Duński lider w branży robotów powołuje nowego prezesa
Søren E. Nielsen został prezesem Mobile Industrial Robots A/S. Zastąpił na tym stanowisku Thomasa Visti. Søren E. Nielsen awansuje na fotel prezesa światowego lidera w produkcji robotów mobilnych zaledwie dwa i pół roku po objęciu stanowiska dyrektora do spraw technologii. Dotychczasowy szef, Thomas Visti, zdecydował o zmianie swojej ścieżki kariery.
Warszawa, lipiec 2020: Od 1 sierpnia 2020 r. właściciel Mobile Industrial Robots (MiR), spółka Teradyne, powołał Sørena E. Nielsena na stanowisko prezesa MiR. Dzięki doświadczeniu dyrektora ds. technologii zdobytemu od stycznia 2018 roku Søren E. Nielsen posiada już rozległą wiedzę na temat całej organizacji.
„Søren E. Nielsen jest znakomitym liderem, który zapewni ciągłość naszej strategii i kontynuację dynamiki biznesowej. MiR jest wciąż młodą organizacją, która ma ogromną szansę zmienić sposób pracy w firmach na całym świecie poprzez optymalizację logistyki. Jako prezes Søren E. Nielsen utrzyma pasję, innowacyjność i wizję, które doprowadziły MiR do tego miejsca. Jest wyrazistym, pragmatycznym liderem, a jego zmysł organizacyjny i procesowy pozwala mu skutecznie prowadzić i rozwijać naszą działalność. Szybko rozwiązuje realne potrzeby klientów i jest w stanie stworzyć długofalowy plan działania w obszarze wprowadzania innowacji i prowadzenia firmy. Swoją życzliwością podnosi wszystkich na duchu” – mówi dyrektor generalny Teradyne Mark Jagiela.
Wzrost w dobie koronawirusa
Søren E. Nielsen z niecierpliwością czeka na objęcie nowego stanowiska w czasach niepewności panującej na rynku. Dla lidera to wyzwanie, któremu jest gotów stawić czoła, czerpiąc ze swojego cennego doświadczenia 25 lat pracy na stanowiskach kierowniczych w największych międzynarodowych korporacjach, takich jak Danfoss czy Siemens.
„Pomimo obecnej sytuacji w 2020 roku MiR nadal odnotowuje wzrost. Nie ma mowy o spowolnieniu, co czyni nas silniejszymi od innych podmiotów w branży. Nasze produkty pomagają globalnym przedsiębiorstwom przemysłowym, sektorowi ochrony zdrowia i logistyce nadrobić straty poprzez zwiększenie efektywności i wydajności przy użyciu robotów. Wpływamy na łańcuch dostaw w logistyce wewnętrznej, zapewniając lepsze środowisko pracy w firmach klientów poprzez odjęcie pracownikom zadań związanych z transportem ręcznym” – wyjaśnia Søren E. Nielsen (51 lat), inżynier mechanik, absolwent szkoleń menadżerskich z zakresu zarządzania w McKinsey & Company.
„W czasie pandemii nasze tempo zatrudniania spadło. Jednak do tego czasu liczba naszych pracowników rosła wykładniczo od chwili założenia firmy. Oznacza to, że udało nam się skonsolidować organizację i na wiele sposobów zoptymalizować procesy produkcyjne. Skorzystaliśmy na tym, więc z dumą mogę powiedzieć, że MiR, za który od sierpnia przejmuję całkowitą odpowiedzialność, jest firmą silniejszą od wszystkich innych” – podkreśla Søren E. Nielsen, który był 50. pracownikiem firmy. Obecnie MiR zatrudnia 220 osób. Większość pracuje w siedzibie głównej w Odense.
Jednym z kluczowych zagadnień dla nowego prezesa jest utrzymanie ducha korporacyjnego. „MiR odznacza się silnym pragnieniem wygranej, w połączeniu ze zdrowym duchem rywalizacji i koncentracji. Szybko podejmujemy decyzje o celu i pomagamy sobie nawzajem w dotarciu do niego – bez żadnych manewrów politycznych i sporów wewnętrznych” – dodaje Søren E. Nielsen.
Skromny człowiek po „Misterze MiR”
W ciągu zaledwie kilku lat MiR stał się bardzo znaną, renomowaną firmą w Danii i za granicą – z Thomasem Vistim często udzielającym się w mediach.
„Ze stanowiska odchodzi Mister MiR. Mój poprzednik poprzeczkę ustawił bardzo wysoko. Thomas Visti z nieprawdopodobną sprawnością działał na rzecz marki MiR na świecie – co oznacza, że mieliśmy o wiele większą ekspozycję w mediach, niż można by się spodziewać w przypadku spółki naszej wielkości. Ja jestem inny, ale zrobię, co w mojej mocy” – mówi Søren Nielsen.
Obecny prezes MiR jest szczerze zadowolony z wyboru swojego następcy.
„Gdy Søren trafił na pokład, potrzebowaliśmy lidera z międzynarodowym doświadczeniem w branży. Wniósł bardzo istotny wkład w optymalizację procesów i procedur. Bardzo się cieszę, że mogę przekazać ster w jego ręce” – podkreśla Thomas Visti.
Od sierpnia Thomas Visti będzie mógł oddać się nowym planom po odejściu z firmy, której od 2014 roku poświęcił wiele czasu i wysiłku. W ciągu tych lat MiR przekształcił się ze skromnej, trzyosobowej firmy w globalnego lidera zatrudniającego 220 pracowników i posiadającego czołowy udział w rynku autonomicznych robotów mobilnych.
O Mobile Industrial Robots:
Mobile Industrial Robots (MiR) rozwija i wprowadza na rynek najbardziej zaawansowaną linię współpracujących i bezpiecznych autonomicznych robotów mobilnych (AMR), które szybko, łatwo i efektywnie kosztowo zarządzają wewnętrzną logistyką, dając pracownikom swobodę podejmowania bardziej wartościowych działań. Innowacyjne roboty MiR zainstalowały już setki średnich i dużych międzynarodowych producentów, w tym kilka szpitali i domów opieki na całym świecie. Firma szybko utworzyła globalną sieć dystrybucji w ponad 60 krajach, z oddziałami regionalnymi w Nowym Jorku, San Diego, Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Tokyo i Szanghaju. Rozwój utworzonego w 2013 roku przedsiębiorstwa postępował w szybkim tempie. W 2019 roku przychód MiR wyniósł 44 mln USD. Założona i prowadzona przez doświadczonych duńskich specjalistów w dziedzinie robotyki firma MiR ma swoją siedzibę w Odense w Danii. Więcej informacji na stronie www.mobile-industrial-robots.com
Kontakt dla mediów: Kontakt z firmą:
Zofia Bielska Marina Balanovic
zbielska@communication.pl mab@mir-robots.com
Omega Communication Mobile Industrial Robots
+48 882 502 401, 22 854 16 34 +45 60 24 18 88
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.