Do 16.05 Fundacja Orange czeka na zgłoszenia szkół do MegaMisji i #SuperKoderów
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_735146965,w_170,h_95,wo_170,ho_95,r_png,_small.png)
Adrianna Dekielińska
IdPR Sp. z o.o.
ul. Słowackiego 57
60-521 Poznań
adrianna.dekielinska|idpr.pl| |adrianna.dekielinska|idpr.pl
516033900
idpr.pl
Pandemia czy dezinformacja w kontekście wojny w Ukrainie pokazują – jak ważne jest, żeby dzieci rozumiały cyfrowy świat, były w nim bezpieczne i umiały kreatywnie korzystać z technologii. Dobrym miejscem do zdobycia tych umiejętności może być szkoła. Nauczycieli w tym zadaniu wspiera Fundacja Orange. Do 16 maja szkoły z całej Polski mogą się zgłaszać do bezpłatnych programów MegaMisja dla klas 1-3 i #SuperKoderzy dla klas 4-8.
Czy wszystko w internecie jest prawdą? Jak rozróżnić informacje prawdziwe od fałszu? To ważne pytania, szczególnie przy skali dezinformacji, która nasiliła się w związku z inwazją na Ukrainę. Nie tylko dorośli są narażeni na fake newsy, działalność trolli internetowych, deepfake czy manipulację. Aby uchronić przed tym dzieci i młodzież, warto uczyć ich zasad panujących w wirtualnym świecie i rozwijać u nich umiejętności krytycznego myślenia. Jak robić to skutecznie w szkole? Chociażby podczas MegaMisji dla klas 1 – 3, która uczy dzieci zdrowych nawyków cyfrowych. Program zajęć ułożony jest tak, by trudne tematy tłumaczyć poprzez zabawę i aktywności, dzięki którym dzieci same wyciągają wnioski. Co ważne, choć tematyka związana jest z cyfrowym światem, uczniowie zdobywają nowe umiejętności w dużej mierze bez użycia technologii pod czujnym okiem nauczycieli. Nauczyciele, nie muszą posiadać specjalnych kompetencji, ponieważ Fundacja zapewnia im kompleksowe wsparcie.
-MegaMisja powoli staje się lekcją, bez której tydzień w szkole nie istnieje Dużym atutem tych zajęć jest to, że dzieciaki nawiązują relacje, współpracują, dyskutują, wymieniają swoje myśli – mówi Joanna, nauczycielka ze szkoły w Olsztynie. – Polecam wszystkim nauczycielom taki sposób edukacji najmłodszych. Mam pewność, że moi uczniowie bezpieczniej wejdą do cyfrowego świata. – dodaje.
Z kolei w programie #SuperKoderzy uczniowie składają roboty, tworzą stacje pogodowe, grają na owocach, kodują - a przy tym rozwijają kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole. Nauczyciel ma do wyboru 14 ścieżek tematycznych i zajęcia może prowadzić nie tylko na lekcjach informatyki (ale też m.in. muzyki, matematyki, czy na języku angielskim). Co ważne, nie musi być specjalistą od nowinek technologicznych. Wsparcia nauczycielom w przygotowaniu zajęć udziela Fundacja Orange.
-Jestem już trzecią edycję w programie #SuperKoderzy i ciągle się uczę, rozwijam, poznaję kolejne roboty. Dokształcam się i czuję ogromną satysfakcję, że moi uczniowie kreatywnie rozwijają swoje umiejętności – mówi Anna, nauczycielka z Górzna.
Hasłem przewodnim tegorocznego naboru jest „Razem w cyfrowym świecie”. To właśnie ta bliskość i dobre relacje na linii nauczyciel - uczeń często pojawiają się w kontekście obu programów.
-Nauczyciel, prowadząc angażujące lekcje, zyskuje w oczach ucznia. Zaczyna mówić jego językiem, lepiej rozumiejąc jak dziecko porusza się w cyfrowym świecie. Dzięki temu jest blisko i może otoczyć je opieką. Pandemia czy wojna w Ukrainie pokazują – jak ważne jest, żeby dzieci i młodzież rozumiały cyfrowy świat, były w nim bezpieczne i umiały kreatywnie korzystać z technologii - mówi Krzysztof Kosiński, koordynator programu MegaMisja.
Aby zacząć od września przygodę z MegaMisją lub z #SuperKoderami, nauczyciel lub dyrektor do 16 maja powinien wypełnić formularz online i dołączyć do niego pracę zgłoszeniową wykonaną z uczniami. Szczegóły oraz formularze znajdują się na: www.fundacja.orange.pl/nabor-szkol, tutaj też można znaleźć tutoriale pomocne przy tworzeniu wniosku. W razie dodatkowych pytań, informacji udziela również dedykowana infolinia: +48 502 091 955.
---
Fundacja Orange jest organizacją pożytku publicznego. Od 2005 roku dba o rozwój dzieci i młodzieży w cyfrowym świecie. Z Fundacją uczą się zasad bezpiecznego internetu, podstaw programowania, robotyki i druku 3d. To kompetencje, które zapewnią im lepszy start w przyszłość. Fundacja szkoli także nauczycieli (jest m.in. liderem projektu Lekcja: Enter, realizowanego ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa) i opracowuje materiały poradnikowe dla rodziców. Jej inicjatywy oparte są na wynikach badań i konsultacjach z ekspertami. Więcej na fundacja.orange.pl
![Druga edycja eduSensus Education Awards 2024 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_112082682,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Druga edycja eduSensus Education Awards 2024
![„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1865090627,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
![Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1288383649,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.