Komunikaty PR

26 zespołów z całej Polski w półfinale programu Solve for Tomorrow 2022/2023

2022-11-17  |  12:00
Biuro prasowe

Za nami pierwszy etap naboru do II edycji programu Solve for Tomorrow. Do oceny jury zakwalifikowało się 127 zgłoszeń. Spośród nich wybrano półfinałowe zespoły, które będą w najbliższych miesiącach doskonalić swoje pomysły przy pomocy metodologii Design Thinking. Projekty półfinalistów skupiały się wokół bezpieczeństwa młodzieży i dzieci w Internecie, wsparcia osób starszych i z niepełnosprawnościami, integracji międzypokoleniowej, zdrowia psychicznego młodego pokolenia, a także dbałości o stan polskich rzek, oszczędzania wody, pozyskiwania nowych źródeł energii oraz ograniczenia ilości odpadów.

Solve for Tomorrow to program skierowany do młodego pokolenia, które nie pozostaje obojętne na losy naszej planety czy problemy społeczne. Do II edycji programu mogli zgłaszać się uczniowie z klas 7-8 szkół podstawowych oraz klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami. Ich zadaniem było opracowanie nieszablonowego pomysłu związanego z jednym z czterech obszarów: zdrowiem, bezpieczeństwem, klimatem lub integracją.

Finalnie do programu wpłynęło 150 projektów, z czego do dalszej oceny jury zakwalifikowało się 127. Spośród wypełnionych aplikacji 36 dotyczyło zagadnień związanych z klimatem, 34 – ze zdrowiem, 33 – z integracją, a 24 – z bezpieczeństwem. Województwa, które mogą pochwalić się największą liczbą zgłoszonych projektów, to mazowieckie (32), wielkopolskie (19), dolnośląskie (13) i śląskie (12).

Do półfinału zakwalifikowało się:

  • 6 zespołów z obszaru bezpieczeństwa: Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie, I Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół nr 1 im. ks. Czesława Lissowskiego w Rypinie, Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Henrykowie – Szprotawa, I Liceum Ogólnokształcące im. dr. Władysława Gębika d. Polskie Gimnazjum w Kwidzynie i Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Kwidzynie, Zespół Szkół Nr 1 w Choszcznie i Zespół Szkół Elektronicznych w Lublinie.
  • 8 zespołów z obszaru integracji: Świetlica Środowiskowa dla Dzieci i Młodzieży “Bartek” w Legnicy, I Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie, Technikum dla Niewidomych w Laskach, Szkoła Branżowa I stopnia, Szkoła Podstawowa nr 264 im. Gabrieli Mistral w Warszawie, Zespół Szkół, Technikum im. Stefana Bieszka w Chojnicach, Liceum Ogólnokształcące im. II Armii Wojska Polskiego w Trzebnicy, Liceum Ogólnokształcące Spark Academy w Poznaniu i Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Wysokiem Mazowieckiem.
  • 5 zespołów z obszaru zdrowia: XX Liceum Ogólnokształcące im. J. Słowackiego w Łodzi, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej w Dudach k. Ostrowi Mazowieckiej, Szkoła Podstawowa w Starych Proboszczewicach, Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr III z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej – Curie w Opolu i III Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida w Koninie.
  • 6 zespołów z obszaru klimatu: Liceum Ogólnokształcące nr V we Wrocławiu, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bolesława Krzywoustego w Sochaczewie, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kopalni, Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza we Wrześni, I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Jarosławiu i Kłodzka Szkoła Przedsiębiorczości.

Ponadto w półfinale znalazł się też zespół z Bednarskiej Szkoły Realnej, który to zajął 1. miejsce w Hackathonie, organizowanym w Centrum ElektroEkologii w Warszawie.

Pomysły oceniało jury w składzie: Maria Andrzejewska (dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa), prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), Anna Dziama (Pełnomocnik Dyrektora Naczelnego ds. jakości i rozwoju działań edukacyjnych w Centrum Nauki Kopernik), Kinga Pasternak (Rzecznik Centrum GovTech), Marzena Strzelczak (prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu),  Zuzanna Polak (Kierownik Zespołu Budowania Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK), Piotr Stelmachów (Vice President i Head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska) oraz Adam Roś (VP R&D Strategy w Samsung R&D Institute Polska).

Co dalej?

Półfinaliści będą dopracowywać swoje pomysłu przy pomocy  metodologii Design Thinking. Dla większości uczniów jest to zupełnie nowy proces, podczas którego analizują swój pomysł z wielu różnych perspektyw. Zgodnie z tą metodą to użytkownik jest najważniejszy i kluczowe jest poznanie jego potrzeb, problemów i marzeń. Na ten proces składa się 5 etapów: empatyzacja, definiowanie problemu, generowanie rozwiązań, prototypowanie i testowanie. Podczas pracy z metodologią zespoły dochodzą często do bardzo zaskakujących wniosków, a ich początkowe pomysły nieraz zmieniają się o 180 stopni. W tym niezwykłym procesie wspierają ich ambasadorzy programu Solve for Tomorrow, czyli wybitni eksperci i nauczyciele z misją. Zespoły wezmą także udział w dodatkowych szkoleniach m.in. z zakresu budowania marki osobistej.

Do 16 stycznia  2023 roku półfinaliści przygotują podsumowanie swoich projektów w formie materiału video. Następnie, spośród nich jury wybierze minimum 8 zespołów, które przejdą do fazy finałowej.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Centrum Nauki Kopernik. Partnerem programu jest UNEP/GRID-Warszawa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024 Biuro prasowe
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych
Edukacja Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
2024-07-05 | 08:37

Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt

Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Transformacji Cyfrowej w Ukrainie ogłosiły projekt odbudowy ukraińskich szkół na nieokupowanych terenach kraju. Specjalnie powołany w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.