Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
Biuro prasowe GS1 Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org
Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok ma na celu zwiększenie transparentności i efektywności łańcucha dostaw, a jednocześnie pozwala konsumentom podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe. Jest to część ogólnoświatowego trendu, który zyskuje na popularności w wielu krajach.
Dr Oetker, znany producent artykułów spożywczych, sieć aptek DOZ oraz Befaszczot, producent narzędzi malarskich, dołączają do coraz liczniejszego grona firm dostrzegających ogromny potencjał kodów 2D – zwłaszcza kodów QR, które w nadchodzących latach mają zastąpić tradycyjne kody kreskowe. Technologia ta stwarza nowe możliwości zarówno w zakresie optymalizacji zarządzania łańcuchem dostaw, jak i zapewnienia klientom łatwego dostępu do rzetelnych informacji o produktach. Przedstawiciele tych firm wyrazili poparcie dla decyzji podjętych przez Radę GS1 i Consumer Goods Forum o zastąpieniu jednowymiarowych kodów kreskowych kodami 2D do końca 2027 oraz zadeklarowali współpracę z GS1 Polska w celu przygotowania swoich przedsiębiorstw do wdrożenia kodów 2D na polskim rynku, zgodnie z międzynarodowymi standardami GS1.
Kody dwuwymiarowe pozwalają na zapisanie znacznie większej ilości danych w jednym symbolu niż tradycyjny kod kreskowy, np. numeru GTIN, numeru partii, daty ważności, kraju pochodzenia, składu produktu, informacji o zawartych alergenach czy o wpływie produktów na środowisko. Dają firmom także nowe możliwości - mogą być wykorzystywane m.in. do udostępniania kuponów rabatowych, instrukcji obsługi, certyfikatów czy recenzji użytkowników. Przekłada się to na bardziej świadome decyzje zakupowe i silniejszą relację konsumenta z marką. Ich obsługa jest niezwykle prosta – wystarczy smartfon z dostępem do internetu, dzięki czemu technologia ta staje się dostępna dla szerokiego grona klientów.
To nowa jakość nie tylko dla konsumentów, ale także dla producentów i detalistów, którzy mogą optymalizować kluczowe procesy biznesowe.
GS1 Polska kontynuuje promowanie wdrażania kodów 2D na polskim rynku, zachęcając kolejne przedsiębiorstwa do przystąpienia do programu i modernizacji swoich systemów.
„Przystąpienie tak dużych firm, jak Dr Oetker, DOZ i Befaszczot do programu wdrażania kodów 2D w Polsce to znaczący krok dla całego rynku. Kody 2D od GS1 to technologia, która zwiększa transparentność i bezpieczeństwo, a jednocześnie pomaga budować zaufanie konsumentów do oferowanych produktów. Wierzymy, że wdrożenie kodów dwuwymiarowych pomoże firmom z różnych branż lepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz zoptymalizować procesy, co przełoży się na wyższe standardy obsługi i konkurencyjność na rynku,” powiedziała Magdalena Bednarkiewicz, Menedżerka Zarządzania Projektami dla branży retail w GS1 Polska.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.