CEMS Chance – wolontariusze firmy Samsung wspierają młodzież
Na początku grudnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Wolontariusza. Z tej okazji pracownicy firmy Samsung postanowili wesprzeć CEMS Chance – projekt społeczny skierowany do młodych ludzi w wieku 14-16 lat, którzy to z różnych przyczyn mają utrudniony start w dorosłe życie. Podczas warsztatów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie wolontariusze Samsung opowiedzieli uczestnikom programu, czym są kompetencje przyszłości, jak je rozwijać oraz w jaki sposób mogą się im one przydać w ich przyszłych zawodach.
CEMS Chance to projekt społeczny prowadzony przez CEMS Club Warsaw – klub studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Program skierowany jest do młodzieży ze szkół średnich i ma na celu wyrównywanie szans wśród młodych ludzi oraz pomoc im w podjęciu decyzji edukacyjnych oraz zaplanowaniu ścieżki zawodowej. Aktualnie trwa XXII edycja programu, której partnerem jest firma Samsung.
Uczestnikami programu są uczniowie mający z różnych przyczyn utrudniony start w dorosłe życie. Często nie są świadomi swoich możliwości, a niekiedy sytuacja zdrowotna, finansowa lub rodzinna dodatkowo blokuje ich wiarę w siebie. Przeszkodą są również nasuwające się wątpliwości lub brak odpowiedniego ukierunkowania i wiedzy o możliwościach, potencjalnych stanowiskach pracy czy sposobach dotarcia do nich.
Aby wesprzeć uczestników tego programu, pracownicy firmy Samsung odpowiedzieli w ankiecie na przygotowane przez uczniów pytania. Dotyczyły one m.in. opisu ich codziennej pracy, największych zalet, wyzwań i możliwości, jakie jej towarzyszą, oraz tego, jak wiedza z poszczególnych przedmiotów w szkole może wiązać się z zadaniami na danym stanowisku. Zebrane w ankiecie informacje stanowią treść folderu z poradami, który każdy z uczestników otrzyma na koniec programu.
Następnie podczas warsztatów kompetencji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie kilkoro reprezentantów z firmy Samsung opowiedziało, jak kompetencje przyszłości przydają im się w codziennej pracy. Wystąpienia skupiały się na czterech obszarach, takich jak: komunikacja, kooperacja, kreatywność oraz krytyczne myślenie. Ich celem było pokazanie młodzieży możliwości rozwoju oraz zainspirowanie ich do spełniania marzeń zawodowych.
– Chcieliśmy zaznajomić uczniów z naszą pracą oraz opowiedzieć im z czym na co dzień się ona wiąże. Dotąd dla wielu z nich podpisy w naszych stopkach mailowych nie oznaczały zbyt wiele. Zależało nam, by poznali różne ścieżki kariery i szukali swojego miejsca nie tylko pośród tych najbardziej tradycyjnych, dobrze wszystkim znanych stanowisk. Biorąc udział w programie CEMS Chance mieliśmy okazję podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, odpowiadając m.in na pytania uczniów, jakie działania należy podejmować, by w przyszłości mieć szansę objąć podobne stanowiska. Mamy ogromną nadzieję, że nasze warsztaty zaowocują ich większą pewnością siebie przy wyborach kierunków studiów oraz przyszłych ścieżek kariery – powiedziała Sylwia Gardyna – specjalistka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Samsung.
Misją CSR firmy Samsung pod hasłem „Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”), jest edukacja wspierająca pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiająca rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra planety. Skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe, w którym funkcjonuje, Samsung podąża za wyzwaniami określonymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Czy nauka języka angielskiego może być prosta i przyjemna?
MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia
Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.