Edukacja brzmieniem electro
Rusza kampania edukacyjna EkoElectro, której celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy, szczególnie wśród młodych ludzi, na temat prawidłowego postępowania z elektrośmieciami. Do współpracy zaangażowano artystkę muzyki elektronicznej – Zamilską, która na potrzeby kampanii stworzyła nowy utwór muzyczny, w oparciu o motyw bijącego serca Planety. Można go posłuchać angażując się w edukacyjną konwersację z botem w aplikacji Messenger. Kampania organizowana jest przez UNEP/GRIDWarszawa i ElektroEko, w partnerstwie z firmą SAMSUNG.
Głównym celem kampanii EkoElectro jest dotarcie z edukacyjnym przekazem do dwudziesto- i trzydziestolatków, aktywnie korzystających z takich sprzętów, jak telefony komórkowe i tablety. Wyzwaniem było zainteresowanie młodych ludzi tematem elektrośmieci. Rozwiązaniem stało się stworzenie utworu muzycznego ze znaną i cenioną artystką muzyki elektronicznej - Zamilską. Na język nowoczesnej muzyki przełożona została prośba od Planety o zaangażowanie i pomoc. Treść edukacyjną przekazuje specjalnie przygotowany bot w Messengerze, w formie interaktywnej konwersacji wokół muzyki: m.me/PosluchajEkoElectro
„To bardzo ważne, aby wszystkie elektrośmieci oddawane były przez konsumentów do miejsc do tego przeznaczonych. Chcemy żyć w sposób wygodny, korzystać z dóbr cywilizacji. Jednak, aby móc zachować komfort życia i dobrostan ludzkości konieczne jest korzystanie z technologii i sprzętów w sposób odpowiedzialny, pozwalający chronić środowisko naturalne przed zniszczeniem. Dlatego szukamy sposobów na skuteczne dotarcie z przekazem kampanii dotyczącym tego ważnego tematu bezpośrednio do użytkowników sprzętów” – podkreśla Maria Andrzejewska, Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.
Odbiorcy angażowani są w bogatą wizualnie konwersację przez kilka dni, a w zamian otrzymują kolejne ścieżki utworu. W trakcie rozmowy dowiadują się co zrobić ze starym i nieużywanym już sprzętem elektronicznym i elektrycznym, aby efektywnie i bezpiecznie wykorzystać surowce, które można z niego jeszcze odzyskać. Uczą się, dlaczego istotne jest, aby poddawać go recyklingowi lub utylizacji w określony sposób, i co przez to zyskujemy zarówno w wymiarze ekologicznym, ale również ekonomicznym. Na koniec, po trzech dniach, otrzymują w całości nowy utwór artystki.
„Młodzi ludzie są dla nas niezwykle ważną grupą odbiorców. – mówi Anna Podsiadło, Marketing Manager w ElektroEko - Wyrośli w świecie nowych technologii, korzystają z nich chętnie i umiejętnie. Ich kompetencje w obchodzeniu się ze sprzętami chcemy poszerzyć o świadome i odpowiedzialne korzystanie z nich, uwzględniające troskę o przyrodę i przyszłość kolejnych pokoleń. Dlatego z przekazem edukacyjnym pojawiamy się w ich „środowisku naturalnym”, jakim są internetowe komunikatory i media społecznościowe”
Dotarcie do grupy młodych odbiorców zapewnia angażujący, interaktywny format kampanii: specjalnie zbudowany bot (w pierwszym etapie kampanii od 1 do 15 grudnia) oraz strona kampanii na Facebooku (w drugim etapie kampanii od 16 do 31 grudnia). Motywacją do wejścia w interakcję jest wirtualne spotkanie z Zamilską - Artystką, która skomponowała specjalnie na potrzeby kampanii elektroniczny utwór EkoElectro.
„Utwór EkoElectro oparty jest na motywie bijącego serca Planety. To muzyczna próba przybliżenia nas do naturalnego rytmu, o którym często na co dzień zapominaliśmy w ostatnich dziesięcioleciach. To artystyczna forma przypominania o potrzebie zachowania tego rytmu, charakteryzującego świat przyrody, o który jako ludzie musimy bardziej bezkompromisowo dbać – również w swoich codziennych nawykach i działaniach” – wyjaśnia Zamilska.
Kampania „EkoElectro” organizowana jest przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP), działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Współorganizatorem kampanii jest organizacja odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego ElektroEko,
a partnerem firma Samsung Polska. Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja SocialPowers. Bota
stworzyła firma finderstand, materiały wideo wyprodukowało Stream Studio, a kampanię wsparła agencja muzyczna CORD Warszawa.
![TOP5 umiejętności przyszłości. Co nas wyróżni na rynku pracy? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2079982543,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
TOP5 umiejętności przyszłości. Co nas wyróżni na rynku pracy?
![Druga edycja eduSensus Education Awards 2024](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_112082682,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Druga edycja eduSensus Education Awards 2024
![„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1865090627,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/anna-jimenez-calaf-ploq7ouq0fm-unsplash_1,w_274,_small.jpg)
Zmiany w ustawie wiatrakowej przełożą się na dodatkowe wpływy do budżetów gmin. Do 2030 roku sięgnąć mogą one 935 mln zł
Nowelizacja ustawy wiatrakowej, a szczególnie zmniejszenie wymaganej odległości farm od zabudowań, może zwiększyć potencjał polskiej energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie. Przychody z podatków od takich instalacji mogą wynieść w każdej z gmin nawet kilka milionów złotych rocznie. Na turbinach wiatrowych w gminie zyskają również sami mieszkańcy, ponieważ 10 proc. łącznej mocy zainstalowanej będzie możliwe do objęcia przez mieszkańców na zasadzie tzw. wirtualnego prosumenta. – Wokół energetyki wiatrowej krąży jednak wiele mitów. Konieczna jest edukacja społeczeństwa – podkreśla Anna Kosińska z Res Global Investment.
Problemy społeczne
Ukraińscy uchodźcy w Polsce mają coraz lepszy dostęp do opieki zdrowotnej. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/who-uchodzcy-foto,w_133,_small.jpg)
Uchodźcy z Ukrainy, którzy przebywają w Polsce, mają coraz lepszy dostęp do polskiego systemu opieki zdrowotnej i coraz lepiej rozumieją, jak się w nim poruszać. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi, blisko co piąty korzysta z usług stomatologicznych, a wśród dzieci obserwowany jest wzrost poziomu wyszczepienia. Statystyki zebrane przez GUS i Światową Organizację Zdrowia pokazują też, że wyzwania, z którymi wciąż się mierzą – jak długie kolejki do specjalistów, duże koszty konsultacji i leczenia czy wysokie ceny leków – pokrywają się z tymi, z którymi boryka się również polskie społeczeństwo.
Ochrona środowiska
Średnie i małe firmy mogą mieć problem z gromadzeniem danych do raportów zrównoważonego rozwoju. Bez nich grozi im utrata partnerów biznesowych
![](https://www.newseria.pl/files/11111/meritoros-esg-foto,w_133,r_png,_small.png)
Duże podmioty już w 2025 roku będą musiały opublikować swoje raporty zrównoważonego rozwoju w zgodzie z wymogami unijnej dyrektywy CSDR. To pociągnie za sobą zmiany w całym łańcuchu wartości i wpłynie również na MŚP. Ich więksi partnerzy biznesowi zaczną bowiem wymagać od nich dostarczania określonych danych – dotyczących m.in. ich emisji gazów cieplarnianych i wpływu na środowisko – aby móc je uwzględnić w swoich sprawozdaniach. – Mniejsze firmy, które są partnerami czy podwykonawcami dużych koncernów, będą musiały ten wymóg spełnić – podkreśla Dariusz Brzeziński z Meritoros. Jego zdaniem w praktyce mogą jednak mieć z tym duży problem.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.