Dziesiątki kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej - Fracht FWO Polska
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, stawia teraz na dynamiczny rozwój transportu morskiego kontenerów. Na początku kwietnia firma uruchomiła nowy oddział w Szczecinie, który organizuje transporty morskie dla różnych grup ładunków. Jednym z nich była dostawa z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów na zlecenie czołowego polskiego eksportera mebli. Ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, wymagało to precyzyjnego zaplanowania w czasie i synchronizacji kilku gałęzi transportowych na krótkich odcinkach.
Fracht FWO odpowiadał za kompleksową organizację transportu i przeładunków, a realizacja tego projektu trwała 60 dni. Dostawę kilkudziesięciu kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej podzielono na kilka etapów, od załadunku kontenerów na terenie zakładu w Polsce aż po ich wyładunek w porcie morskim w Arabii Saudyjskiej. Najpierw, transportem drogowym kontenery z zakładu produkcyjnego zostały dostarczone do terminala kolejowego, gdzie przeładowano je na pociągi jadące do portu morskiego na południu Europy. Stąd, dalej już popłynęły statkiem morskim do portu Jeddah w Arabii Saudyjskiej.
Planując kolejne etapy łańcucha dostaw, spedytorzy Fracht FWO musieli zwracać uwagę na „transit time” każdego wykorzystanego tutaj rodzaju transportu i możliwość synchronizacji przeładunków w ściśle określonym czasie, np. realizacja transportu kolejowego wynosiła 3 dni, a transportu morskiego z portu Koper do portu Jeddah trwała tylko 8 dni. Co ważne, odejścia statku do Arabii Saudyjskiej z portu Koper odbywają się co dwa tygodnie. Spedytorzy musieli więc tak zaplanować cały proces, aby zapewnić dostawę kontenerów z meblami do portu w odpowiednim terminie a jednocześnie uniknąć kosztów składowania ich na terminalu kontenerowym. Wymagało to wynegocjowania korzystnego terminu wolnego od opłat demurrage, detention i storage na cały czas realizacji eksportu. Wszystko to po wcześniejszym ustaleniu planu załadunkowego z producentem oraz wzięciu pod uwagę bieżącej korekty w oparciu o rzeczywiste działania wszystkich uczestników całego łańcucha dostaw. W sumie czas transportu z Polski do miejsca docelowego zajął kilkanaście dni.
Do zadań zespołu Fracht FWO należało też dopełnienie licznych formalności, w tym nadzór nad procedurami celnymi, dokumentacją przewozową oraz dokumentacją związaną z przeładunkami kontenerów w terminalach. Dodatkowo międzynarodowa wymiana towarów z Arabią Saudyjską wymagała uruchomienia procedury legalizacji dokumentów. Trzeba więc było dopilnować jak najszybszego dostarczenia oryginałów odpowiednich certyfikatów i pozostałej dokumentacji.
Należy też podkreślić, iż dostawa ta nie mogłaby się odbyć bez międzynarodowej współpracy Fracht FWO Polska z agentami Grupy Fracht w portach morskich Koper w Słowenii i Jeddah w Arabii Saudyjskiej.
- Przy realizacji tego typu projektów równie ważna, jak dobre planowanie jest gotowość do szybkiej i elastycznej reakcji na zmiany. Tylko dzięki długoletniemu doświadczeniu i wyznaczeniu dedykowanego zespołu, który dbał o każdy szczegół i czuwał nad procesami praktycznie 24 godziny na dobę, mogliśmy przygotować rozwiązania na najwyższym poziomie i zrealizować cały łańcuch dostawy bez zakłóceń – podkreśla Piotr Prasał, Dyrektor ds. Frachtu Morskiego w Fracht FWO Polska.
Fracht FWO Polska jest częścią światowej Grupy Fracht, która specjalizuje się w obsłudze przemysłu różnych branż. Do grona klientów Fracht FWO należą przedsiębiorstwa z przemysłu ciężkiego, chemicznego, branży automotive oraz FMCG jak i farmaceutycznej. Fracht świadczy pełen wachlarz usług, od prostych transportów drogowych po skomplikowane projekty logistyczne, wykorzystując przy tym różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy. W ostatnim czasie operator dynamicznie rozwija transporty morskie kontenerowe na wszystkich kierunkach świata.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.