Do 16.05 Fundacja Orange czeka na zgłoszenia szkół do MegaMisji i #SuperKoderów

Adrianna Dekielińska
IdPR Sp. z o.o.
ul. Słowackiego 57
60-521 Poznań
adrianna.dekielinska|idpr.pl| |adrianna.dekielinska|idpr.pl
516033900
idpr.pl
Pandemia czy dezinformacja w kontekście wojny w Ukrainie pokazują – jak ważne jest, żeby dzieci rozumiały cyfrowy świat, były w nim bezpieczne i umiały kreatywnie korzystać z technologii. Dobrym miejscem do zdobycia tych umiejętności może być szkoła. Nauczycieli w tym zadaniu wspiera Fundacja Orange. Do 16 maja szkoły z całej Polski mogą się zgłaszać do bezpłatnych programów MegaMisja dla klas 1-3 i #SuperKoderzy dla klas 4-8.
Czy wszystko w internecie jest prawdą? Jak rozróżnić informacje prawdziwe od fałszu? To ważne pytania, szczególnie przy skali dezinformacji, która nasiliła się w związku z inwazją na Ukrainę. Nie tylko dorośli są narażeni na fake newsy, działalność trolli internetowych, deepfake czy manipulację. Aby uchronić przed tym dzieci i młodzież, warto uczyć ich zasad panujących w wirtualnym świecie i rozwijać u nich umiejętności krytycznego myślenia. Jak robić to skutecznie w szkole? Chociażby podczas MegaMisji dla klas 1 – 3, która uczy dzieci zdrowych nawyków cyfrowych. Program zajęć ułożony jest tak, by trudne tematy tłumaczyć poprzez zabawę i aktywności, dzięki którym dzieci same wyciągają wnioski. Co ważne, choć tematyka związana jest z cyfrowym światem, uczniowie zdobywają nowe umiejętności w dużej mierze bez użycia technologii pod czujnym okiem nauczycieli. Nauczyciele, nie muszą posiadać specjalnych kompetencji, ponieważ Fundacja zapewnia im kompleksowe wsparcie.
-MegaMisja powoli staje się lekcją, bez której tydzień w szkole nie istnieje Dużym atutem tych zajęć jest to, że dzieciaki nawiązują relacje, współpracują, dyskutują, wymieniają swoje myśli – mówi Joanna, nauczycielka ze szkoły w Olsztynie. – Polecam wszystkim nauczycielom taki sposób edukacji najmłodszych. Mam pewność, że moi uczniowie bezpieczniej wejdą do cyfrowego świata. – dodaje.
Z kolei w programie #SuperKoderzy uczniowie składają roboty, tworzą stacje pogodowe, grają na owocach, kodują - a przy tym rozwijają kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole. Nauczyciel ma do wyboru 14 ścieżek tematycznych i zajęcia może prowadzić nie tylko na lekcjach informatyki (ale też m.in. muzyki, matematyki, czy na języku angielskim). Co ważne, nie musi być specjalistą od nowinek technologicznych. Wsparcia nauczycielom w przygotowaniu zajęć udziela Fundacja Orange.
-Jestem już trzecią edycję w programie #SuperKoderzy i ciągle się uczę, rozwijam, poznaję kolejne roboty. Dokształcam się i czuję ogromną satysfakcję, że moi uczniowie kreatywnie rozwijają swoje umiejętności – mówi Anna, nauczycielka z Górzna.
Hasłem przewodnim tegorocznego naboru jest „Razem w cyfrowym świecie”. To właśnie ta bliskość i dobre relacje na linii nauczyciel - uczeń często pojawiają się w kontekście obu programów.
-Nauczyciel, prowadząc angażujące lekcje, zyskuje w oczach ucznia. Zaczyna mówić jego językiem, lepiej rozumiejąc jak dziecko porusza się w cyfrowym świecie. Dzięki temu jest blisko i może otoczyć je opieką. Pandemia czy wojna w Ukrainie pokazują – jak ważne jest, żeby dzieci i młodzież rozumiały cyfrowy świat, były w nim bezpieczne i umiały kreatywnie korzystać z technologii - mówi Krzysztof Kosiński, koordynator programu MegaMisja.
Aby zacząć od września przygodę z MegaMisją lub z #SuperKoderami, nauczyciel lub dyrektor do 16 maja powinien wypełnić formularz online i dołączyć do niego pracę zgłoszeniową wykonaną z uczniami. Szczegóły oraz formularze znajdują się na: www.fundacja.orange.pl/nabor-szkol, tutaj też można znaleźć tutoriale pomocne przy tworzeniu wniosku. W razie dodatkowych pytań, informacji udziela również dedykowana infolinia: +48 502 091 955.
---
Fundacja Orange jest organizacją pożytku publicznego. Od 2005 roku dba o rozwój dzieci i młodzieży w cyfrowym świecie. Z Fundacją uczą się zasad bezpiecznego internetu, podstaw programowania, robotyki i druku 3d. To kompetencje, które zapewnią im lepszy start w przyszłość. Fundacja szkoli także nauczycieli (jest m.in. liderem projektu Lekcja: Enter, realizowanego ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa) i opracowuje materiały poradnikowe dla rodziców. Jej inicjatywy oparte są na wynikach badań i konsultacjach z ekspertami. Więcej na fundacja.orange.pl

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.