Komunikaty PR

Działania marek w okresie pandemii

2020-03-23  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl

Część marek działających na polskim rynku zintensyfikowały działania komunikacyjne skierowane do klientów i pracowników, jednak większość wstrzymała informowanie o swoich działaniach – wynika z tygodniowego podsumowania działań marek przygotowanego przez agencję Magna Talenta, specjalizującą się w budowaniu wizerunku marek, w tym prezesów największych, polskich firm.

Brak aktywnej komunikacji z klientami

71 proc. pracowników firm uważa, że głos prezesa marki jest ważny i oczekują, że zajmie stanowisko w ważnych tematach branżowych, w przypadku sytuacji kryzysowej w kraju i w sprawach związanych z pracownikami[1]. Tymczasem spora część marek zupełnie zrezygnowała z komunikacji zewnętrznej z klientami, a informacje o planowanych działaniach w okresie pandemii kierowane są jedynie do pracowników firm, z wykorzystaniem wewnętrznych komunikatorów.

 – Z naszych obserwacji aktywności marek i profili osobistych członków zarządu firm na LinkedIn wynika, że spora część firm w okresie ostatniego tygodnia zupełnie zrezygnowała z komunikacji. Nie jest to dobra metoda. Szczególnie teraz, w tak trudnym dla nas wszystkich okresie, zarówno pracownicy, ale również klienci wymagają od firm jasnych komunikatów. Obserwujemy, że firmy nie odnajdują się w nowej sytuacji i nie do końca wiedzą, w jaki sposób powinny komunikować się z klientami – mówi ekspert ds. komunikacji marek Magna Talenta Piotr Grządziel.

BNP Paribas jasno o swoich działaniach

Jednak, dla niektórych marek, czas pandemii to odpowiedni okres do tego, aby wyjść naprzeciwko oczekiwaniom klientów i jasno komunikować o działaniach. Przemysław Furlepa – wiceprezes zarządu BNP Paribas Polska w nagranym wideo, które firma zamieściła na LinkedIn przekazał, w jaki sposób będzie funkcjonował bank.

 – Prezes poinformował o tym, że placówki będą miały skrócony czas funkcjonowania. Wszystko po to, aby zmniejszyć ryzyko zakażenia koronawirusem i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Bank wprowadził również restrykcje dotyczące liczby osób, jaka może przebywać jednorazowo w placówce czy jakie powinny być odstępy pomiędzy nimi. BNP zainwestował również w płyty pleksiglasowe, aby zwiększyć bezpieczeństwo doradców i klientów. To przykład dobrej komunikacji lidera. Klienci i pracownicy wiedzą, jakie bank wdraża procedury, a dzięki temu mogą czuć się bezpieczniej – uważa Piotr Grządziel.

InPost dostarcza paczki do paczkomatów także w weekendy

Firma InPost poinformowała natomiast o przyspieszonym wdrożeniu nowej usługi. Jej prezes – Rafał Brzóska przekazał za pomocą LinkedIn, że paczki będą dostarczane do paczkomatów także w weekendy. Klienci mogą odbierać je w sposób praktycznie bezdotykowy za pomocą aplikacji mobilnej. Zdaniem firmy, „w sytuacji zagrożenia z jaką mamy dziś do czynienia w gospodarce zachowanie ciągłości łańcucha dostaw jest absolutnie kluczowe”. Takie działanie ma również zachęcić Polaków do częstszego korzystania z paczkomatów i zminimalizowania dostaw kurierskich, a tym samym zmniejszenia ryzyka zakażenia koronawirusem. Informacja przekazana przez firmę InPost spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród klientów.

Nie tylko wdrożenia, ale i podziękowania

Firmy nie tylko wdrażają nowe rozwiązania, ale w mediach społecznościowych komunikują o tym, jak bardzo doceniają działania pracowników służby zdrowia, mające na celu ochronę nas wszystkich. Przykładem jest LuxMed, który w mediach społecznościowych opublikował wideo, dziękując pracownikom służby zdrowia.

 

Cztery strategie komunikacji marek

Pierwszy tydzień pandemii był czasem sprawdzianu dla wielu przedsiębiorstw, wdrażania nowej organizacji pracy i nowego stylu komunikacji. Polskie firmy nadal jednak szukają sposobu na komunikowanie o swoich działaniach w czasach pandemii.

 – Zauważamy cztery rodzaje strategii komunikacyjnej marek. Pierwsza z nich to zupełne wyciszenie komunikacji. Większość przedsiębiorstw organizuje teraz swoje struktury, zupełnie zapominając o odpowiedniej komunikacji. Część firm po prostu omija temat, działając jak dotychczas. Inne publikują bezpieczne treści i komunikaty. Ostatnia strategia to odważne mówienie o temacie i te firmy wygrywają najwięcej. Reakcje ludzi na ich działania są bardzo dobre, wyróżniają się na rynku, budują wiarę i zaufanie, a to ogromnie potrzebne w dzisiejszych, trudnych czasach – mówi ekspert ds. komunikacji marek Magna Talenta Piotr Grządziel.

Marki coraz częściej prowadzą również działania CSR-owe. Restauracje z grupy AmRest dostarczają bezpłatne posiłki dla personelu medycznego, natomiast przekazanie określonych kwot na walkę z pandemią zadeklarowały m.in. Fundacja Orlen, Grupa Lotos czy Bank Pekao.

 


[1] Edelman Trust Barometr

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38PR & Content Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.