Komunikaty PR

Akcja edukacyjna Michelin

2022-11-30  |  01:00
Biuro prasowe

 

Olsztyński oddział Michelin Polska zorganizował akcję edukacyjną promującą segregowanie odpadów, która była skierowana do uczniów szkół średnich. Konkurs „Eko Szkoła” polegał na nakręceniu wideo propagującego segregowanie, a laureatami zostały te placówki, których filmy zdobyły największą popularność w internecie. Zwycięzcy otrzymali od Michelin 35 zestawów do segregacji odpadów. Nagrody wyróżnionym szkołom wręczyli: Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz i Prezes Michelin Polska Juan Antonio Alvarez-Ossorio.

 

Olsztyńska fabryka Michelin, która zatrudnia ponad 5 tysięcy pracowników i zajmuje powierzchnię prawie 200 ha, stosuje liczne proekologiczne rozwiązania, takie jak wykorzystywanie samochodów elektrycznych w transporcie wewnętrznym czy transport intermodalny polegający na połączeniu transportu kolejowego i kołowego (transportowanie opon tirami ładowanymi na pociągi).

 

Dzięki inwestycjom środowiskowym fabryce udało się zmniejszyć zużycie wody o połowę.  Trwa budowa ciepłowni gazowej, która będzie wytwarzać energię zgodnie z przyszłymi bardziej restrykcyjnymi europejskimi normami ekologicznymi. Przyjazna dla środowiska ciepłownia ograniczy, a w przyszłości wyeliminuje, istniejące w fabryce węglowe źródła energii. 

 

- Skoro większość śmieci w Olsztynie to odpady niesegregowane, popularyzacja segregacji ma kluczowe znaczenie dla ochrony środowiska. Zorganizowaliśmy konkurs „Eko Szkoła”, by upowszechniać ideę gospodarowania odpadami wśród olsztyńskiej młodzieży. Wybraliśmy formułę edukacyjnego konkursu w sieci uznając, że w ten sposób najskuteczniej dotrzemy do młodszych olsztynian – podkreśla Juan Antonio Alvarez-Ossorio, Prezes Michelin w Polsce.

 

 

***

Grupa Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Firma produkuje, sprzedaje i promuje produkty, usługi oraz serwisy w dziedzinie mobilności. Michelin posiada w swojej ofercie opony do samochodów osobowych, ciężarowych, sprzętu rolniczego i budowlanego, samolotów, motocykli i rowerów, a także przewodniki, mapy i usługi digitalowe. 

Siedzibą Grupy Michelin jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na całym świecie ponad 124 760 tys. osób i jest obecna w 177 krajach. Michelin ma 68 zakładów produkcyjnych, które w 2021 r. łącznie wyprodukowały około 173 mln opon. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać! Biuro prasowe
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które
Edukacja UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
2024-12-28 | 01:00

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0

Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany gospodarcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.