Komunikaty PR

DOBRY SZEF CZYLI JAKI? – POTĘGA FEEDBACKU

2023-09-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Szef, kierownik, manager – jak powinien zachowywać się wobec pracownika, by obie strony były zadowolone? Czego wymagać od przełożonego? I jakie są sposoby na to, by pracownik czuł się zadowolony i pracował wydajnie? Feedback, czyli informacja zwrotna od lidera na temat wykonywania zadań okazuje się kluczowa dla obu stron. Jak zbudować korzystną relację szef-pracownik tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego i biznesu.

Komunikacja szef-pracownik – jak powinna wyglądać?

W 2014 roku ukazały się wyniki badań przeprowadzone dla Harvard Business Review zarówno na pracownikach jak i na ich przełożonych, na temat właśnie feedbacku. Okazało się, że pracodawca dwa razy częściej udziela pozytywnej informacji zwrotnej niż tej negatywnej czy korygującej. Praktycznie każdy pracownik w organizacjach chciał więcej informacji zwrotnych. W ankiecie prawie dwie trzecie zgodziło się, że ich wyniki i możliwości odniesienia sukcesu w karierze wzrosłyby znacznie, gdyby otrzymywali więcej informacji zwrotnych, także tych korygujących. Aż 64% uważało, że nie są wystarczająco chwaleni i doceniani. Przełożeni w równym stopniu podzielili się na tych, którzy wolą jedynie chwalić lub po prostu unikać negatywnego feedbacku. Pracownicy uznali także, że nawet korygująca informacja zwrotna jest dla nich wartościowa i poprawia pracę, gdy jest odpowiednio przekazana.[1] Co to oznacza?

- Badanie to jest szalenie ciekawe, mimo, że ma już 9 lat. Można je rewelacyjnie odnieść do obecnych czasów i wykorzystać do poprawy w relacjach z pracownikami. Okazuje się, że liderzy w różnym wieku (zarówno Millenialsi, jak i starsi oraz kobiety i mężczyźni), mieli problem z feedbackiem, zwłaszcza negatywnym (korygującym), jeśli już to wolą po prostu chwalić. Jednak, nawet negatywny/korygujący feedback jest kluczowy dla pracownika. Tutaj bardzo ważne jest to, w jaki sposób taka informacja zwrotna dotrze do pracownika. Pamiętajmy, że obecnie na rynek wchodzi pokolenie Z, niezwykle wrażliwe na krytykę. W pracy także oni potrzebują wskazówek, aby po prostu wykonywać ją dobrze, jak należy. Dlatego tak istotne jest, by szefowie, managerowie, liderzy wiedzieli w jaki sposób rozmawiać z pracownikami. Bo okazuje się, że brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej jest gorszy niż nawet ta korygująca – tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego.

Feedback kluczem do sukcesu dla obu stron

- Tak jak w każdej zdrowej relacji kluczowa jest komunikacja, tak samo jest na linii szef – pracownik. Rolą przełożonego jest dawanie informacji zwrotnej w odpowiedni sposób, a rolą pracownika jest wykorzystanie jej do poprawy jakości pracy. Wszyscy wolelibyśmy być chwaleni, ale jak się okazuje, informacje negatywne o tym co mamy poprawić, usprawniają naszą pracę. Dzięki nim się uczymy i doskonalimy. Jest to pozytywne zarówno dla pracodawcy jak i pracownika. Ja na szkoleniach z lidershipu, tłumaczę tę zależność, bo jako naród mamy jeszcze problem z wyważonym feedbackiem. Albo nie ma go wcale, albo jest tak negatywny, że nie wnosi nic dobrego do relacji, wręcz przeciwnie. A dobra atmosfera w zespole jest bardzo ważna, bo wpływa na jego zaangażowanie i realizację celów. Dlatego warto doskonalić się w komunikacji i dawaniu feedbacku, przynosi to korzyść obu stronom – dodaje Fryderyk Karzełek.

 

Fryderyk Karzełek: ekspert, mentor i doświadczony szkoleniowiec z dziedziny rozwoju osobistego. Pomysłodawca i założyciel firmy Heksagon Group oraz twórca koncepcji sprzedaży naturalnej. Od 2018 roku prowadzi Klub 555 – codziennie o godzinie 5:55 spotyka się na żywo z tysiącami osób, aby wspierać ich w budowaniu dobrych nawyków i wzmacnianiu samodyscypliny. Jest autorem wielu książek, takich jak: „Problemy są dobre”, „Sprzedaż naturalna” czy „Obudź się!”, która stanowi autobiograficzny poradnik z zakresu finansów i rozwoju osobistego. Jest również autorem Heksagonu Szczęścia – koncepcji, która zakłada, że źródłem szczęścia i satysfakcji w życiu jest zachowanie równowagi w sześciu najważniejszych obszarach życia. Jako doświadczony przedsiębiorca, prowadzi liczne szkolenia, zarówno z zakresu rozwoju osobistego, biznesu, jak i sprzedaży.

 

 

[1] https://hbr.org/2014/01/your-employees-want-the-negative-feedback-you-hate-to-give?fbclid=IwAR1CwORiZMYXcLwVRMW16Xl8QrdE1jbQzpHv_pvIpalGo2J8KnEkPWWUPMI

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.