normalne, że ich dotykam”, którego celem jest budowanie wśród dziewcząt po 16-tym roku życia pozytywnego nawyku regularnego potwierdzania zdrowia swoich piersi. W pierwszej edycji programu wzięło udział 100 szkół i ponad 8 tysięcy dziewcząt, które podczas specjalnie opracowanych i poprowadzonych przez ekspertki Avon lekcji otrzymało dawkę wiedzy i inspiracji o tym, dlaczego warto i jak dbać o zdrowie swoich piersi od wczesnych lat.
Kolejne inicjatywy, które znalazły się w raporcie FOB, firma realizuje w ramach Kampanii Avon Kontra Przemoc. Kapituła zwróciła uwagę na aplikację Avon Alert - pierwszą przeciwprzemocową aplikacja w Polsce, stworzoną w partnerstwie z Fundacją Feminoteka. Aplikacja, w bezpieczny i dyskretny sposób, pozwala na szybki kontakt telefoniczny lub poprzez czat z przeszkolonym specjalistą fundacji oraz umożliwia otrzymanie wsparcia prawnego i psychologicznego. Dotychczas skorzystało z niej ponad 54 tysiące osób.
Kolejne dobre praktyki zauważone prze FOB, to działania, które marka realizuje od 2004 r. w ramach Kampanii Avon Kontra Przemoc. Uwagę kapituły zwróciła aplikacja Avon Alert - pierwsza przeciwprzemocowa aplikacja w Polsce, stworzona w partnerstwie z Fundacją Feminoteka. Aplikacja, w prosty i dyskretny sposób, pozwala na szybki kontakt telefoniczny lub poprzez czat z przeszkolonym specjalistą fundacji oraz umożliwia otrzymanie wsparcia prawnego i psychologicznego. Dotychczas skorzystał z niej ponad 54 tysiące osób.
Wewnętrzny Protokół Antyprzemocowy, uruchomiony w 2020 r. jako wyraz wsparcia dla osób doświadczających przemocy, to inicjatywa, która również zdobyła uznanie FOB. W ramach protokołu odbywają się regularne szkolenia zwiększające wśród pracowników świadomość problemu przemocy. Osoby doświadczające przemocy mogą natomiast liczyć na bezpośrednie wsparcie – kontakt z fundacją w celu zapewnienia profesjonalnej pomocy oraz dodatkowe dni wolne.
Inną dobrą praktyką Avon, skierowaną do pracowników, która znalazła się w raporcie FOB, jest Program Wolontariatu. W ramach tej inicjatywy każdy zatrudniony w firmie otrzymuje dodatkowe 3 dni płatnego urlopu do przeznaczenia na wolontariat na rzecz wybranej instytucji. Program nie tylko promuje dobre postawy wewnątrz i na zewnątrz organizacji, ale także wspiera budowanie społeczności pracowników, którzy poprzez swoje zaangażowanie realnie tworzą lepszy świat.
FOB docenił także wprowadzoną w 2022 r. w Avon Politykę Wsparcia Menopauzalnego, której celem jest tworzenie sieci wsparcia, budowanie pozytywnego środowiska pracy i przestrzeni na rozmowy o własnych doświadczeniach. W ramach przyjętej polityki każdy ma możliwość skorzystania z "urlopu menopauzalnego" w wymiarze do 5 dni roboczych jako wsparcie w dni niezdolności do pracy z powodu objawów okołomenopauzalnych lub menopauzalnych Co niezwykle istotne, uprawnienia te przysługują wszystkim doświadczającym menopauzy, perimenopauzy i ich objawów, co dotyczy również kobiet cisgender, mężczyzn transpłciowych, osób transseksualnych i niebinarnych, bez względu na rodzaj i wymiar czasu pracy.
Z treścią całego raportu można się zapoznać na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.