Blisko 60 proc. Polaków chce, żeby nauka zdalna wróciła do szkół, jeśli zajdzie


Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Już jutro 1 września i rozpoczęcie nowego roku szkolnego. Przy tej okazji polska platforma do webinarów i wideokonferencji ClickMeeting sprawdziła, co obecnie Polacy sądzą o edukacji online. Jak się okazuje, aż 58 proc. badanych chce, aby w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa nauka zdalna wróciła do szkół. Według 39 proc. respondentów taki model wpływa na rozwój samodzielności. Jednocześnie 38 proc. osób chciałoby, żeby szkoły i uczelnie częściej korzystały z opcji hybrydowej.
Blisko 60 proc. Polaków chce powrotu nauki zdalnej, a 38 proc. jest za modelem hybrydowym
Jak się okazuje aż 58 proc. Polaków deklaruje, że w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa, chciałoby, żeby szkoły i uczelnie przeszły na zdalny tryb nauczania. Tylko 19 proc. badanych nie miało na ten temat zadania, a 23 proc. ankietowanych jasno odpowiedziało, że nie chciałby powrotu do edukacji online.
ClickMeeting zapytał respondentów również o to, czy szkoły i uczelnie powinny w większym stopniu korzystać z hybrydowych modeli nauczania? Tu również głosy były podzielone, najwięcej – bo 38 proc. osób – odpowiedziało, że tak, 33 proc., że nie, a 29 proc. badanych nie miało zdania na ten temat.
Edukacja zdalna uczy samodzielności według 39 proc. Polaków
ClickMeeting zapytał Polaków również o to, co według nich w trybie edukacji zdalnej jest pozytywne, a co negatywne. Jeśli chodzi o plusy, ankietowani odpowiedzieli: nauka samodzielności (39 proc.), możliwość wykorzystywania nowych technologii (35 proc.), oszczędność czasu (35 proc.), możliwość wykorzystywania multimedialnych materiałów (29 proc.), lepsza organizacja dnia (20 proc.), brak rozpraszaczy (10 proc.) oraz większy wpływ na edukację (4 proc.).
Natomiast jeśli chodzi o minusy nauczania online, odpowiadano: brak kontaktu z rówieśnikami (83 proc.), brak ruchu i prawdziwych przerw (64 proc.), niższy poziom nauczania (62 proc.) oraz gorsze skupienie i mniejsze zaangażowanie (57 proc.).
– Choć nauka zdalna błyskawicznie i nieoczekiwanie wkroczyła w nasz w system edukacji, stosunkowo szybko nauczyliśmy się efektywniej pracować w tym trybie. Samo zdobywanie wiedzy online zyskuje coraz więcej zwolenników. Blended learning i nauka hybrydowa są rozwiązaniami, które mogą połączyć świat offline i online w edukacji. Pomagają także w zdobywaniu zupełnie nowych kompetencji: nie tylko tych cyfrowych, ale również związanych z samodzielnością czy umiejętnością organizacji własnego czasu pracy – komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.
Warto również wspomnieć, że ClickMeeting poprzez swoją platformę do edukacji online znacząco usprawnił zmiany, jakie w ostatnim czasie zaszły w zakresie nauki zdalnej. Aby jeszcze bardziej ułatwić tę transformację, firma nie tylko przeprowadza liczne badania związane z tym obszarem, ale również publikuje liczne poradniki, które mają ułatwić pracę, tym którzy prowadzą zajęcia online.
Metodologia
W badaniu udział wzięło 1000 osób, z czego 52 proc. to kobiety, a 48 proc. to mężczyźni. Ankietowani to mieszkańcy miejscowości powyżej 500 tys. mieszkańców (12 proc.), 100-500 tys. mieszkańców (17 proc.), 20-100 tys. mieszkańców (24 proc.), 5-20 tys. mieszkańców (13 proc.) i do 5 tys. mieszkańców (34 proc.). W mieście mieszka 66 proc. respondentów, a 34 proc. na wsi. Ankietowani byli w wieku od 18 do 34 lat (26 proc.), między 35 a 54 rokiem życia (35 proc.) i powyżej 55 roku życia (39 proc.).

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.