Komunikaty PR

DOBRY SZEF CZYLI JAKI? – POTĘGA FEEDBACKU

2023-09-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Szef, kierownik, manager – jak powinien zachowywać się wobec pracownika, by obie strony były zadowolone? Czego wymagać od przełożonego? I jakie są sposoby na to, by pracownik czuł się zadowolony i pracował wydajnie? Feedback, czyli informacja zwrotna od lidera na temat wykonywania zadań okazuje się kluczowa dla obu stron. Jak zbudować korzystną relację szef-pracownik tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego i biznesu.

Komunikacja szef-pracownik – jak powinna wyglądać?

W 2014 roku ukazały się wyniki badań przeprowadzone dla Harvard Business Review zarówno na pracownikach jak i na ich przełożonych, na temat właśnie feedbacku. Okazało się, że pracodawca dwa razy częściej udziela pozytywnej informacji zwrotnej niż tej negatywnej czy korygującej. Praktycznie każdy pracownik w organizacjach chciał więcej informacji zwrotnych. W ankiecie prawie dwie trzecie zgodziło się, że ich wyniki i możliwości odniesienia sukcesu w karierze wzrosłyby znacznie, gdyby otrzymywali więcej informacji zwrotnych, także tych korygujących. Aż 64% uważało, że nie są wystarczająco chwaleni i doceniani. Przełożeni w równym stopniu podzielili się na tych, którzy wolą jedynie chwalić lub po prostu unikać negatywnego feedbacku. Pracownicy uznali także, że nawet korygująca informacja zwrotna jest dla nich wartościowa i poprawia pracę, gdy jest odpowiednio przekazana.[1] Co to oznacza?

- Badanie to jest szalenie ciekawe, mimo, że ma już 9 lat. Można je rewelacyjnie odnieść do obecnych czasów i wykorzystać do poprawy w relacjach z pracownikami. Okazuje się, że liderzy w różnym wieku (zarówno Millenialsi, jak i starsi oraz kobiety i mężczyźni), mieli problem z feedbackiem, zwłaszcza negatywnym (korygującym), jeśli już to wolą po prostu chwalić. Jednak, nawet negatywny/korygujący feedback jest kluczowy dla pracownika. Tutaj bardzo ważne jest to, w jaki sposób taka informacja zwrotna dotrze do pracownika. Pamiętajmy, że obecnie na rynek wchodzi pokolenie Z, niezwykle wrażliwe na krytykę. W pracy także oni potrzebują wskazówek, aby po prostu wykonywać ją dobrze, jak należy. Dlatego tak istotne jest, by szefowie, managerowie, liderzy wiedzieli w jaki sposób rozmawiać z pracownikami. Bo okazuje się, że brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej jest gorszy niż nawet ta korygująca – tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego.

Feedback kluczem do sukcesu dla obu stron

- Tak jak w każdej zdrowej relacji kluczowa jest komunikacja, tak samo jest na linii szef – pracownik. Rolą przełożonego jest dawanie informacji zwrotnej w odpowiedni sposób, a rolą pracownika jest wykorzystanie jej do poprawy jakości pracy. Wszyscy wolelibyśmy być chwaleni, ale jak się okazuje, informacje negatywne o tym co mamy poprawić, usprawniają naszą pracę. Dzięki nim się uczymy i doskonalimy. Jest to pozytywne zarówno dla pracodawcy jak i pracownika. Ja na szkoleniach z lidershipu, tłumaczę tę zależność, bo jako naród mamy jeszcze problem z wyważonym feedbackiem. Albo nie ma go wcale, albo jest tak negatywny, że nie wnosi nic dobrego do relacji, wręcz przeciwnie. A dobra atmosfera w zespole jest bardzo ważna, bo wpływa na jego zaangażowanie i realizację celów. Dlatego warto doskonalić się w komunikacji i dawaniu feedbacku, przynosi to korzyść obu stronom – dodaje Fryderyk Karzełek.

 

Fryderyk Karzełek: ekspert, mentor i doświadczony szkoleniowiec z dziedziny rozwoju osobistego. Pomysłodawca i założyciel firmy Heksagon Group oraz twórca koncepcji sprzedaży naturalnej. Od 2018 roku prowadzi Klub 555 – codziennie o godzinie 5:55 spotyka się na żywo z tysiącami osób, aby wspierać ich w budowaniu dobrych nawyków i wzmacnianiu samodyscypliny. Jest autorem wielu książek, takich jak: „Problemy są dobre”, „Sprzedaż naturalna” czy „Obudź się!”, która stanowi autobiograficzny poradnik z zakresu finansów i rozwoju osobistego. Jest również autorem Heksagonu Szczęścia – koncepcji, która zakłada, że źródłem szczęścia i satysfakcji w życiu jest zachowanie równowagi w sześciu najważniejszych obszarach życia. Jako doświadczony przedsiębiorca, prowadzi liczne szkolenia, zarówno z zakresu rozwoju osobistego, biznesu, jak i sprzedaży.

 

 

[1] https://hbr.org/2014/01/your-employees-want-the-negative-feedback-you-hate-to-give?fbclid=IwAR1CwORiZMYXcLwVRMW16Xl8QrdE1jbQzpHv_pvIpalGo2J8KnEkPWWUPMI

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.