Komunikaty PR

26 zespołów z całej Polski w półfinale programu Solve for Tomorrow 2022/2023

2022-11-17  |  12:00
Biuro prasowe

Za nami pierwszy etap naboru do II edycji programu Solve for Tomorrow. Do oceny jury zakwalifikowało się 127 zgłoszeń. Spośród nich wybrano półfinałowe zespoły, które będą w najbliższych miesiącach doskonalić swoje pomysły przy pomocy metodologii Design Thinking. Projekty półfinalistów skupiały się wokół bezpieczeństwa młodzieży i dzieci w Internecie, wsparcia osób starszych i z niepełnosprawnościami, integracji międzypokoleniowej, zdrowia psychicznego młodego pokolenia, a także dbałości o stan polskich rzek, oszczędzania wody, pozyskiwania nowych źródeł energii oraz ograniczenia ilości odpadów.

Solve for Tomorrow to program skierowany do młodego pokolenia, które nie pozostaje obojętne na losy naszej planety czy problemy społeczne. Do II edycji programu mogli zgłaszać się uczniowie z klas 7-8 szkół podstawowych oraz klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami. Ich zadaniem było opracowanie nieszablonowego pomysłu związanego z jednym z czterech obszarów: zdrowiem, bezpieczeństwem, klimatem lub integracją.

Finalnie do programu wpłynęło 150 projektów, z czego do dalszej oceny jury zakwalifikowało się 127. Spośród wypełnionych aplikacji 36 dotyczyło zagadnień związanych z klimatem, 34 – ze zdrowiem, 33 – z integracją, a 24 – z bezpieczeństwem. Województwa, które mogą pochwalić się największą liczbą zgłoszonych projektów, to mazowieckie (32), wielkopolskie (19), dolnośląskie (13) i śląskie (12).

Do półfinału zakwalifikowało się:

  • 6 zespołów z obszaru bezpieczeństwa: Zespół Szkół Politechnicznych w Głogowie, I Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół nr 1 im. ks. Czesława Lissowskiego w Rypinie, Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Henrykowie – Szprotawa, I Liceum Ogólnokształcące im. dr. Władysława Gębika d. Polskie Gimnazjum w Kwidzynie i Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Kwidzynie, Zespół Szkół Nr 1 w Choszcznie i Zespół Szkół Elektronicznych w Lublinie.
  • 8 zespołów z obszaru integracji: Świetlica Środowiskowa dla Dzieci i Młodzieży “Bartek” w Legnicy, I Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie, Technikum dla Niewidomych w Laskach, Szkoła Branżowa I stopnia, Szkoła Podstawowa nr 264 im. Gabrieli Mistral w Warszawie, Zespół Szkół, Technikum im. Stefana Bieszka w Chojnicach, Liceum Ogólnokształcące im. II Armii Wojska Polskiego w Trzebnicy, Liceum Ogólnokształcące Spark Academy w Poznaniu i Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Wysokiem Mazowieckiem.
  • 5 zespołów z obszaru zdrowia: XX Liceum Ogólnokształcące im. J. Słowackiego w Łodzi, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej w Dudach k. Ostrowi Mazowieckiej, Szkoła Podstawowa w Starych Proboszczewicach, Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr III z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej – Curie w Opolu i III Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida w Koninie.
  • 6 zespołów z obszaru klimatu: Liceum Ogólnokształcące nr V we Wrocławiu, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bolesława Krzywoustego w Sochaczewie, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kopalni, Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza we Wrześni, I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Jarosławiu i Kłodzka Szkoła Przedsiębiorczości.

Ponadto w półfinale znalazł się też zespół z Bednarskiej Szkoły Realnej, który to zajął 1. miejsce w Hackathonie, organizowanym w Centrum ElektroEkologii w Warszawie.

Pomysły oceniało jury w składzie: Maria Andrzejewska (dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa), prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), Anna Dziama (Pełnomocnik Dyrektora Naczelnego ds. jakości i rozwoju działań edukacyjnych w Centrum Nauki Kopernik), Kinga Pasternak (Rzecznik Centrum GovTech), Marzena Strzelczak (prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu),  Zuzanna Polak (Kierownik Zespołu Budowania Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK), Piotr Stelmachów (Vice President i Head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska) oraz Adam Roś (VP R&D Strategy w Samsung R&D Institute Polska).

Co dalej?

Półfinaliści będą dopracowywać swoje pomysłu przy pomocy  metodologii Design Thinking. Dla większości uczniów jest to zupełnie nowy proces, podczas którego analizują swój pomysł z wielu różnych perspektyw. Zgodnie z tą metodą to użytkownik jest najważniejszy i kluczowe jest poznanie jego potrzeb, problemów i marzeń. Na ten proces składa się 5 etapów: empatyzacja, definiowanie problemu, generowanie rozwiązań, prototypowanie i testowanie. Podczas pracy z metodologią zespoły dochodzą często do bardzo zaskakujących wniosków, a ich początkowe pomysły nieraz zmieniają się o 180 stopni. W tym niezwykłym procesie wspierają ich ambasadorzy programu Solve for Tomorrow, czyli wybitni eksperci i nauczyciele z misją. Zespoły wezmą także udział w dodatkowych szkoleniach m.in. z zakresu budowania marki osobistej.

Do 16 stycznia  2023 roku półfinaliści przygotują podsumowanie swoich projektów w formie materiału video. Następnie, spośród nich jury wybierze minimum 8 zespołów, które przejdą do fazy finałowej.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Centrum Nauki Kopernik. Partnerem programu jest UNEP/GRID-Warszawa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2024-05-14 | 01:00

Czy nauka języka angielskiego może być prosta i przyjemna?

Możliwości na rynku jest wiele – od standardowych zajęć szkolnych, dodatkowych zajęć stacjonarnych, po zajęcia online. Trudność jednak pojawia się w momencie wyboru – skąd wiedzieć, które zajęcia będą
Edukacja MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia
2024-05-09 | 12:15

MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia

Tylko 39 proc. menedżerów uważa, że wykładowcami w programach MBA powinna być kadra naukowa polskich uczelni. Zdecydowana większość widzi w tej roli konsultantów i
Edukacja Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
2024-05-07 | 15:52

Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?

Nie daje wytchnienia nawet nocy, zaburzając sen i powodując ciągłe niewyspanie. A dziecko staje się coraz bardziej wycofane i nieobecne.   - Wiemy, jak ważne jest wsparcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.