Komunikaty PR

Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku

2024-11-29  |  13:40
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro prasowe GS1 Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org
Do pobrania Kody 2D ( 0.05 MB )

Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok ma na celu zwiększenie transparentności i efektywności łańcucha dostaw, a jednocześnie pozwala konsumentom podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe. Jest to część ogólnoświatowego trendu, który zyskuje na popularności w wielu krajach.

Dr Oetker, znany producent artykułów spożywczych, sieć aptek DOZ oraz Befaszczot, producent narzędzi malarskich, dołączają do coraz liczniejszego grona firm dostrzegających ogromny potencjał kodów 2D – zwłaszcza kodów QR, które w nadchodzących latach mają zastąpić tradycyjne kody kreskowe. Technologia ta stwarza nowe możliwości zarówno w zakresie optymalizacji zarządzania łańcuchem dostaw, jak i zapewnienia klientom łatwego dostępu do rzetelnych informacji o produktach. Przedstawiciele tych firm wyrazili poparcie dla decyzji podjętych przez Radę GS1 i Consumer Goods Forum o zastąpieniu jednowymiarowych kodów kreskowych kodami 2D do końca 2027 oraz zadeklarowali współpracę z GS1 Polska w celu przygotowania swoich przedsiębiorstw do wdrożenia kodów 2D na polskim rynku, zgodnie z międzynarodowymi standardami GS1.

Kody dwuwymiarowe pozwalają na zapisanie znacznie większej ilości danych w jednym symbolu niż tradycyjny kod kreskowy, np. numeru GTIN, numeru partii, daty ważności, kraju pochodzenia, składu produktu, informacji o zawartych alergenach czy o wpływie produktów na środowisko. Dają firmom także nowe możliwości - mogą być wykorzystywane m.in. do udostępniania kuponów rabatowych, instrukcji obsługi, certyfikatów czy recenzji użytkowników. Przekłada się to na bardziej świadome decyzje zakupowe i silniejszą relację konsumenta z marką. Ich obsługa jest niezwykle prosta – wystarczy smartfon z dostępem do internetu, dzięki czemu technologia ta staje się dostępna dla szerokiego grona klientów.

To nowa jakość nie tylko dla konsumentów, ale także dla producentów i detalistów, którzy mogą optymalizować kluczowe procesy biznesowe.

GS1 Polska kontynuuje promowanie wdrażania kodów 2D na polskim rynku, zachęcając kolejne przedsiębiorstwa do przystąpienia do programu i modernizacji swoich systemów.

Przystąpienie tak dużych firm, jak Dr Oetker, DOZ i Befaszczot do programu wdrażania kodów 2D w Polsce to znaczący krok dla całego rynku. Kody 2D od GS1 to technologia, która zwiększa transparentność i bezpieczeństwo, a jednocześnie pomaga budować zaufanie konsumentów do oferowanych produktów. Wierzymy, że wdrożenie kodów dwuwymiarowych pomoże firmom z różnych branż lepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz zoptymalizować procesy, co przełoży się na wyższe standardy obsługi i konkurencyjność na rynku,” powiedziała Magdalena Bednarkiewicz, Menedżerka Zarządzania Projektami dla branży retail w GS1 Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro prasowe GS1 Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.