CEMS Chance – wolontariusze firmy Samsung wspierają młodzież
Na początku grudnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Wolontariusza. Z tej okazji pracownicy firmy Samsung postanowili wesprzeć CEMS Chance – projekt społeczny skierowany do młodych ludzi w wieku 14-16 lat, którzy to z różnych przyczyn mają utrudniony start w dorosłe życie. Podczas warsztatów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie wolontariusze Samsung opowiedzieli uczestnikom programu, czym są kompetencje przyszłości, jak je rozwijać oraz w jaki sposób mogą się im one przydać w ich przyszłych zawodach.
CEMS Chance to projekt społeczny prowadzony przez CEMS Club Warsaw – klub studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Program skierowany jest do młodzieży ze szkół średnich i ma na celu wyrównywanie szans wśród młodych ludzi oraz pomoc im w podjęciu decyzji edukacyjnych oraz zaplanowaniu ścieżki zawodowej. Aktualnie trwa XXII edycja programu, której partnerem jest firma Samsung.
Uczestnikami programu są uczniowie mający z różnych przyczyn utrudniony start w dorosłe życie. Często nie są świadomi swoich możliwości, a niekiedy sytuacja zdrowotna, finansowa lub rodzinna dodatkowo blokuje ich wiarę w siebie. Przeszkodą są również nasuwające się wątpliwości lub brak odpowiedniego ukierunkowania i wiedzy o możliwościach, potencjalnych stanowiskach pracy czy sposobach dotarcia do nich.
Aby wesprzeć uczestników tego programu, pracownicy firmy Samsung odpowiedzieli w ankiecie na przygotowane przez uczniów pytania. Dotyczyły one m.in. opisu ich codziennej pracy, największych zalet, wyzwań i możliwości, jakie jej towarzyszą, oraz tego, jak wiedza z poszczególnych przedmiotów w szkole może wiązać się z zadaniami na danym stanowisku. Zebrane w ankiecie informacje stanowią treść folderu z poradami, który każdy z uczestników otrzyma na koniec programu.
Następnie podczas warsztatów kompetencji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie kilkoro reprezentantów z firmy Samsung opowiedziało, jak kompetencje przyszłości przydają im się w codziennej pracy. Wystąpienia skupiały się na czterech obszarach, takich jak: komunikacja, kooperacja, kreatywność oraz krytyczne myślenie. Ich celem było pokazanie młodzieży możliwości rozwoju oraz zainspirowanie ich do spełniania marzeń zawodowych.
– Chcieliśmy zaznajomić uczniów z naszą pracą oraz opowiedzieć im z czym na co dzień się ona wiąże. Dotąd dla wielu z nich podpisy w naszych stopkach mailowych nie oznaczały zbyt wiele. Zależało nam, by poznali różne ścieżki kariery i szukali swojego miejsca nie tylko pośród tych najbardziej tradycyjnych, dobrze wszystkim znanych stanowisk. Biorąc udział w programie CEMS Chance mieliśmy okazję podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, odpowiadając m.in na pytania uczniów, jakie działania należy podejmować, by w przyszłości mieć szansę objąć podobne stanowiska. Mamy ogromną nadzieję, że nasze warsztaty zaowocują ich większą pewnością siebie przy wyborach kierunków studiów oraz przyszłych ścieżek kariery – powiedziała Sylwia Gardyna – specjalistka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Samsung.
Misją CSR firmy Samsung pod hasłem „Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”), jest edukacja wspierająca pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiająca rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra planety. Skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe, w którym funkcjonuje, Samsung podąża za wyzwaniami określonymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.