Komunikaty PR

Akcja edukacyjna Michelin

2022-11-30  |  01:00
Biuro prasowe

 

Olsztyński oddział Michelin Polska zorganizował akcję edukacyjną promującą segregowanie odpadów, która była skierowana do uczniów szkół średnich. Konkurs „Eko Szkoła” polegał na nakręceniu wideo propagującego segregowanie, a laureatami zostały te placówki, których filmy zdobyły największą popularność w internecie. Zwycięzcy otrzymali od Michelin 35 zestawów do segregacji odpadów. Nagrody wyróżnionym szkołom wręczyli: Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz i Prezes Michelin Polska Juan Antonio Alvarez-Ossorio.

 

Olsztyńska fabryka Michelin, która zatrudnia ponad 5 tysięcy pracowników i zajmuje powierzchnię prawie 200 ha, stosuje liczne proekologiczne rozwiązania, takie jak wykorzystywanie samochodów elektrycznych w transporcie wewnętrznym czy transport intermodalny polegający na połączeniu transportu kolejowego i kołowego (transportowanie opon tirami ładowanymi na pociągi).

 

Dzięki inwestycjom środowiskowym fabryce udało się zmniejszyć zużycie wody o połowę.  Trwa budowa ciepłowni gazowej, która będzie wytwarzać energię zgodnie z przyszłymi bardziej restrykcyjnymi europejskimi normami ekologicznymi. Przyjazna dla środowiska ciepłownia ograniczy, a w przyszłości wyeliminuje, istniejące w fabryce węglowe źródła energii. 

 

- Skoro większość śmieci w Olsztynie to odpady niesegregowane, popularyzacja segregacji ma kluczowe znaczenie dla ochrony środowiska. Zorganizowaliśmy konkurs „Eko Szkoła”, by upowszechniać ideę gospodarowania odpadami wśród olsztyńskiej młodzieży. Wybraliśmy formułę edukacyjnego konkursu w sieci uznając, że w ten sposób najskuteczniej dotrzemy do młodszych olsztynian – podkreśla Juan Antonio Alvarez-Ossorio, Prezes Michelin w Polsce.

 

 

***

Grupa Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Firma produkuje, sprzedaje i promuje produkty, usługi oraz serwisy w dziedzinie mobilności. Michelin posiada w swojej ofercie opony do samochodów osobowych, ciężarowych, sprzętu rolniczego i budowlanego, samolotów, motocykli i rowerów, a także przewodniki, mapy i usługi digitalowe. 

Siedzibą Grupy Michelin jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na całym świecie ponad 124 760 tys. osób i jest obecna w 177 krajach. Michelin ma 68 zakładów produkcyjnych, które w 2021 r. łącznie wyprodukowały około 173 mln opon. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lider się szkoli, czyli o przewadze strategicznego myślenia nad AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 11:00

Lider się szkoli, czyli o przewadze strategicznego myślenia nad AI

Konieczność lifelong learning, czyli uczenia się przez całe życie, stała się faktem. Biznes – jak się wydaje – uświadomił to sobie najwcześniej, a liderzy to grupa,
Edukacja Jak pokonać bariery językowe w podróży?
2024-06-24 | 17:00

Jak pokonać bariery językowe w podróży?

Zagraniczne podróże to jeden z najczęściej wybieranych przez nas sposobów spędzania upragnionych wakacji. Jak się okazuje, dla niektórych takie eskapady wiążą się ze
Edukacja Oldschool jest fajny, ale nie w szkole!
2024-06-21 | 14:00

Oldschool jest fajny, ale nie w szkole!

To happening Centrum Nauczania Domowego prowadzony pod hasłem: “Oldschool jest fajny, ale nie w szkole” będący próbą zwrócenia uwagi na konieczność zmian

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.