Komunikaty PR

Duży wzrost popularności mieszkań z ogrodami i tarasami. Lato to dobry czas

2020-08-17  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Aż o 80% wzrosło od marca zainteresowanie ogrodami. Coraz częściej poszukiwane są również tarasy i balkony. Osoby planujące zakup nowego mieszkania mogą teraz skorzystać z niższych cen. Zakupom sprzyja także duży wybór na rynku.

Epidemia w znacznym stopniu zmieniła preferencje osób poszukujących mieszkania. Analitycy Otodom porównali marzec z okresem od kwietnia do końca lipca. Przyjrzeli się średniemu dziennemu zainteresowaniu. Okazało się, że coraz większe znaczenie dla potencjalnych kupujących mają: ogród, taras i balkon. Trend pojawił się już w czerwcu, a w następnych miesiącach był jeszcze wyraźniej zauważalny. – Nasze obserwacje są bardzo podobne – potwierdza Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie deweloperskiej Bouygues Immobilier Polska. – Klienci jeszcze bardziej uświadomili sobie, że te elementy są bardzo ważne, ponieważ istotnie podnoszą komfort życia oraz wzmacniają poczucie prywatności– dodaje.

W ostatnich miesiącach najbardziej wzrosło zainteresowanie mieszkaniami z ogrodami – aż o 80%. Bardzo dużą popularnością cieszą się mieszkania z tarasami – wzrost o 71%. Coraz częściej poszukiwane są również mieszkania z balkonami – o 51%. – Mamy świadomość tego, że balkony, tarasy i ogrody są pożądane, dlatego zdecydowana większość naszych mieszkań je ma. Zawsze oferujemy je w cenie – podkreśla Cezary Grabowski. – Przykładowo: na kameralnym osiedlu Vitalité na warszawskim Wilanowie budujemy mieszkania z ogrodami o wielkości do 175 metrów kwadratowych. Z kolei w prestiżowym apartamentowcu Centreville w centrum Wrocławia są przestronne, podwójne tarasy wychodzące na trzy strony świata – podaje przykłady.

Letnie wyprzedaże

Osoby poszukujące mieszkania mają teraz świetną okazję do zakupu. Lato to bardzo dobra pora roku ku temu. Są na to dwa mocne argumenty. Po pierwsze ceny są korzystne ze względu na specjalne wakacyjne oferty. – Aktualnie promocją są objęte wybrane mieszkania w Warszawie i Wrocławiu. Atrakcyjne ceny można sprawdzić w naszym Outlecie Mieszkaniowym – informuje Cezary Grabowski. Ponadto klienci mają możliwość indywidualnych negocjacji cen. – Stawiamy na różne formy ofert specjalnych i udostępniamy je we wszystkich miastach, w których budujemy mieszkania i domy – zaznacza.

Po drugie na rynku jest duży wybór. Epidemia nie zatrzymała prężnie działających deweloperów przed wprowadzaniem do sprzedaży nowych mieszkań. W tym roku w ofercie pojawiły się np. osiedle Essentiel na Białołęce oraz Osiedle Lumea na Bemowie w Warszawie i Perspective – Wille Miejskie na Kowalach we Wrocławiu. Epidemia nie wstrzymała także prac trwających na budowach. – W całym roku 2020 planujemy oddać do użytku 656 mieszkań w ramach sześciu inwestycji realizowanych w Warszawie, Pruszkowie, Poznaniu i we Wrocławiu– zapowiada Cezary Grabowski.

Polacy cały czas chcą kupować mieszkania, o czym świadczą wysokie wyniki sprzedaży. W drugim kwartale bieżącego roku deweloper Bouygues Immobilier Polska sprzedał 180 mieszkań i lokali usługowych – o 8% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Drugi kwartał 2020 był więc udany.

Lokalizacja i ekologia

Bardzo ważnym kryterium wyboru nieustająco jest lokalizacja. Polacy nadal poszukują mieszkań w dobrze skomunikowanych i rozwiniętych infrastrukturalnie dzielnicach, niekoniecznie w ścisłym centrum. Zależy im, żeby znaleźć mieszkanie w otoczeniu zieleni, blisko terenów rekreacyjnych i sportowych. W najbliższym otoczeniu chcą mieć sklepy, szkoły, restauracje i parki, czasami też rzekę. Stosunkowo nową, ale coraz silniejszą, potrzebą są natomiast ekologiczne elementy osiedli, które podnoszą komfort życia i przynoszą oszczędności, takie jak: panele słoneczne na dachach, białe pokrycia dachów, gromadzenie wody deszczowej do podlewania roślin, stacje ładowania samochodów elektrycznych czy miejsca na rowery.

Bouygues Immobilier to firma deweloperska o zasięgu międzynarodowym, z wieloletnim doświadczeniem w budownictwie. W Polsce działa od 2001 roku i od tego czasu zrealizowała 45 inwestycji w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu – łącznie na ponad 6100 mieszkań.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

Firma

Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.