Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
Biuro prasowe GS1 Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org
Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok ma na celu zwiększenie transparentności i efektywności łańcucha dostaw, a jednocześnie pozwala konsumentom podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe. Jest to część ogólnoświatowego trendu, który zyskuje na popularności w wielu krajach.
Dr Oetker, znany producent artykułów spożywczych, sieć aptek DOZ oraz Befaszczot, producent narzędzi malarskich, dołączają do coraz liczniejszego grona firm dostrzegających ogromny potencjał kodów 2D – zwłaszcza kodów QR, które w nadchodzących latach mają zastąpić tradycyjne kody kreskowe. Technologia ta stwarza nowe możliwości zarówno w zakresie optymalizacji zarządzania łańcuchem dostaw, jak i zapewnienia klientom łatwego dostępu do rzetelnych informacji o produktach. Przedstawiciele tych firm wyrazili poparcie dla decyzji podjętych przez Radę GS1 i Consumer Goods Forum o zastąpieniu jednowymiarowych kodów kreskowych kodami 2D do końca 2027 oraz zadeklarowali współpracę z GS1 Polska w celu przygotowania swoich przedsiębiorstw do wdrożenia kodów 2D na polskim rynku, zgodnie z międzynarodowymi standardami GS1.
Kody dwuwymiarowe pozwalają na zapisanie znacznie większej ilości danych w jednym symbolu niż tradycyjny kod kreskowy, np. numeru GTIN, numeru partii, daty ważności, kraju pochodzenia, składu produktu, informacji o zawartych alergenach czy o wpływie produktów na środowisko. Dają firmom także nowe możliwości - mogą być wykorzystywane m.in. do udostępniania kuponów rabatowych, instrukcji obsługi, certyfikatów czy recenzji użytkowników. Przekłada się to na bardziej świadome decyzje zakupowe i silniejszą relację konsumenta z marką. Ich obsługa jest niezwykle prosta – wystarczy smartfon z dostępem do internetu, dzięki czemu technologia ta staje się dostępna dla szerokiego grona klientów.
To nowa jakość nie tylko dla konsumentów, ale także dla producentów i detalistów, którzy mogą optymalizować kluczowe procesy biznesowe.
GS1 Polska kontynuuje promowanie wdrażania kodów 2D na polskim rynku, zachęcając kolejne przedsiębiorstwa do przystąpienia do programu i modernizacji swoich systemów.
„Przystąpienie tak dużych firm, jak Dr Oetker, DOZ i Befaszczot do programu wdrażania kodów 2D w Polsce to znaczący krok dla całego rynku. Kody 2D od GS1 to technologia, która zwiększa transparentność i bezpieczeństwo, a jednocześnie pomaga budować zaufanie konsumentów do oferowanych produktów. Wierzymy, że wdrożenie kodów dwuwymiarowych pomoże firmom z różnych branż lepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz zoptymalizować procesy, co przełoży się na wyższe standardy obsługi i konkurencyjność na rynku,” powiedziała Magdalena Bednarkiewicz, Menedżerka Zarządzania Projektami dla branży retail w GS1 Polska.
Pierwszy autoryzowany salon MG w województwie kujawsko-pomorskim w CH Focus
Posten Bring i SwipBox rozszerzają współpracę w Skandynawii
Mikołajkowa „Paczka z uśmiechem” od Żabki dla pacjentów poznańskich szpitali
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
21 proc. firm nie dostrzega żadnych korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju, a 16 proc. nie umie takich wskazać – wynika z badania Kantar dla BASF Polska. Organizacje, które takie działania mają w swojej strategii i je realizują, mają w tej kwestii odmienne zdanie. Poza ochroną środowiska wskazują na tak istotne kwestie jak korzyści wizerunkowe, ekonomiczne i szybszy rozwój firmy. Do podnoszenia świadomości mają służyć takie programy jak „Razem dla Planety” spółki BASF, który nagradza liderów takich działań i ich innowacyjne projekty.
Polityka
Zaangażowanie północnokoreańskich żołnierzy eskaluje konflikt w Ukrainie. Europosłowie wzywają do większej współpracy obronnej w UE
W połowie listopada amerykański Departament Stanu i wywiad Korei Południowej potwierdziły, że wojska Korei Północnej biorą bezpośredni udział w rosyjskiej wojnie przeciwko Ukrainie. Rezolucja Parlamentu Europejskiego potępia zaangażowanie reżimu Kim Dzong Una i podkreśla, że ta nowa faza wojny może mieć poważne konsekwencje dla bezpieczeństwa Europy. Europosłowie wzywają UE do podjęcia zdecydowanych kroków.
Infrastruktura
Frontex chce stworzyć cyfrowego bliźniaka zewnętrznych granic UE. Umożliwi to przygotowanie na różne scenariusze i zagrożenia
W pierwszych 10 miesiącach 2024 roku liczba nielegalnych przekroczeń zewnętrznej granicy UE spadła o 43 proc. r/r, do 191,9 tys. – wynika z danych Frontexu. Presja migracyjna wciąż pozostaje wysoka, a rosnącymi zagrożeniami są też m.in. terroryzm i transgraniczna przestępczość. W ich zwalczaniu coraz większą rolę odgrywają technologie, które wspierają operacje ochrony i zarządzania granicami UE. Jedną z nowych inicjatyw Frontex jest konkurs dotyczący cyfrowego bliźniaka, który może służyć symulacji różnych sytuacji zagrożenia na granicach zewnętrznych UE i scenariuszy reagowania.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.