Blisko 60 proc. Polaków chce, żeby nauka zdalna wróciła do szkół, jeśli zajdzie


Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Już jutro 1 września i rozpoczęcie nowego roku szkolnego. Przy tej okazji polska platforma do webinarów i wideokonferencji ClickMeeting sprawdziła, co obecnie Polacy sądzą o edukacji online. Jak się okazuje, aż 58 proc. badanych chce, aby w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa nauka zdalna wróciła do szkół. Według 39 proc. respondentów taki model wpływa na rozwój samodzielności. Jednocześnie 38 proc. osób chciałoby, żeby szkoły i uczelnie częściej korzystały z opcji hybrydowej.
Blisko 60 proc. Polaków chce powrotu nauki zdalnej, a 38 proc. jest za modelem hybrydowym
Jak się okazuje aż 58 proc. Polaków deklaruje, że w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa, chciałoby, żeby szkoły i uczelnie przeszły na zdalny tryb nauczania. Tylko 19 proc. badanych nie miało na ten temat zadania, a 23 proc. ankietowanych jasno odpowiedziało, że nie chciałby powrotu do edukacji online.
ClickMeeting zapytał respondentów również o to, czy szkoły i uczelnie powinny w większym stopniu korzystać z hybrydowych modeli nauczania? Tu również głosy były podzielone, najwięcej – bo 38 proc. osób – odpowiedziało, że tak, 33 proc., że nie, a 29 proc. badanych nie miało zdania na ten temat.
Edukacja zdalna uczy samodzielności według 39 proc. Polaków
ClickMeeting zapytał Polaków również o to, co według nich w trybie edukacji zdalnej jest pozytywne, a co negatywne. Jeśli chodzi o plusy, ankietowani odpowiedzieli: nauka samodzielności (39 proc.), możliwość wykorzystywania nowych technologii (35 proc.), oszczędność czasu (35 proc.), możliwość wykorzystywania multimedialnych materiałów (29 proc.), lepsza organizacja dnia (20 proc.), brak rozpraszaczy (10 proc.) oraz większy wpływ na edukację (4 proc.).
Natomiast jeśli chodzi o minusy nauczania online, odpowiadano: brak kontaktu z rówieśnikami (83 proc.), brak ruchu i prawdziwych przerw (64 proc.), niższy poziom nauczania (62 proc.) oraz gorsze skupienie i mniejsze zaangażowanie (57 proc.).
– Choć nauka zdalna błyskawicznie i nieoczekiwanie wkroczyła w nasz w system edukacji, stosunkowo szybko nauczyliśmy się efektywniej pracować w tym trybie. Samo zdobywanie wiedzy online zyskuje coraz więcej zwolenników. Blended learning i nauka hybrydowa są rozwiązaniami, które mogą połączyć świat offline i online w edukacji. Pomagają także w zdobywaniu zupełnie nowych kompetencji: nie tylko tych cyfrowych, ale również związanych z samodzielnością czy umiejętnością organizacji własnego czasu pracy – komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.
Warto również wspomnieć, że ClickMeeting poprzez swoją platformę do edukacji online znacząco usprawnił zmiany, jakie w ostatnim czasie zaszły w zakresie nauki zdalnej. Aby jeszcze bardziej ułatwić tę transformację, firma nie tylko przeprowadza liczne badania związane z tym obszarem, ale również publikuje liczne poradniki, które mają ułatwić pracę, tym którzy prowadzą zajęcia online.
Metodologia
W badaniu udział wzięło 1000 osób, z czego 52 proc. to kobiety, a 48 proc. to mężczyźni. Ankietowani to mieszkańcy miejscowości powyżej 500 tys. mieszkańców (12 proc.), 100-500 tys. mieszkańców (17 proc.), 20-100 tys. mieszkańców (24 proc.), 5-20 tys. mieszkańców (13 proc.) i do 5 tys. mieszkańców (34 proc.). W mieście mieszka 66 proc. respondentów, a 34 proc. na wsi. Ankietowani byli w wieku od 18 do 34 lat (26 proc.), między 35 a 54 rokiem życia (35 proc.) i powyżej 55 roku życia (39 proc.).

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.