Komunikaty PR

9 zespołów w finale Solve for Tomorrow

2022-01-25  |  10:00
Biuro prasowe

Przez ostatnich kilka miesięcy młodzi ludzie, którzy zakwalifikowali się do programu Solve for Tomorrow, intensywnie pracowali nad rozwijaniem swoich pomysłów z zakresu zdrowia, bezpieczeństwa i klimatu. Efekty swoich działań przedstawili w materiałach wideo. Na podstawie filmów oraz oceny postępów wystawionej przez mentorów, jury wyłoniło właśnie 9 zespołów, które przejdą do ścisłego finału programu.

Solve for Tomorrow to nowy program edukacyjny Samsung, który wystartował we wrześniu zeszłego roku. Skierowany jest do uczniów ze szkół ponadpodstawowych i nauczycieli oraz studentów I i II roku studiów pierwszego stopnia. Dzięki SFT młodzi ludzie mogą zmierzyć się z wyzwaniami XXI wieku, takimi jak dbanie o kondycję psychiczną, ochrona środowiska w pobliżu miejsca zamieszkania czy poczucie bezpieczeństwa w czasie późnych powrotów do domu.

Spośród 138 aplikacji zgłoszonych w jednej z trzech kategorii: zdrowia, bezpieczeństwa lub klimatu, jury wyłoniło 25 zespołów, które przeszły do półfinału programu. W kolejnym etapie  uczestnicy wzięli udział w warsztatach Design Thinking i pracowali nad udoskonaleniem swoich pomysłów. W tym celu każdy zespół odbył 4 spotkania z trenerami, a zarazem ambasadorami programu Solve for Tomorrow. Trenerzy pracowali w parach, dzięki czemu drużyny otrzymały wsparcie dostosowane do ich potrzeb, indywidualną opiekę i ekspertyzę z różnych obszarów. Zespoły miały okazję sięgnąć do swoich początkowych pomysłów na projekt, ponownie zastanowić się nad grupą docelową, doprecyzować i pogłębić wiedzę o wybranej personie i o jej potrzebach, a następnie popracować nad zdefiniowaniem wyzwania, poszukać najlepszego rozwiązania i rozpocząć pracę nad jego prototypem. Dzięki wspólnym spotkaniom, możliwości wymiany doświadczeń i informacjom zwrotnym, uczestnicy mogli udoskonalać swój pomysł. W efekcie powstały podsumowania wideo, w których zespoły pokazały proces tworzenia i osiągnięte efekty. Filmy oraz oceny wystawione przez mentorów stanowiły podstawę do dyskusji jury.

Do finałowej dziewiątki zakwalifikowały się następujące zespoły:

  1. I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Bielsku Podlaskim – Bezpieczne powroty o każdej porze
  2. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu – Poczuj się bezpiecznie w Poznaniu
  3. Liceum Ogólnokształcące nr V im. Generała Jakuba Jasińkiego we Wrocławiu – Aplikacja G-CAN – zmieniaj świat, spacerując po osiedlu
  4. Akademia High School w Warszawie – Wodorosty kontra CO2
  5. Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej w Rybniku – Dronosiewność”- pomagamy przyrodzie zazielenić hałdy w Rybniku
  6. I Liceum Ogólnokształcące im. Aleksandra Omieczynskiego w Gryfinie – Nawóz potrzebny od zaraz
  7. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie – Zrozumienie i wsparcie to podstawa – aplikacja wspierająca osoby z zaburzeniami psychicznymi
  8. Liceum Mundurowe Spartakus w Kwidzynie – Aplikacja wsparcia psychicznego dla młodych od młodych
  9. VIII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej – Curie w Katowicach – „Terrain Story” – gra terenowa o tym jak zadbać o zdrowie psychiczne

Szczegółowe informacje o finalistach są dostępne na stronie: https://solvefortomorrow.pl/finalisci

Pomysły oceniali: Piotr Stelmachów, Vice President i Head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska pełniący funkcję przewodniczącego jury, Maria Andrzejewska – dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa, prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), Zuzanna Polak – kierownik Zespołu Budowania Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK oraz Anna Dziama, Zastępca Dyrektora Programowego ds. Edukacji  w Centrum Nauki Kopernik.

Webinary z wolontariuszami

W ostatnim etapie programu finaliści będą przygotowywać prezentację, udoskonalając dotychczasowe efekty swojej pracy. W planach są spotkania z trenerami na całodniowych warsztatach zorganizowanych u finalistów, podczas których będą pracować nad prototypem swojego rozwiązania i przygotowywać się do prezentacji finałowej. Wsparciem dla nich na tym etapie będą także wolontariusze Samsung, którzy odbędą indywidualny mentoring z finalistami, a także przeprowadzą dla nich webinary m.in. na temat mierzenia wpływu rozwiązań, autoprezentacji oraz przyszłości nowych technologii. Webinary to też ważna część oferty programowej Solve for Tomorrow, skierowana do drużyn niezakwalifikowanych do programu,  w szczególności tych, które chcą się rozwijać i są zainteresowane startem w kolejnych edycjach. Takie webinary do tej pory przeprowadzili eksperci dedykowani przez partnerów programu Solve for Tomorrow – Centrum Nauki Kopernik (na temat organizacji pracy projektowej)  i UNEP/GRID-Warszawa (na temat zmian klimatycznych).

Następnie podczas gali finałowej nastąpi przedstawienie poszczególnych projektów – każdy zespół opowie o koncepcji, zrealizowanych działaniach i wnioskach. Projekt Solve for Tomorrow zakończy się uroczystym ogłoszeniem zwycięzców 31 marca 2022 roku.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Centrum GovTech Polska oraz NASK. Partnerami projektu są Centrum Nauki Kopernik, UNEP/GRID-Warszawa, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Zwolnieni z Teorii.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem „Together for Tomorrow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.