DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
DPD Polska nawiązała współpracę z Federacją Polskich Banków Żywności. Firma kurierska zapewni partnerowi wsparcie logistyczne podczas realizowania projektów Federacji.
Federację Polskich Banków Żywności tworzy 31 Banków Żywności działających na terenie całego kraju. Do zadań tych organizacji pozarządowych należy przede wszystkim ratowanie żywności i przekazywanie jej instytucjom pomocowym, takim jak domy samotnej matki, noclegownie czy domy dziecka. Dużą część odbieranej w ten sposób żywności stanowią produkty z krótkim terminem przydatności lub wadliwie opakowane, ale wciąż dobre jakościowo. Banki Żywności zajmują się także edukacją w zakresie niemarnowania jedzenia, ucząc m.in. o konsekwencjach wyrzucania żywności oraz promując postawy przeciwdziałające marnowaniu. Chcąc pomóc im w codziennej pracy, firma DPD Polska nawiązała współpracę w zakresie partnerstwa logistycznego z Federacją Polskich Banków Żywności, w ramach którego pomaga organizacji m.in. w przesyłaniu dokumentów czy transporcie materiałów edukacyjnych.
- DPD Polska w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu włącza się w liczne inicjatywy, które mają na celu zarówno pomoc potrzebującym, jak i promowanie postaw Less Waste, a także współdzielenia. Cieszymy się, że możemy wspomagać organizację, która na co dzień walczy z niedożywieniem poprzez ograniczanie marnowania żywności – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
W ramach partnerstwa Federacja Polskich Banków Żywności przeprowadzi na rzecz DPD działania edukacyjne na temat racjonalnego gospodarowania żywnością w codziennym życiu i ograniczania zjawiska marnowania jedzenia.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.