Komunikaty PR

Ecolab wprowadza tekstylia czyszczące 100 proc. z recyklingu

2024-03-26  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Ecolab wprowadził dwie innowacyjne linie tekstyliów czyszczących przyjaznych środowisku. Firma wykazała, że przy produkcji ściereczek Polifix® Microlin Planet i mopów płaskich Rasant® Planet znacząco ograniczyła zużycie wody i energii oraz emisję gazów cieplarnianych. Choć tekstylia wykonane zostały w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu, to są równie trwałe i wydajne, co ich wersje standardowe. 

Nowe profesjonalne tekstylia do czyszczenia Ecolab są odpowiedzią na dążenia zarówno branży sprzątającej, jak i HoReCa do ograniczania do minimum wpływu działalności na środowisko oraz współpracy wyłącznie z odpowiedzialnymi i zaangażowanymi społecznie dostawcami. 

Ściereczki Polifix® Microlin Planet zostały wykonane w 100 proc. z włókna poliestrowego z recyklingu. Umożliwiają bezpieczne i higieniczne czyszczenie powierzchni, zarówno na mokro, jak i na sucho. Gramatura 360 g/m² zapewnia optymalne wchłanianie wody, a kodowanie barwne ułatwia ich właściwe wykorzystanie. 

Mopy z linii Rasant® Planet powstały w 100 proc. z bawełny oraz poliestru pochodzących z recyklingu. Mopy Basic Planet przeznaczone są do czyszczenia podłóg wykonanych z różnych materiałów, takich jak PCV, linoleum, korek, płytki czy marmur. Mają szarą taśmę brzegową, która zapewnia wysoką stabilność materiału. Ponadto mopy Mikro Top Planet posiadają plusz z mikrofibry ze wszystkich stron, co ułatwia czyszczenie narożników i krawędzi. Produkty wyróżniają się dobrymi właściwościami ślizgowymi: Basic Planet z wydajnością na poziomie 20 m², Mikro Top Planet - 28 m², a Mikro Basic Planet - 22 m².  

Dane produkcyjne Ecolab pokazały, że w celu wytworzenia jednej ściereczki Polifix® Microlin i jednego mopa Rasant® Planet zużyto odpowiednio 33 proc. i 24 proc. mniej CO2, 25 proc. i 20 proc. mniej energii oraz 20 proc. i 16 proc. mniej wody niż w przypadku tych samych produktów niepochodzących z recyklingu. Ponadto w centrum badawczo-rozwojowym Ecolab w Monheim am Rhein w Niemczech wszystkie nowe tekstylia czyszczące z recyklingu przetestowane zostały w 500 cyklach prań pod kątem wydajności, stabilności i kurczliwości.  

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Firma RUSZA BCC STARTUPS
2024-04-25 | 11:15

RUSZA BCC STARTUPS

Rusza BCC STARTUPS - nowa linia biznesowa Business Centre Club. Najstarsza i największa organizacja pracodawców otwiera się na młodych przedsiębiorców i wychodzi naprzeciw
Firma Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
2024-04-25 | 11:05

Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw

Business Centre Club wraz z partnerami: firmą doradczą Crido oraz startupem Innciate zaprasza do udziału w Badaniu Innowacyjności Przedsiębiorstw, którego celem jest ocena poziomu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.